news08.net/ads.txt

חניכי ‘כנות’ – בדרך של רבין

חניכים מכפר הנוער כנות קיימו את המסע המסורתי בדרך בורמה, ששימשה את חטיבת הראל בפיקודו של יצחק רבין לפרוץ את הדרך לירושלים במהלך מלחמת העצמאות. “חוויה ייחודית ולאומית חשובה”, אמר רם שרף, מנהל ענף אורווה בבית הספר החקלאי

דרך בורמה נחשבת לאתר חובה עבור כל תלמיד ותלמידה במערכת החינוך בישראל. המקום ממנו פרצה חטיבת הראל של צה”ל את הדרך לירושלים הבירה, שהייתה נצורה במהלך מלחמת העצמאות על ידי כוחות הליגיון הירדני. במהלך צבאי מבריק, הצליחה החטיבה – בפיקודו של יצחק רבין, לימים הרמטכ”ל וראש הממשלה – לסלול דרך חדשה לירושלים, ולאפשר מעבר של כוחות צבא ואספקת מזון לעיר הבירה. למרות שהייתה כרוכה באבדות כבדות בחיי אדם, פריצת דרך בורמה נחשבת לאחת מנקודות המפנה של מלחמת העצמאות, אשר בין היתר בזכותה הצליח צה”ל להכניע את צבאות ערב ולהביא לניצחון סוחף במלחמה.

בשבוע שעבר הגיעו תלמידים מכפר הנוער החקלאי כנות למסע רכיבה בדרך בורמה, במהלכו למדו על אירועי מלחמת העצמאות ועל פריצת הדרך לירושלים ב-1948. בכפר הנוער כנות מקיימים מידי שנה את המסע, אליו יצאו הפעם 15 תלמידים ותלמידות ממגמת הרכיבה בכפר. רכובים על סוסים, עברו התלמידים בין נקודות הציון לאורכה של דרך בורמה, עצרו ושמעו הסברים מפי מדריכים על האירועים שהביאו לניצחון ישראל במלחמת העצמאות. המסע החל ביער המגנים, המשיך בטקס רב משתתפים עם רוכבים מכל רחבי הארץ והסתיים במצפה הראל המשקיף על הרי ירושלים, שם נהנו מארוחת צהריים מפנקת.

“מדובר בחוויה ייחודית חשובה, הממחישה את ההצלחה הלאומית של ישראל”, אמר רם שרף, מנהל ענף אורווה בכפר הנוער. “רכבנו לאורך נקודות חשובות בהיסטוריה הלאומית של הציונות ושל מדינת ישראל, למדנו על ההצלחה הגדולה של צה”ל במלחמת העצמאות והפנמנו את חשיבותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית”, הוסיף. “שמחנו לחזור על החוויה הזאת גם השנה, וכמובן שנחזור לדרך בורמה, יחד עם תלמידות ותלמידים נוספים, גם בשנה הבאה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן