טקסי הזכרון ליום השואה והגבורה תשפ”ד צויינו בקריית גת בסימן “ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושִברה”

יהי זכרם של ששת המיליונים ברוך ונצור בליבנו לעד

ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה תשפ”ד צויין בטקס מרגש בהיכל התרבות. תלמידי בי”ס מקיף אורט גרוס העלו בשיר ובאומר סיפורי גבורה, גווילי זכרון וגוללו את קורותיהן הטראגיות של קהילות יהודיות במזרח אירופה שנגדעו בשואה האיומה.

רב העיר הרב משה הבלין נשא תפילת אל מלא רחמים.

ראש העיר כפיר סויסה נשא דברים ואמר:

“יום הזכרון לשואה נושא השנה משמעות נוספת לאחר האסון שעברנו ב-7 באוקטובר, אלא שעל אף המחדל העצום, יצאו הפעם לוחמינו וכוחות הבטחון ולחמו בחירוף נפש על הגנתנו, חלקם הקריבו את חייהם. אם רק היה לנו כח מגן כזה בשנות ה-40 של המאה הקודמת גורל העם היהודי היה שונה”.

עוד הוסיף “אנו מחוייבים להעניק לשורדי השואה החיים בינינו יחס הולם וזכויות ולדאוג לכל מחסורם והבטיח שכך יהיה”.

שישה שורדי שואה תושבי העיר הדליקו נר זכרון לזכר ששת המיליונים וסיפרו עדויות מהתופת: ז’ניה סירוטה, אדית וינקלר, אברהם ואסתר ריכטמן, ולדימיר אוסטרובסקי, אברהם שיינפלד וגריק טנקלביץ’.

תלמידי ביה”ס העלו מסכת על גורל הקהילות היהודיות שהמשיכו לספק, על אף תנאי החיים הקשים מנשוא בגטאות, שירותי חינוך תרבות ודת ופעלו בערבות הדדית לשמור על זהות יהודית חברתית ולתמוך בחלשים על אף תנאי החיים הקשים שחוו כולם. נציגי הקהילות עשו ככל יכולתם לשפר ולו במעט את תנאי חייהם של היהודים אפילו במחנות ההשמדה.

שקיעתן של העיירות והקהילות במזרח אירופה היא סיפורה הטראגי של יהדות מזרח אירופה המפוארת שמיליוני יהודים נכחדו ממנה אבל השורדים, העדויות והכתבים הרבים נשארו לדורות כדי לספר את קורותיה המופלאות.

במקביל התקיימו ברחבי העיר מפגשי זכרון בסלון וכן מעגלי שיח ביוזמת מחלקת הנוער העירונית. בני הנוער התכנסו להקרנת סיפורי עדויות של ניצולי שואה ולאחר מכן שוחחו בהרחבה על זכרון השואה בראי אירועי השבעה באוקטובר. במרכז הצעירים תנופה נערך ערב מיוחד של “זכרון בסלון” בהנחייתו של הרב שלום מלול, מדריך מסעות לפולין, בשיתוף דרך עמ”י ובהשתתפות סטודנטים תושבי העיר.

ביום הזכרון התקיימו טקסים נוספים באנדרטת הקהילות בבית העלמין בקריית גת ובאולם אלון, בשל מזג האוויר שלא אפשר את קיום הטקס המסורתי באנדרטת הנבל המתייפח. את הטקסים הובילו תלמידי אורט תעופה וחלל בדברי אומר ושיר מרגשים.

בשעה 10:00 בבוקר נשמעה צפירה בת שתי דקות להתייחדות עם זכרון הנספים.

יהי זכרם של ששת המיליונים ברוך ונצור בליבנו לעד.

 

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית קריית גת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן