news08.net/ads.txt

טירוף הנדל”ן באילת: זינוק ברכישת דירות לעומת אשתקד | כל הפרטים

מסתמן זינוק בכמות עסקאות הנדל”ן באילת בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021. מניתוח נתוני רשות המסים שביצע שמאי המקרקעין ישראל יעקב עולה, כי בינואר עד סוף ספטמבר 2021 בוצעו באילת 310 עסקאות למכירות דירות – זינוק של כמעט 50% לעומת 212 עסקאות שבוצעו בעיר בשלושת הרבעונים המקבילים ב-2020. 

יש לציין כי הנתונים לשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 הם לא סופיים וסביר שישנה כמות לא מבוטלת של עסקאות באילת שעדיין לא דווחו ברשות המסים. בנוסף, אמנם 2020 התאפיינה ברובה במשבר הקורונה, אך למעט קיפאון זמני בתקופת הסגר הראשון במרץ-אפריל נרשמה באילת כמות יפה של עסקאות נדל”ן בשנה שעברה (313 דירות בכל השנה), כך שהעלייה המשתקפת בנתוני 2021 היא לא מלאכותית. 

לפי העסקאות, המחיר הממוצע לדירה עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2021 על 1.562 מיליון שקל, לעומת מחיר של 1.622 מיליון שקל בממוצע ב-2020. דירות 4 חדרים התייקרו בכ-5% מ-1.743 מיליון שקל בממוצע ב-2020 ל-1.827 מיליון שקל ב-2021, מחירי דירות 5-6 חדרים באילת עלו בין שתי התקופות בכ-3% בממוצע ומחירי דירות קטנות בנות 1-2 חדרים עלו בכ-15% בממוצע. 

לדברי שמאי המקרקעין ישראל יעקב, “בשנה האחרונה אנחנו רואים פריחה של שוק הנדל”ן באילת. יש עלייה בכמות העסקאות הן על ידי אנשים המחפשים דירות נופש והן על ידי הגירה של משפחות צעירות. העיר עוברת תנופת בנייה ופיתוח בין אם במכרזים חדשים, פיתוח אטרקציות תיירותיות, תוכניות חדשות של העירייה, סיורי קבלנים שהיא עורכת ועוד. הפוטנציאל של העיר מבחינה נדל”נית עדיין לא נוצל במלואו לדעתי – 300 עסקאות מהוות אחוז נמוך מכלל עסקאות הנדל”ן במשק, ולהערכתי המספר יעלה משמעותית בהמשך”.

אבי כראל, יזם קומפלקס המלונאות בראון 42° באילת, מציין כי “כמות העסקאות מראה כי גם אחרי הקורונה, אילת היא המקום הנכון להשקיע בו, היא מציעה מספר מנועי צמיחה ועוגנים חזקים ביותר ונותנת תשואות גבוהות מאוד מהשכרה. בעיר יש כיום האצת פיתוח בין היתר בתחום המלונאות. לאחר 20 שנה שלא נבנה מלון חדש באילת כעת ישנם כ-10 מלונות בעיר בתהליכים שונים – בראון 42° הוא אחד מהם, מתחם מלונאות עכשווית, מגורים, בילוי והסעדה חדשני. שדה התעופה שפונה ייצר גם הוא שטח אדיר לבנייה ופיתוח וכבר יצאו מכרזים חדשים, כמו גם מכרזי בנייה חדשים למגורים, מסחר, תעסוקה ותעשייה בכל העיר. להערכתי אילת תמשיך להוות גם בשנים הקרובות יעד אטרקטיבי למגורים והשקעה הודות לכל אלה”.

אלי לנקרי, ראש עיריית אילת, אומר כי “הנתונים משקפים את מהפכת הנדל”ן שעוברת העיר אילת בשנים האחרונות בתחומי הבינוי והפיתוח – שבמסגרתה מתוכננת בנייתן של אלפי יח”ד בתב”עות מאושרות או בהליכי תב”ע למתחמים חדשים וכן אלפי חדרי מלון, ופוטנציאל לעוד חדרי מלון רבים נוספים מתוכניות להתחדשות עירונית בלב העיר, בשכונות הוותיקות ובאזור התעשייה הישן. בנוסף, הוועדה המקומית אישרה בשנה-שנתיים האחרונות תוכניות מדיניות ואסטרטגיה לפיתוח שטח שדה התעופה שפונה, תכנית לפיתוח רצועת המדבר והמרחב הימי, התחדשות עירונית מקיפה בשכונות הוותיקות ובלב העיר, תוכנית לפיתוח רצועת החוף מטאבה לעקבה ועוד. כל אלה לא נעלמים מעיני יזמים, משקיעים ורוכשי דירות שמזהים את הפוטנציאל הגדול בעיר ושמים בה את מיטב כספת ומרצם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן