news08.net/ads.txt

טביעות בבריכה | בן 4.5 טבע אצל קרוב משפחה – מאושפז בקפלן; לפני זמן קצר: תינוק בן שנה נמשה מבריכה

מקרים רבים מדווחים בכלי התקשורת אודות טביעות של ילדים בבריכות בכלל ובבריכות פרטיות בפרט. אתמול בשעות הערב הובהל למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית בן 4.5 לאחר שטבע בבריכה פרטית בבית של קרוב משפחה במושב באזור השפלה.

“יש לנו ארבעה ילדים, ומטבע הדברים פיצלנו את הקשב של שנינו. אבל ידענו בכל רגע נתון איפה הילדים נמצאים”, סיפרה האם. “אני יצאתי עם אחת מהבנות מהמים. בשלב מסוים, הילד ששחה בבריכה עם מצופים, יצא מהבריכה והוריד את המצופים. היתה המולה מסביבנו, הרבה אנשים והרבה הסחות דעת. בעלי היה בתוך הבריכה, אני עמדתי מחוץ למים עם שני הילדים האחרים ופתאום שמענו צעקה. גיסתי ראתה אותו פתאום עם הרגליים למעלה, ראש בתוך הבריכה. ראיתי שכל הפנים שלו שחורות עם קצף מהפה ומהאף, ואני מבינה שזה הבן שלי”.

האם הוסיפה: “רצתי לשם, בתוך שניות מהירות של לחץ, וצרחתי שיזמינו אמבולנס. ניסינו להנשים אותו ולבצע עיסויים. זכרתי עקרונות מהחייאה שלמדתי בעבר. מהר מאוד הוא פתח עיניים. העמדנו אותו והתחיל לדבר. מד”א בינתיים הגיעו ולקחו אותו לביה”ח”.

אביו של הילד מספר: “אנחנו הולכים הרבה לבריכות, המודעות שלנו לסכנה גדולה ומדברים הרבה עם הילדים על לא להיות לבד בקרבת המים ועל החשיבות של המצופים. זה אפילו לא מקרה של ילד שהוא שובב. תודה להשם, זכינו לנס וקיבלנו מתנה משמיים. אל תגידו לי זה לא יקרה”.

לירון לובטון, אחות במחלקת ילדים ב׳ במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית: “הקיץ בעיצומו, ולצערנו זה המקרה השני בשבוע של טביעה בבריכה שאנחנו רואים, המקרה הראשון התרחש בבריכה ציבורית באחד המושבים באזור לילד בן 3 וחצי שנים.” היא מוסיפה ואומרת: “אמנם שני המקרים הסתיימו יחסית בקלות בגלל עירנות, אבל ישנה חשיבות רבה שהורים ילמדו יכולות בסיסיות של החייאה. אנחנו נוהגים להעביר לכל הורה לילד שמאושפז במחלקה הדרכה אם הם מעוניינים, ולא משנה סיבת האשפוז. יש גם הדרכות רבות שמתקיימות בקהילה. הורים צריכים לדעת לבצע החייאה במידת הצורך, ואני קוראת להורים ללמוד מניסיונם הקשה של אחרים ולהירשם בהקדם לקורס הזמין להם”.

במקרה אחר, שאירע לפני זמן קצר במודיעין עלית, תינוק שנמשה מהמים מחוסר הכרה בבריכה בבית פרטי. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי, ביצעו פעולות החייאה ולאחר שחזר הדופק מפנים לבי”ח שיבא תל השומר תינוק כבן שנה.

חובשי רפואת חירום במד”א ליאור הראל ודוד לוי סיפרו: “הובילו אותנו אל התינוק שהיה בחצר הבית כשהוא מחוסר הכרה לאחר שנמשה מהבריכה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים והנשמות ולאחר שחזר הדופק הכנסנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול כשמצבו קשה.”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן