news08.net/ads.txt

טיפים לשינה טובה למבוגרים

מחקרים רבים מאוד מהשנים האחרונות, וגם כאלה שנערכו קודם לכן, מצביעים על החשיבות הבריאותית של שינה טובה בלילה. לשינה טובה יש כמה כללים ברורים שכדאי להקפיד עליהם, אשר מילוי שלהם יכול להבטיח שינה רגועה וטובה יותר, שתשפיע גם על רמות האנרגיה שלכם במהלך היום.

מבחינת משך השינה בלילה, מרבית המומחים מציעים להקפיד על 7 שעות שינה לפחות בכל לילה. שינה של 7 שעות ומעלה, מאפשרת לגוף לקבל את המנוחה לה הוא זקוק, ולהיות ערני יותר במהלך שעות הפעילות ביום. בנוסף למספר השעות, השינה צריכה גם להיות איכותית. לא מעט אנשים מבוגרים בישראל, למשל, סובלים מהפרעה הנקראת “דום נשימה בשינה”. הסובלים מתופעה זו יתעוררו מספר רב של פעמים במהלך הלילה, ולא בהכרח יהיו מודעים לכך בבוקר. הדבר מאפיין הרבה פעמים אנשים הסובלים מעודף משקל וממבנה גוף מסוים, והיוועצות עם רופא שינה יכולה להוביל לקבלת פתרונות להפרעה זו.

אך גם אנשים שאינם סובלים מהפרעות בשינה, צריכים להקפיד על כמה דברים בסיסיים בנוגע להרגלי השינה שלהם. להלן כמה טיפים מרכזיים שיסייעו לכם לישון טוב יותר בלילה.

שינה על מזרן איכותי

אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר להשגת שינה טובה ורגועה הוא סוג המזרן שעליו ישנים. גם עבור אנשים שאינם סובלים מבעיות גב או בעיות דומות, שינה על מזרנים אורטופדיים יכולה להבטיח שינה טובה יותר. כאשר הגוף מקבל את התמיכה הפיזית הרצויה לו, הוא יכול לפתח שינה רגועה ונוחה יותר. כך שאם אתם נוהגים לישון על מזרן קשה מאוד, או מזרן שלא מספק תמיכה אורטופדית טובה, אתם עלולים לסבול משינה פחות איכותית בלילה.

אור יכול להיות גורם מפריע לשינה

גירויים וויזואליים, ובייחוד גירויים של אור שדולק בחדרים, יכולים להפריע ליכולת להירדם וגם לאיכות השינה. אנשים רבים בוחרים ללכת לישון כאשר ישנו אור דולק בקרבתם, ורצוי לצמצם ככל האפשר את כמות האור בזמן שהולכים לישון. שינה בחושך מוחלט היא בהחלט מומלצת יותר. היא מסייעת ליכולת להירדם בקלות רבה יותר וגם תבטיח שינה איכותית יותר במהלך הלילה.

חשוב שלא לאכול לפני השינה מזון כבד

בזמן השינה, הגוף מבצע פעולות רבות, כולל פעולת החלימה. חלומות מאפשרים לעבד חוויות שהצטברו באותו היום, ולהוביל להורדה משמעותית ברמות של לחץ וחרדה. כאשר אוכלים ארוחה כבדה לפני השינה, הדבר יגרום לכך שהגוף יעסוק לא מעט בפעולת העיכול במהלך הלילה. העיכול יכול להפריע לתהליכים פיזיולוגיים אחרים שהגוף נזקק להם ולהשפיע לרעה על איכות השינה. לכן, מומלץ מאוד לאכול ארוחה קלה בלבד לפני השינה, ולא להעמיס על מערכת העיכול יותר מדי מלאכה ללילה.

שינה עם מוזיקה מרגיעה ברקע

אנשים רבים המתקשים להירדם, יכולים להסתייע במוזיקת רקע מרגיעה בשעת השינה. ניתן למצוא ביו טיוב ובשירותי המוזיקה השונים סוגי מנגינות שיכולים לסייע מאוד בפעולת ההירדמות. קולות של טבע, של ציפורים וקולות מרגיעים אחרים יסייעו בהירדמות וגם יכולים לחלחל לשינה עצמה, ולהפוך אותה לשקטה ורגועה יותר.

פעולות ההכנה לקראת השינה

באופן אידיאלי, השינה בלילה צריכה להתגנב בהדרגה, והיא מצב מודעות שלא כדאי “לאלץ” אותו. לכן, לפני השינה כדאי לבצע התכוננות הדרגתית אליה. זה אומר להאט את קצב הפעולות, להתקלח או לעשות אמבטיה טובה, להתחיל בעמעום האורות ולהיכנס למיטה רק לאחר שאתם חשים רגועים ומאמינים שאתם עומדים להירדם ולחוות שנת לילה טובה. ככל שתהיו רגועים יותר בעת הכניסה למיטה, כך תחוו שינה טובה יותר שתעזור לכם לקום ערניים ונמרצים יותר כשהבוקר יעלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן