news08.net/ads.txt

חינוך חינם לגיל הרך? זו הבשורה האמיתית של נתניהו, סמוטריץ’ וקיש

במקום חינוך חינם: הגדלת סבסוד למעונות מפוקחים, ונקודות זיכוי מ-2024 | ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצתאל סמוטריץ’ ושר החינוך יואב קיש כינסו מסיבת עיתונאים ובה הצהירו על מתן 940 שקלים עבור כל ילד בגילאי 0-3 להורים עובדים. מתי? מינואר הבא

במערכת הבחירות הבטיח ראש הממשלה ביבי נתניהו לספק חינוך חינם לתינוקות ופעוטות בגילאי 0-3, על רקע משבר יוקר המחיה.

אממה? בהצעת תקציב המדינה שאושרה בסופו של דבר בממשלה הוצגה תוכנית אחרת – חינוך חינם מגיל שנתיים. במשרד האוצר מיהרו להבהיר שמדובר בעצם ב”הוזלה” בלבד.

הערב, הוצגה תכנית אחרת לחלוטין: סבסוד. מה זה אומר? נתניהו הציג תוכנית לסבסוד חלקי של המעונות לפעוטות בגילאי 0-3, “שלב ראשון” קרא לכך, בדרך להבטחה שכל ההורים ציפו לה: חינוך חינם.

מה כוללת התכנית? מענק בגובה 940 שקלים להורים עובדים באמצעות נקודות זיכוי מס ומס הכנסה שלילי, לצד סבסוד המעונות המפוקחים ובנוסף בניית מעונות מפוקחים נוספים לאורך חמש שנים כדי להרחיב את הגישה אליהם.

מה התכנית לא כוללת? בשורה למעונות הפרטיים בהם, למרות שגם הורים לפעוטות במעונות הללו ייהנו – מנקודות הזיכוי.

להלן עיקרי התוכנית:

• מה-1 בינואר 2024: כל הורה עובד בישראל לילד מגיל 0-3 יקבל 2 נקודות זיכוי. מדובר במענק של 940 שקל עבור כל ילד למשפחה, שיינתן לעתים גם באמצעות מס הכנסה שלילי.

• ילדים במעונות מפוקחים – הסבסוד יחול מחודש ספטמבר, בהיקף של 1,700 שקלים. ביחד עם המענק של 940 השקלים התוכנית תאפשר סבסוד מלא של המעונות המפוקחים (כך נטען).

• שני מיליארד שקלים לבניית מעונות מפוקחים תוך חמש שנים. כל הורה יוכל (לכאורה) להשתמש במסגרת מפוקחת ומסובסדת על ידי המדינה. עלות התוכנית הכוללת תעמוד על כ-5.5 מיליארד שקלים, ולפי סמוטריץ’ 3.3 מיליארדים מתוכם יוקדש לסבסוד המעונות המפוקחים. 2.2 מיליארד יוקדשו לתכנית הבינוי של מעונות נוספים לאורך חמש שנים.

המטרה: למנוע את המצב הנוכחי שבו הורים לא מוצאים לעתים מקום פנוי במסגרות המפוקחות – ובשל כך נאלצים לשלם הרבה יותר על מעונות פרטיים. כיום רק כ-25% עד 30% מהפעוטות הולכים למעונות סנמל – מעונות מפוקחים, והיתר נמצאים במעונות פרטיים או נותרים בבית.

התוכנית אמורה לאפשר כבר מחודש ינואר חינוך חינם במסגרות המפוקחות, באמצעות המענק שיחל בינואר 2024 – בתוספת הסבסוד שיחל בספטמבר 2023.

אלונה דניאל, מטה המאבק למען הילדים: “אנחנו רוצים לברך ולהודות למשרד החינוך ולממשלה ששמעו את בקשתנו שלא לפעול לסבסוד על הקיים בלבד אלא הגיעו להחלטה הנכונה שבנוסף לסבסוד להורים, יושקעו תקציבים בשיפור האיכות במעונות, בתנאים של הצוות, במוגנות של הילדים שלנו והעמקת הפיקוח. ההשקעה הזו בדור העתיד היא השקעה הכי נכונה שאפשר להשקיע”

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’:אנחנו מקבלים כעת החלטה היסטורית שמהווה מענה ישיר ליוקר המחיה להורים לילדים בגילאי לידה עד 3 באמצעות מתן נקודות זיכוי ומס הכנסה שלילי, בנוסף להגדלת הסבסוד למעונות היום המפוקחים. מדובר בהטבה של עד 940 ₪ לכל משק בית עבור כל פעוט בגילאי לידה עד 3. לצד זאת, כפי שהדגשתי לאורך כל הדרך, הממשלה תשקיע משאבים רבים לשיפור איכות המענה החינוכי במסגרות המפוקחות והפרטיות, בכדי לשפר את איכות החינוך בגיל הרך של כלל ילדי ישראל.

בין הצעדים שתעניק התכנית למסגרות המפוקחות ולשיפור תנאי המטפלות החלטנו על העלאת הסבסוד הממוצע לפעוט במערכת הסמל לכ-1,700 ₪ בחודש, מענק התמדה למטפלות, העלאת התעריף המפוקח, יישום המלצות ועדת המחירים, שינוי שעות הפעלות לשיפור תנאי העסקת המטפלות בהשוואה לגנים בגילאי 3-6, עיבוי המערך הפדגוגי במשרד החינוך בסך של 200 מיליון ₪ שינותבו להקצאת 50 תקני פיקוח, תקצוב הדרכה והרחבת ההכשרות למטפלות.

רק היום חתמתי על צווים שימנעו את עליית מחירי הדלק. צמצמנו את מחירי החשמל והמים, ביטלנו מכסים על שורת מוצרי צריכה, הוספנו נקודות זיכוי ממס, חתמנו הסכם היסטורי עם ההסתדרות, וכאמור כעת נסייע גם להורים רבים לילדים בגילאי 0-3 לחסוך אלפי שקלים מדי חודש על חינוך במעונות.

אנחנו מעבירים בקרוב תקציב מדינה אחראי וחוק הסדרים עם רפורמות רבות שיסייעו עוד להפחתת יוקר המחיה. לבעיית עומק במשך עשרים שנה אין פיתרון קסם ביום אחד וגם לא בארבעה חודשים ולכן צריך לבצע שורה של צעדים ולהתמיד בהם. בגלל שהתקשורת נמצאת באמצע קמפיין חסר מעצורים ושקרי נגד הממשלה סביב הרפורמה המשפטית היא מנסה להעלים את העשייה שלנו ולטעון שלא נעשה דבר אבל הציבור חכם יותר והוא רואה בתלוש את הכסף שנכנס לו נטו בזכות נקודות הזיכוי ובתחנת הדלק את המחיר למרות העליה בכל העולם.

עשינו לא מעט בזמן קצר, ויש עוד הרבה עבודה ונמשיך לפעול בנושא לילות כימים, זו מחויבות אישית שלי. ממשלת ישראל תמשיך להיאבק ביוקר המחיה ולסייע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר החינוך יואב קיש ולאנשי משרד האוצר על המאמצים המשותפים לקידום התוכנית. ממשלת ישראל תמשיך להיאבק ביוקר המחיה ולסייע לכלכלת ישראל ולאזרחי ישראל”.

יו”ר ויצו אניטה פרידמן: “לצערנו, אין בתוכנית הממשלה מענה לבעיה האמיתית של ענף הגיל הרך – שכר המטפלות – ובשל כך נוצר מחסור אדיר במטפלות. צריך להבין, בלי מטפלות – אין מעונות.

התאכזבנו והופתענו לגלות כי אין למעשה פתרון לבעיה הגדולה בשנת הלימודים הנוכחית. לאחר ציפייה ארוכה לטיפול הממשלה בקריסת הענף לגיל הרך אין שום בשורה ואין מענה ממשי למצוקת כוח האדם, ובשנה”ל הבאה מצבנו יהיה קשה אף יותר. במצב הנוכחי, לא תהיה לנו ברירה אלא לפתוח במאבק”

הסתדרות הפועל המזרחי: “התוכנית לא מספקת פתרון למשבר האמיתי בגיל הרך שהינו שכר הרעב של המטפלות. בשורה התחתונה, הממשלה צריכה לבטל את האפליה המקוממת שהיא יצרה בעצמה בין שכר המטפלות במעונות לשכר הסייעות בגני הילדים, כי בלי מטפלות לא יהיו מעונות לגיל הרך. כבר היום מטפלות נוטשות וכיתות במעונות היום נסגרות זו אחר זו”.

וועד מעונות היום השיקומיים: “הדהים אותנו לראות את מסיבת העיתונאים הערב, במהלכה מדברים נציגי הממשלה בשבחים והודיה בזמן שילדים עם מוגבלויות נשכחו ומעונות היום השיקומיים נותרו ללא כל התייחסות, ללא בשורה ובסכנת סגירה מיידית. אנו קוראים לראש הממשלה, שר הרווחה ושר האוצר להתערב מיידית! אל תמשיכו להתעלם מ-4,000 ילדים עם מוגבלויות השוהים במעונות היום השיקומיים אשר עתידים להישאר ללא ללא מסגרת ומענים טיפוליים!”

רשת ניוטון: ״מברכים על כל יוזמה להורדת יוקר המחיה ועזרה למשפחות בעמידה בנטל הכבד של חינוך ראוי לילדינו. עם זאת, הצהרת ראש הממשלה והמשתמע ממנה אינם אלא טיפה במים סוערים ועמוקים. הבעיות המרכזיות אשר ענף הגיל הרך חווה, ובראשן מצוקת כח האדם שהולכת וגוברת, הכשרת צוותים, העדר מבנים מתאימים, רגולציה חלקית ועוד – לא מקבלות מענה כלל. לצערנו ללא רפורמה מבנית שתכלול התייחסות לבעיות האמיתיות בענף- גנים נוספים ימשיכו להסגר והענף ימשיך לשקוע. לצד זאת, אנו כגוף חינוכי ועסקי וכיזמים שמאמינים בהשקעה בגיל הרך נמשיך במאמצינו להעניק חינוך איכותי לילדים כמו שראוי שיהיה במדינת ישראל״.

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בדימונה לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות בנתיבות לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת החדשות באשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגן יבנה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ביבנה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בגדרה לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות במזכרת בתיה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בקרית עקרון לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות בנס ציונה לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בבאר יעקב לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות בלוד לחצו כאן 

◼️ לקבוצת החדשות ברמלה לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת החדשות במודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת המתכונים לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת הנדל”ן לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות מהארץ – לחצו כאן

◼️ לקבוצת החדשות הכלליות (פרסומים ראשונים, ריקולים, ידיעות חשובות) – לחצו כאן

◼️ חדש! לעדכונים במצב חירום >> לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן