news08.net/ads.txt

צעדת הדגלים | חמאס מזהיר מפעולות נגד ישראל; חשש לירי טילים, | צה”ל: שטחים, עורקים וצירים ייסגרו

חמאס יוצא בהצהרה רשמית לפני זמן קצר ומזהיר את ישראל מ’הקרבת קורבנות’, מלאפשר את צעדת הדגלים במקומות הקדושים ומזהיר מפני “תוצאות הקרבת הקורבנות או מתן אפשרות לצעדת הדגלים הציונית להתקרב למקומות הקדושים” ומוסיף כי ההנהגה הישראלית תישא באחריות המלאה להשלכות של הפעולות אותן הוא מכנה מסוכנות ומתגרות. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי “פלישתם של המתנחלים הציונים למסגד אל-אקצא לא תכפה חלוקת זמן ומקום ולא תצליח לשנות את הזהות האסלאמית והערבית של המקום עליו נגן בכל הכוח”. גורם בטחוני בכיר מבהיר כי ישנו מידע מודיעיני על כוונה לבצע ירי טילים למרכז הארץ במידה ובן גביר יגיע למצעד הדגלים. בן גביר, כפי שניתן לקרוא בהמשך, מתכוון להגיע לכיכר ספרא.

דובר צה”ל: “לאור הערכת המצב, הוחלט בצה”ל לסגור שטחים ונציגים סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. השטחים והעורקים שייחסמו הם כולם צירי גישה חקלאיים ממערב לכביש 232, וגם הצירים הבאים ייחסמו לשני הכיוונים: כביש מס’ 4 – מצומת זקים לצומת הכניסה לקיבוץ נירם. כביש מס’ 34 – מצומת יד מרדכי לכביש הגישה לקיבוץ ארז. כביש מס’ 232 – מצומת מפלסים לצומת כפר עזה. כמו כן, אסור להיכנס לגבעת קובה בשדרות, אנדרטת “החץ השחור”, גבעת הפעמון על שם אסף סיבוני ז”ל, גבעת נזמית וגבעת חבשד הדון. בנוסף, הוחלט לסגור את חוף זיקים למבקרים. כמו כן, הוחלט להפסיק את תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע. יש להדגיש כי אין לעצור בשולי הדרך בעת נסיעה בסביבה מטעמי ביטחון אישי. יש להמשיך ולהישמע להנחיות צה”ל כנדרש”.

מארגני צעדת הדגלים הודיעו לפני דקות אחדות כי הם יגיעו הערב לשער שכם ויצעדו עם דגלים ברובע המוסלמי ובמקומות נוספים סביב העיר העתיקה. המארגנים אומרים כי היה ניסיון אמיתי מצידם להתפשר ולא להעמיס על המשטרה עוד עבודה מלבד העבודה השגרתית אלא שזו דחתה כל הצעה שלהם. “לצערנו המשטרה נפלה לבור פוליטי ששר הבט”פ וראש הממשלה טמנו לה, במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות – לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו, אנחנו לא יכולים לוותר על צעידת דגלים בעיר הבירה בגלל איומים וסחטנות של מנסור עבאס והתנועה האיסלאמית. ככל שידוע, המארגנים החליטו להגיע הערב בשעה 17:00 לכיכר ספרא יחד עם מאות פעילים ונבחרי ציבור ולצעוד דרך שער שכם עם דגלי ישראל: “אין שום חוק שאוסר על אדם לצעוד עם דגל ישראל בבירת ישראל אנו מבקשים ממי שירושלים חשובה לו להגיע הערב לכיכר ספרא ולצעוד איתנו, אנא הביאו דגלי ישראל”.

בתוך כך, רה”מ נפתלי בנט קיבל את המלצות שר הבט”פ, ראש שירות הביטחון הכללי (שב”כ) ומפכ”ל המשטרה, והחליט למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם. לדברי בנט: “אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה”ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא. שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע – יום ירושלים”.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סיים לפני שעה קלה הערכת מצב במחוז ירושלים של המשטרה, בהשתתפות סגן המפכ”ל ניצב דוד ביתן, מפקד המחוז ניצב דורון תורג’מן, נציגי שב”כ ובכירי מחוז ירושלים. במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב סקירות על המתרחש בעיר העתיקה, ובהר הבית בפרט, לקראת המשך ימי הרמדאן הבאים. במהלך הדיון אמר השר בר-לב: “האירועים הם מורכבים מאוד, ולפנינו עוד ימים רגישים שדורשים מאיתנו לפעול בנחישות לצד אחריות ושיקול דעת. לאפשר את המשך התפילות ברמדאן, אך גם למנוע מגורמים מתסיסים שונים לנסות להגיע לאזור ולהצית את השטח. אנו גם עדים לפרסומי פייק-ניוז נגד ישראל בנושא הר הבית, שמטרתם אף היא להתסיס את האווירה, אך המציאות שונה בתכלית. במציאות המורכבת הזו, המשטרה קיבלה החלטות נכונות ושקולות. המשטרה בירושלים מתוחה עד הקצה, ונדרשת לטפל בשטח באירועים בעלי מאפיינים שונים, שבכל אחד מהם פועלים באופן אחר. השוטרים והשוטרות, מרמת המפקדים ומטה, נדרשים להפעיל מיומנות רבה וגמישות תפיסתית, והם אכן עושים זאת. הם ראויים לכל ההערכה על הפעילות שלהם במציאות לא פשוטה, ועל היכולת המקצועית הגבוהה שלהם”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת רה”מ בנט למנוע את הגעתו לשער שכם: “אני לא מקבל הוראות מבנט, בר לב ומועצת השורא. יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה”מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי. אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס. נפגש בשעה חמש בכיכר ספרא”.

בעת קבלת התרעה על ירי רקטות יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן ההתגוננות העומד לרשותנו ולמיקום שבו אנו שוהים, בהתאם להנחיות הבאות:

היכנסו למרחב מוגן בהתאם ליכולת להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותכם ולמיגון הקיים בסביבתכם, לפי סדר העדיפויות הבא:

• ממ”ד (מרחב מוגן דירתי), ממ”ק (מרחב מוגן קומתי), ממ”מ (מרחב מוגן מוסדי), או מקלט – סגרו את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות וודאו שחלון הפלדה החיצוני וחלון הזכוכית הפנימי סגורים.

• חדר מדרגות פנימי – ללא חלונות, פתחים וקירות חיצוניים. שבו על מדרגות ולא בחלל הקומה. בבניין מעל שלוש קומות – יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות. בבניין מתחת לשלוש קומות – יש לשהות בקומה האמצעית.

• חדר פנימי – עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. שבו בפינה פנימית, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת. מטבח, מקלחת או שירותים אינם יכולים לשמש כחדר פנימי.

• בשטח בנוי – היכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב. אין לשהות ברחבת הכניסה.

• בשטח פתוח – שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים. בעת פגיעת רקטה בקרקע, הדף הפיצוץ מסכן את העומדים או היושבים בפגיעה של רסיסים.

 ברכב

•עצרו בצד הדרך, צאו מהרכב והיכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב.

• אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותכם – צאו והתרחקו מהרכב מעבר לשולי הדרך או לגדר ההפרדה, שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים.

• רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך, להתכופף מתחת לקו החלונות, להגן על הראש באמצעות הידיים ולהמתין 10 דקות.

• באוטובוס בינעירוני ובהסעות תלמידים – על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

באוטובוס עירוני – על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות כדי שהנוסעים יוכלו לרדת מהאוטובוס ולהיכנס למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בזמן העומד לרשותנו, יש להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• בנסיעה ברכבת – על הנהג להאט את המהירות ל-30 קמ”ש למשך 10 דקות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות בקרונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות לפחות כדי להתגונן ממטח רקטות, רסיסים ומשברי יירוטים. שימו לב: אין שינוי בהנחיות לציבור בעקבות פעילות מערכות ההגנה האווירית של צה”ל. המערכות אינן נותנות מענה הגנתי מלא לירי ולכן יש להקפיד להמתין 10  דקות לפחות במרחב המוגן.

• אם אתם שוהים במבנה בבנייה קלה ללא גישה למרחב מוגן בזמן ההתגוננות העומד לרשותכם – יש לצאת מהמבנה, לשכב על הרצפה ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• אין להתקהל באזור נפילת טיל או באזור יירוט. ההתקהלות במקום מסוכנת בשל חשש מפגיעת רסיסים ומחשש לירי של מטח נוסף.

• אם זיהיתם חפצים חשודים: התרחקו מהמקום, הרחיקו אנשים אחרים ודווחו בהקדם למשטרת ישראל במוקד 100.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן