news08.net/ads.txt

חשש כבד בגן יבנה: סם הקצפת שמתפשט בקרב בני הנוער

הורי גן יבנה צריכים לדאוג: הערב (חמישי) הודיע ראש המועצה, דרור אהרון כי נחשף לבלוני גז המפוזרים במספר מוקדים ביישוב. התופעה המסוכנת נפוצה בקרב צעירים רבים ואף רופאים מזהירים כי זה עלול להוביל למוות. אהרון הוסיף כי יקיים ישיבה עם צוותי החינוך, המנהלות ומשטרת גן יבנה לטיפול בנושא.

אהרון מסר כי בלוני הגז שהתגלו אל מול עיניו היו מפוזרים  ליד הקאנטרי בחניה, וברחוב ויצמן באזור השדות. “הפצתי את התמונה לפקחי המוקד, שיטור עירוני, סיירת ההורים ומנהלות בתי הספר – חשוב להזהיר את בני הנוער מהשימוש בזה ולשים על זה. אני אדאג לקיים על כך ישיבה יחד עם צוותי החינוך, המנהלות, משטרת גן יבנה, היחידה לביטחון קהילתי וסיירת ההורים להעלאת המודעות לצד הגברת הטיפול בנושא”, הודיע ראש המועצה.

כאמור, בלוני הגז הם תופעה חדשה נפוצה בקרב צעירים רבים, במסגרתה רבים מהם רוכשים בקיוסקים מיכלי גז להכנת קצפת, ושואפים את אותו הגז. אותם מיכלים זמינים וניתן לרכוש אותם בקלות בקיוסקים וחנויות אפייה. צעירים ששאפו את הגז העידו על התחושה: “אתה מטושטש, בחוסר שליטה, כאילו העולם מסתובב”. הרופאים מזהירים: “עלול להוביל למוות”.

השיטה בה זה עובד דומה במהותה לגז צחוק וגז המזגנים שהיו נפוצים מאוד בעבר. דרך הפעולה פשוטה וחוקית לכאורה: הצעירים הולכים לחנויות בישול או קיוסקים ורוכשים מיכל קטן שמכיל גז ומשמש להכנת קצפת עבור קונדיטורים, הם משחררים את הגז לבלון ואז שואפים את תכולת הבלון.

בני נוער שעשו זאת העידו על תחושה המזכירה צריכת סמים, מעין אופוריה וערפול. אחד הצעירים סיפר: “כאילו שולח אותך, זה תלוי איך אתה עושה את הבלון. אם אתה משקיע בבלון ועושה אותו לאט לאט, מנפח, מוציא ומחזיר. אתה כאילו מרגיש חוסר שליטה, מטושטש, העולם מסתובב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן