news08.net/ads.txt

טור אישי ומרגש של לוחם מט”ק בפלוגת כפיר, סמל אבינועם גרינולד – מלוד

 

קוראים לי אבינועם גרינולד, בן 21 מלוד, התגייסתי באוגוסט 19′, והיום אני מט”ק בפלוגת כפיר, גדוד 75 חטיבה 7. לפני שהתגייסתי, הסטיגמות ששמעתי על שיריון בלבלו אותי – אמרו שזה לא באמת קרבי, שזה פחות טוב מלהיות לוחם חי”ר. בפועל, הגעתי להכשרה וגיליתי עולם חדש לגמרי. בטירונות אתה פוגש מושגים שבחיים לא שמעת, מכיר חברים ממקומות שונים, ונפתח לתפיסות ומחשבות שאף פעם לא חשבת שתפגוש.

זו הרגשה די מוזרה, עד שאתה מתרגל – אתה פתאום שייך למסגרת גדולה וחזקה שמכתיבה לך איך להתנהג, מה ללבוש, מתי אתה ישן ומתי אוכל. לי זה בא קצת בהפתעה. לא הייתי רגיל בכלל! אבל לאט לאט, עם הזמן, למדתי לאהוב את מה שאני עושה. בתור שריונר אתה עובד המון בטנק, וכשאתה מטפל במשהו כל כך הרבה – אין סיכוי שלא תתאהב בו. הטנק זה כמו ה’בייבי’ שלך. הייתי תותחן, וכשיריתי את הפגז הראשון – הבנתי את כוח האש המטורף שיש לטנק. זו חוויה בלתי נשכחת.

המפקדים בטירונות קשוחים. יש הרבה דיסטנס, אבל ברגע שאתה מדבר איתם אחד על אחד, אתה מבין שהם גם אנושיים ומעריך אותם. לאט לאט, עם המשך השירות, הדיסטנס יורד, עד שאתם נהיים חברים טובים מאוד. הטנק נוסע על זחלים שמחוברים ע”י פינים, וכדי שהם לא יצאו, מרכיבים טבעת בכל צד. אחרי שנוסעים הרבה, הפינים לפעמים נשברים והטבעות יוצאות, ולכן כל הזמן מבצעים בדיקות. במקרה שזה קורה, אתה והצוות שלך חובשים כפפות, שמים משקפי מגן ודופקים עם פטיש 5 ומשתמשים בזיווד – שתכירו בהמשך השירות שלכם.

אתה מחליף בוגים וטבעות, דופק על זחל, פורס ומחזיר, פורס ומחזיר, וזו הרגשה מטורפת שבזכותך המכונה הענקית הזו זזה, יורה ועושה את העבודה החשובה שלשמה היא קיימת! לאט לאט, אתה מבין שזה החיל שעובד הכי קשה, והחיל הכי חזק – טנק אחד שווה למחלקה שלמה של חי”ר. כשאתם ארבעה בתוך הטנק במשך תקופה, לומדים להתחבר. הצוות זה חברים לכל החיים. תמיד תחייכו, גם ברגעים קשים. האנשים שאיתך נמצאים שם בדיוק בשביל הרגעים האלה, ועוברים איתך את אותם הדברים, אז אל תתבייש לפרוק ולדבר איתם.

בתור מפקד, אני מרגיש ויודע שיש לי אחריות על כל חייל – בין אם זה לבדוק שהוא שותה מספיק מים, מחליף גרביים, מה המצב שלו בבית, בת זוג, חברים… וכמובן, עד כמה הוא טוב מקצועית ומעשית בהתמחות שלו בטנק. אני מאמין שמפקד צריך להכיר את החייל שלו כאילו הוא הבן שלו – אתה ממש האבא והאמא שלו בצבא. “עם כוח גדול, באה אחריות גדולה”.

בברכת הצלחה לכל המתגייסים החדשים – “האדם שבטנק ינצח”!

7 – את החטיבה!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן