ח”כ גדי יברקן סחף את הרשת לאחר שצולם כשהוא מנשק את רגלי אימו במשכן הכנסת, ביום השבעתו: “כיבוד הורים ובכלל זו מעלה ראשונה אצלנו בתרבות האתיופית”

הרגע הספונטני של ח”כ גדי יברקן, תושב רחובות אשר נכלל ברשימת “כחול לבן” לכנסת – ייחקק לנצח, לאחר שצולם כיצד הוא מנשק את רגלי אמו במשכן הכנסת ביום השבעתו.

“בעיניי כל היום הזה היה מוקדש לה, לאמא שלי. זה אירוע שעשיתי אותו בספונטניות אבל אני עושה את זה כמעט כל פעם שאני פוגש את אמא שלי, אם כי לא את כפות רגליה אלא את הברכיים ומעלה”, אמר יברקן בהתייחסותו לנושא. “כיבוד הורים ובכלל זו מעלה ראשונה אצלנו בתרבות האתיופית. ובלי קשר לא רק בגלל כיבוד ההורים אלא בגלל מה שהיא כאמא שנולדה בגלות באתיופיה וכל חיינו בגלות סבבו סביב ירושלים והעלייה, כל זה מתבטא ברגע אחד שאמא שלי מגיעה למשכן הכנסת, זה אירוע חד פעמי, התרגשות ראשונה”.

לאחר שהבין מה הצילום עורר ולאור הד הציבורי סיפר: “אמרו לי: ‘איזה מרגש’. חשבתי שכולם מתכוונים להשבעה, ואני אומר תודה רבה, ואז שולפים אותי לריאיונות על התמונה. זה באמת ריגש אותי. כנבחרי ציבור חקיקה היא דבר חשוב, מובן מאליו, אבל הרבה יותר חשוב גם להוות דוגמה ומופת לציבור, לנוער. אני מנצל את ההזדמנות הזו והבמה שניתנה לי בזכות התמונה הזו ואני חושב שיש לנו הרבה מה לעשות בעניין הזה”.

צפו בקטע המפורסם:

יום מיוחד ומרגש מאוד עבורי!

יום מיוחד ומרגש מאוד עבורי!הצהרתי ונשבעתי אמונים היום למדינת ישראל, לכהן כחבר כנסת ב- The Knesset – הכנסת ולשרת את עם ישראל נאמנה. תודה לכל האנשים שהיו לצידי בצמתים השונים של חיי כפעיל חברתי שחי ונושם את השטח.כל-כך התרגשתי היום לראות את אמא שלי במשכן הכנסת ובשבילי זו סגירת מעגל. מילים לא יוכלו לתאר את אצילותה של אמא ינגוסה.המעט שיכלתי לעשות הוא לנשק את רגליה ולאחל לה: "חג שמח אמא" תודה רבה, שלכם ח"כ דסטה (גדי) יברקן.מפלגת כחול לבןבני גנץ – Benny Gantz / Yair Lapid – יאיר לפיד / משה (בוגי) יעלון – Moshe (Bogie) Ya'alon / גבי אשכנזי – Gabi Ashkenazi

Publiée par ‎גדי יברקן – Gadi Yevarkan‎ sur Mardi 30 avril 2019

בהתרגשות סיפר על הרגע שלא ישכח לעולם. “הייתה אז תקופת בצורת באתיופיה. ליהודים היו אדמות אבל את חלקן לקחו בגלל אנטישמיות, אז היהודים התפרנסו ממלאכה ועבודת ידיים. אמא שלי הייתה קדרית כמו רוב נשות יוצאות אתיופיה, הלכנו לאזור כפרי באתיופיה, אמא שלי הלכה לעבוד, ואחד מיושבי הכפר ביקש ממנה כד גדול כדי שיוכל לאחסן בו אוכל. אמא שלי, אחותי ודודה שלי החזיקו את הכד הענק. אחותי ודודה שלי עזבו את זה כי הן נכוו מרוב החום ואמא שלי לא רצתה לשחרר כי היא ידעה שאם הוא יישבר אין לילדים שלה מה לאכול. היא החזיקה אותו עד הסוף, עד שהניחה אותו מחוץ לאש, והתמוטטה. כל היד שלה הייתה כוויה רצינית, היא התעלפה ורק אחרי כמה ימים חזרה להכרה. בתור ילד שצפה באירוע הזה בצד אמרתי – אמא שלי עושה את זה בשבילי, אני אעשה הכל כדי שאמא שלי תהיה שמחה”.

ואכן הגיע הרגע הזה שבו אימו תהא מאושרת. “עבור אמא זו הייתה התרגשות כפולה”, אמר, “גם מזה שהבן שלה נהיה חבר כנסת, אבל גם מזה שהיא כאישה יהודייה מהגולה נכנסת למשכן כנסת ישראל בעודה בחיים והבן שלה בפנים. היא התרגשה מעצם המבנה, הדמוקרטיה, ארץ ישראל. אנחנו כעם עצמאי בארצו ושיבת ציון במיטבה, כל זה ריגש אותה ובוודאי כשראתה אותי נשבע אמונים למדינה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן