חשש לעימותים קשים ברמלה: המשטרה מעלה את רמת הכוננות

חרי הפסקתו באמצע בעקבות הירי לירושלים שפתח את מבצע “שומר החומות” ובתום מסע מפרך שכלל ביטולים, מתווים שונים, שינויי מסלולים והאשמות שהובילו גם לכינוס הקבינט, מצעד הדגלים יתקיים הערב (יום שלישי) ברחובות ירושלים ובעיר העתיקה. המשטרה תגביר כוננות בערים המעורבות מחשש לאלימות.

 

במערכת הביטחון נערכים לתרחיש של הסלמה שתגלוש לתוך ירושלים ולרחבי יהודה ושומרון, וכן לאפשרות של חידוש הירי לדרום. בשבוע שעבר הזהירו גורמי הביטחון כי קיום המצעד עלול להצית מחדש את האזור, זאת על רקע איומי חמאס שלא יאפשר “פגיעה באל-אקצא”. כחלק מההיערכות לחידוש הירי, שר הביטחון גנץ אישר בנק של מאות מטרות חדשות שנאספו אחרי המבצע האחרון בעזה. בנוסף, אושרו כמה מדרגות תגובה למקרה שישראל תיגרר לעימות מחודש.

המשטרה תעלה היום את רמת הכוננות בכל הערים המעורבות שבהן נצפתה הסלמה במבצע ‘שומר החומות’ כמו רמלה  ובלוד. זאת מחשש כי המצעד יוביל לאלימות באחת מן הערים האלו. בידי המשטרה אין מידע מודיעיני על הפרות סדר שצפויות להתקיים בזמן המצעד, אך כל אירוע נקודתי יטופל בהתאם.

בניסיון למנוע את קיום המצעד, בחמאס העבירו לישראל מסרים מאיימים בצינורות גלויים וסמויים. בארגון הטרור השתמשו בטרמינולוגיה לוחמנית והזהירו מ”נפץ שיגרום למערכה חדשה”. על פי פרסומים ערביים, חמאס העביר מסרים גם מתחת לפני השטח דרך המודיעין המצרי לישראל בזו הלשון: “אם התוואי לא ישונה – עלולה להגיע תגובה כמו בפעם הקודמת”.

מקורות שונים מסרו לעיתון “אל אח’באר” הלבנוני כי ההתנגדות הפלסטינית “העלתה את מידת מוכנותה לחזור לעימות”, ושאף הועברו הוראות ליחידות הטילים “להתכונן לשיגור רקטות לעבר הערים המרכזיות בישראל”. עוד דווח כי חמאס הודיע לראש המודיעין המצרי כי “התגובה לא תהיה שונה מהתגובה בחודש שעבר” – אז נורו רקטות לעבר ירושלים – מה שהוביל לפתיחה במבצע “שומר החומות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן