news08.net/ads.txt

חינוך: בתי הספר ע”ש המר וסמילנסקי זכו במקום הראשון בתחרות פרס החינוך המחוזי

מאות מוסדות חינוך במחוז המרכז התחרו על פרס החינוך המחוזי בו זכו רק תשעה מוסדות בהם שניים מרחובות: תיכון דתי אמי”ת ע”ש זבולון המר ובית ספר יסודי ע”ש סמילנסקי, כאשר תיכון “אמי”ת זבולון המר” אף הומלץ על ידי הועדה לפרס החינוך הארצי, שטרם הוכרז מי הזוכים בו. 

בוועדה נכללו מפקחים ומפקחות ממחוז מרכז במשרד החינוך, נציגת הפיקוח ממחוז ת”א, נציג רשות מקומית ניטרלית ונציגת ציבור. בראש הועדה עמד רונן כהן מפקח של”ח וידיעת הארץ ואת הועדה ריכזה פנינה יצחקי.  מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ, תבשר במכתב רשמי למוסדות החינוך על זכייתם.

ראש העיר, רחמים מלול

ראש העיר, רחמים מלול: “החינוך נמצא בראש מעיינינו ואנו משקיעים בו משאבים רבים, הן בכוח אדם ובתקציבים והן בתכנים ובערכים. אני שמח מאוד לראות כי ההשקעה העצומה בתלמידים ברחובות, בכל שכבה ובכל גיל, קוצרת את פירותיה. אנחנו גאים מאוד בצוות החינוכי ובתלמידים בבתי הספר הזוכים ברחובות”.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זהר בלום: “פרס החינוך המחוזי ניתן לבתי הספר המר וסמילנסקי על העשייה החינוכית היומיומית שנעשית בבתי הספר למען התלמידים. אני מברך את צוות בתי הספר והתלמידים, שכן ההשקעה בחינוך למען דור העתיד משתלמת”.

אמי”ת המר: קפיצה באחוזי הבגרות

בשבע השנים האחרונות עבר בית הספר מהפך כמעט בכל תחום, הן באקלים הלימודי והן במענה האישי לכל תלמיד. תוצאות השינוי ניכרות היטב באחוזי הזכאות לבגרות, שם נרשמה עליה  מ-45 אחוז ל-91 אחוז. במהלך תקופה זו בית הספר התפתח מבית ספר שש שנתי לקריית חינוך שמונה-שנתית, הכוללת מכינה קדם צבאית טכנולוגית ומכללה להנדסאים בתחומי האלקטרוניקה, מחשבים וחשמל.

אשתקד זכה בית הספר בפרס ארצי של רשת אמי”ת על פיתוח מסלול כיתות קטנות (בתחום החינוך המיוחד). בשנים האחרונות התפתחו מסלולים חדשים נוספים בבית הספר שבאים לידי ביטוי במגוון מגמות לימוד, וכן בפתיחת כתת סנהדרין (כתה ישיבתית שרוב היום עוסקת במקצועות הקודש). מנהל בית הספר, רפי מיימון: “הפרס הוא של הצוות והתלמידים, בלעדיהם לא היינו מגיעים לגבהים. המסירות והמקצועיות היא שלהם ולהם התודה והברכה”.

***

סמילינסקי: עבודה פדגוגית והעצמת הילדים

ביקור ועדת הפרס בבית הספר סמילנסקי התקיים סביב הציר של “מעומק הלב לעומק הפדגוגיה”, אשר מייצגת את זהותו המחודשת של בית הספר ואת תפיסת עולמו. בבית הספר מאמינים כי כאנשי חינוך, העשייה החינוכית מתחילה בגישת אנשי הצוות. גישה האוהבת ילדים ומבינה, כי כאשר הילד מגיע לבית הספר, הוא למעשה מגיע הביתה. חדורי אהבה ותחושת שליחות, המורים עוסקים בעבודה הפדגוגית ובהעצמת הילדים. בין היוזמות שהוצגו: “מרחב החברות”, מרחב מיוחד בחצר בית הספר, בו כל ילד יכול למצוא חבר למשחק ולקבל רעיונות לפעילויות חברתיות משותפות.

יוזמה אחרת היתה מצעיות (“פלייסמנטים”) שפותחו על ידי תלמידי בית הספר לרווחת כל התלמידים, במהלך למידה שכללה תחומי דעת שונים, ביניהם מדעים, שפה ואומנות. כמו כן הוצג חדר הפלאות הייחודי של בית הספר, חדר בריחה, שהוקם ביוזמה משותפת של תלמידים ומורים ואשר החידות השלובות בו  פותחו על ידי התלמידים. מנהלת בית הספר, מתי פוליקר: “הדגמנו כיצד הייחודיות הבית ספרית, קידום יזמות, ביחד עם תפיסת עולמנו, משתלבות לכדי עשייה חינוכית עשירה ומגוונת, השוזרת את השפה היזמית בכל תחומי הדעת ומעודדת תלמדים, הורים ומורים לגלות יזמות במכלול תחומי העשייה הבית ספרית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן