טקס זיכרון מיוחד באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות 

זוג שורדי השואה חיים פסקל וגילה גופר הגיעו לטקס וסיפרו את סיפור השואה שלהם. | כיצד למרות כל מה שעברו בחייהם הצליחו להקים משפחות לתפארת, למצוא זוגיות שנייה וגם תקווה

היום, שני (6.5) יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ”ד התקיימו ברחבי העיר טקסי זיכרון רבים, בהם גם הטקס השנתי של עובדות ועובדי האגף לשירותים חברתיים. את הטקס יזמה עו”ס מירב מייסנר, המרכזת את הטיפול בניצולי שואה בעיר רחובות.

אל הטקס הגיעו חיים פסקל בן ה-94 וגילה קופר בת ה-88, שני שורדי שואה שהפכו לזוג ב-20 השנים האחרונות. פסקל נולד ברומניה בשנת 1930 ולאחר שעלה לארץ לחם בפלמ”ח, קופר נולדה בשנת 1935 גם ברומניה ולאחר שעלתה ארצה הפכה לגננת הראשונה בכפר ביל”ו וגידלה דורות של ילדים.

השניים סיפרו את סיפור השואה שלהם וכיצד למרות כל מה שעברו בחייהם הצליחו להקים משפחות לתפארת, למצוא זוגיות שנייה וגם תקווה. עוד נכחו בטקס: חברת מועצת העיר המחזיקה בתיק השירותים החברתיים קארין ברגינסקי, עובדות ועובדי האגף לשירותים חברתיים.

 

חיים וגילה בטקס

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השירותים החברתיים, קארין ברגינסקי:

“השנה יותר מתמיד יום השואה מקבל משמעות נוספת לכך שהרוע לא נעלם. האכזריות לא משתנה אלא רק נראית אחרת. יום השואה מציב בפנינו שתי משימות עיקריות: לזכור ולעולם לא לשכוח- עלינו להעביר את זיכרון הנספים מדור לדור ובנוסף עלינו לעמוד יחד, חזקים ומלוכדים, רק כך נוכל להבטיח שזה לא יקרה שוב לעולם. אני מודה למנהלת האגף בת חן קרני ולמירב מייסנר המטפלת במסירות בניצולות וניצולי השואה בעיר במהלך כל השנה”.

עו”ס מירב מייסנר, המרכזת את הפעילות למען ניצולי השואה ברחובות:

“שמחנו לארח היום את גילה וחיים היקרים, אנשים שלמרות כל מה שעברו בחייהם נותרו אופטימיים וחיוביים. דווקא בתקופה קשה זו לעם היהודי, חשוב שנשאב כוח והשראה מעדויותיהם של שורדי השואה ששרדו את השאול והקימי משפחות דור חדש ומדינה”.

האגף לשירותים חברתיים יקיים היום טקס זיכרון נוסף בשעה 16:30 בבית על”ה ברחובות. אל הטקס יגיעו כ-160 שורדות ושורדי שואה שיתקבלו בחלוקת פרחים ע”י חניכי תנועת הנוער הצופים הדתיים. תלמידות ותלמידי קריית החינוך למדעים יובילו את הטקס, יקריאו קטעים וישירו שירים.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן