טקסים מרגשים בלוד לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ”ד

במהלך השבוע התקיימו אירועי ‘זיכרון בסלון’ ב-50 מוקדים בעיר לציון והיכרות אישית עם שורדי השואה

לנצח נזכור: יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ”ד-2024 צוין בעיר לוד על-ידי מספר טקסים ואירועים בהפקת אגף התרבות ובניהולה של אורית עופר וצוותה.

בערבו, התאספו בהיכל התרבות בלוד מאות תושבים לטקס זיכרון מרגש, בו הודלקו נרות לזכר ששת מיליון הנספים בשואה, לצד הופעה מצמררת של מקהלת גיל וגיל עם המנצח הוותיק והמוכשר פליקס סולומונוב וכן ריקוד של להקת המחול ספקטור דאנסינג בניהול של אחזה ספקטור ובליווי קטעי שירה, נאומים מרטיטים ותפילת “א-ל מלא רחמים” ע”י החזן נועם רקובסקי שבקולו הערב ובטון מרנין ריגש את המשתתפים. את הטקס כיבדו גם ראש העיר – עו”ד יאיר רביבו – שנשא דברים על חשיבות זיכרון השואה בשנה קשה זו, לנוכח מלחמת ‘חרבות ברזל’ והדמיון הנוראי בהתעללות האויב בעם היהודי, חברי הנהלת העיר, אישי ציבור, רבנים ועוד. את הטקס הנחה בטוב-טעם בני פרינץ.

הטקס המרכזי בערב יום השואה היה השנה בסימן “היו קהילות ואינן”. שורדי השואה אותם מלווה טליה אביטון במסגרת האגף לשילוב חברתי בניהולה של אורלי דהן העידו בסרטונים מרגשים כיצד שרדו ועל גאוותם. התזמורת העירונית בניצוחו של מנהל בית הספר למוזיקה ומצטיינים – מני מטלון ובעיבודו של בוריס פורטנוי, הופיעה בהרכב הסימפונית לצד הסולניות רעות זיו ונעמה יעקובי. מחלקת הנוער בניהולה של שני סמדג’ה, העמידה נציגים לקריאת עדויות לזיכרון השואה והגבורה.

בבוקר יום הזיכרון, נפתח הטקס השנתי בבית העלמין הישן ע”י הצפירה שפילחה את הדומייה. ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ציין בדבריו כי “עם ישראל חי וקיים ישמור על מורשת השואה לעד”, ורב העיר הרב שמעון מאיר ביטון ציין כי “תורת העם היהודי היא זו ששמרה על הגחלת בשואה ועד ימינו”. החזן נועם רקובסקי ריגש בתפילת “יזכור”.

נרות לעילוי נשמת וזכרם של 6 מיליון הנרצחים הודלקו ע”י משפחות הנרצחים וניצולי השואה – מאיר בינדר דור שני לניצולי שואה אשר שכל את אביו בשנה שעברה ואורה קורמן ניצולת שואה אשר התרגשה והדליקה לזכר אלו שאיבדה בשואה ולבריאותו של אביה שורד שואה בן 102 יבדל לחיים ארוכים. לסיום נעמד הקהל לשירת התקווה, תוך איחולים לימים שקטים ובטוחים יותר במדינת ישראל. את הטקס הנחה דובר העירייה – יהורם בן ארוש.

במהלך השבוע התקיימו אירועי ‘זיכרון בסלון’ ב-50 מוקדים בעיר לציון והיכרות אישית עם שורדי השואה. כן התקיים קורס מיוחד לדור שני לניצולי שואה להדרכה על העברת המורשת בניהולה של עינב לויט מאגף התרבות ביחד עם טליה אביטון מהאגף לשילוב חברתי.

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן