news08.net/ads.txt

טורפת את החיים, טלי ויינברג | בתוך המשבר והכאב ראיתי את האור, את כל מה שיש לי היום

טלי ווינברג

ביום בהיר אחד פגשתי את החושך. השמש זרחה כמו בכל יום, אבל קרניה פספסו אותי – לא הצלחתי לראותה. על אף שלא ירד גשם בחוץ הרגשתי שמטר של ברד יורד על ראשי ולא הצלחתי להרים את הראש. נפגעתי ממילים, זה מוזר… עד שלא פוגשים אותן, את המילים שמקטינות אותך בעיני עצמך, לא מבינים עד כמה זה כואב

ביום שנעלבתי הבנתי שגוף ונפש אחד הם. הלב שלי: הרחב, האוהב, זה שפעם בקצב מטורף – חווה משבר אמיתי. הלחץ הזה, מרוץ החיים, התפיסה שהצלחה היא כמו מסלול מכשולים אתגרי הביאה אותי לקו הסיום עם אי ספיקת לב. הפחד הפך להיות דייר קבע והדיכאון השתלט לי על החיים. העיניים היו כבויות, הלב שבור, האמונה שלי בעצמי התפוגגה והפכתי לקורבן של הנסיבות. האמינו לי… זו לא מי שאני. משקל הגוף שלי הגיע למצב, שמסכן את בריאותי ולקינוח אחרי שעברתי שיקום ועשיתי כברת דרך מטורפת “זכיתי” באירוע מוחי. ושוב …. להתחיל הכל מהתחלה. הפעם זה היה שונה. אפשרתי לחברים הרבים שלי, ולמשפחה האוהבת שלי לעטוף אותי. האנשים המדהימים האלה הזכירו לי שאני בעצמי שמש, הם אמרו שהם מתגעגעים לאור שלי , לשמחה שלי, לצחוקי המתגלגל – הם מתגעגעים אליי. ואז זה היכה בי. איפה אני? מי אחראי על האושר שלי אם לא אנוכי?

בסמינרים שלי אני מספרת על ההארה שהייתה לי בטיפול נמרץ – לא הפסקתי לחלום עליי, על ההצלחה העתידית שלי, על האושר האישי שלי ועל הייעוד שלי להיות שם עבור האחר וללוות אותו בדרך לחלומות שלו. כבר אז בתוך המשבר והכאב ראיתי את האור, את כל מה שיש לי היום. הרעיון הוא שלא כל מה שאומרים לנו הוא האמת ועצם העובדה שאנו מאפשרים למילים של אחרים לפגוע בנו זוהי טעות מיסודה. אני יודעת שממש קשה להתעלם אבל אפשר לבחור להיות מאושר,שמח, מואר ולאהוב אנשים. זה תהליך שצריך לעבור ומי שבאמת אוהב את עצמו רצוי שיבדוק מה גורם לו לומר – אני מאושר.

האושר בא לידי ביטוי באמצעות הרגשה מוגברת של שמחת חיים, האדם חש רוגע, מביע את אושרו באמצעות חיוך וכל זה מוביל לתחושה של בטחון, שביעות רצון ואפילו אהבה. מי מאיתנו לא מעוניין לקום כל בוקר עם אנרגיה של שמחה, חדווה ועשייה מקדמת? לבני האדם יש יכולת יוצאת דופן לחוות חוויה בראשם לפני שהם מנסים זאת בחיים שלהם. יש המכנים את זה ה”בריאה הכפולה” – פעם בדמיון ולאחר מכן במציאות. אם כך הדבר הרי שניתן לייצר אושר באופן מלאכותי ולא חייבים לתייג אותו רק עם דברים חומריים (גם אתם בוודאי מכירים אנשים שלכאורה השיגו הכל, אך הם עדיין אינם מאושרים).

אם אנחנו יכולים לייצר את האושר שלנו מדוע אנחנו חושבים שהאושר הוא דבר שצריך להשיג? הוא נמצא. הוא נוכח. יש מתנות אמיתיות בחיינו ויש דברים ברי קיימא שהם בעלי ערך רב. ערך שאינו נמדד בשטרות ובמטבעות. אתם שואלים איך נייצר אותו ? היכן הוא נמצא? התשובה היא פשוטה – הכרת התודה, הכרת הטוב עושה אותנו למאושרים. לחיות מתוך הכרת תודה משמע לחיות במודעות שכל רגע בחיינו הוא מתנה אמיתית ולכל רגע כזה יש ערך אמיתי. אני כל הזמן אומרת שלחיים שלי יש טעם. אני מודה על כל היופי.

תתחילו עם המילה תודה. צעד ראשון. ולמתקדמים אני ממליצה להתחיל להתמקד ברגשות חיוביים. בשבועות הקרובים נעמיק בערכים, במודלים חשובים לצמיחה אישית ואשתף אתכם בסיפורים מהחיים, בלי מסכות ובלי מגננות. אם קראתם עד כה אז הבנתם את הרעיון – אני מאושרת מכל היש, מקבלת באהבה את האין ועושה כמיטב יכולתי כדי שכמה שיותר אנשים יחוו אושר ויחייכו לעולם וזה לזה.

לחיינו. לחיי האושר שלנו.

טלי ווינברג הינה הבעלים של ‘מנטאלי – להעז ולטרוף את החיים עם טלי’ – מנטורית לחיים, מאמנת, מרצה ומנחת קבוצות – טל’ 0529255566.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן