טקס מרכזי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ברשת חוויות במרכז שוויץ ברחובות

במהל הטקס הודלקו שישה נרות לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו בשואה | ערבים נוספים יתקיימו בימי שלישי ורביעי – הפרטים בכתבה

ציפורה טולידאני: “אנחנו שרדנו ועלינו בזכות הגבורה ואתם וילדי ממשיכים את תקומת עמנו”

טקס מרכזי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה ברשת חוויות במרכז שוויץ רחובות החדשה

טקס יום הזיכרון המרכזי לשואה ולגבורה בסימן “רְאו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושִברה”, התקיים הערב (ראשון,5.5) במרכז קהילתי שוויץ רחובות החדשה.

את הטקס הנחו קובי מור ורויטל שאשא והוא נפתח באמירת “יזכור” מפי רב השכונה, הרב עקיבא שנאור ואמירת “קדיש” מפי חבר מועצת העיר הרב שי קזיוף.

במהלכו הודלקו שישה נרות לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו בשואה. את הנרות הדליקו מנכ”ל הרשת גולן ביטון, חברת המועצה עו”ד קארין ברגינסקי, יושב ראש וועד שכונת רחובות החדשה, הראל אשד, מנהלת מרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה, מירב אהרון, שורדות השואה, ציפורה טולידאני ונציגת בני הנוער בשכונה, יולי יוסף.

בטקס השתתפו מקהלת נועם בניצוחו של ז׳ולי פראנק, הזמר ליאור ניצן, הרקדניות מירב ונוגה ויניק והמפיק המוזיקלי אופיר שמעוני.

שורדת השואה, ציפורה טולידאני, אמרה בעדותה כי:

“הגענו ארצה בשנת 1950 ורק אז כשהייתי בכיתה ה התחלתי ללמוד, עד אז לא היה בית ספר. חיינו ללא תנאים, אין מחלה שלא חליתי בה,כל בוקר נפטר עוד מישהו, כשהייתי בת 4 נפטר גם אבי. אך בזכות אימי הגיבורה, שרדנו, עלינו לארץ באוניית המעפילים קוממיות וזכיתי להיות מורה 30 שנה ולשני ילדים שממשיכים את תקומת עמנו, בני קצין בצבא וביתי עוסקת במחקר”

גולן ביטון, מנכ”ל רשת חוויות, אמר:

“אולי יותר מכל למדנו אודות השבריריות של קהילה אל מול עוצמתה. אני מאמין שלמרות הכל, אנחנו כאן היום כי דבקנו בעוצמה. קהילה היא הכוח שמחבר אותנו, הכוח שמאחה את השברים, היא הכוח לתקומתו של העם היהודי, גם בזמנים שנדמה לנו כי עולמנו כולו חרב עלינו. חובה עלינו להמשיך את דרכן של קהילות, שנרצחו באכזריות אין קץ – ולחיות בשבילן. אני רוצה להאמין ולאחל שנזכה ולו למעט מתעצומת הנפש של עם שניצל משואה, של עם שסבל ייסורים אין קץ וממשיך להילחם על חרבו – שנזכה להנחיל את אותה אהבת אדם, מקום, מסורת, חינוך, מנהגים ותורה – כל המרכיבים שיוצרים קהילה חזקה”.

עוד התקיימו ברשת חוויות בהשתתפות נוער ותושבים, טקס זיכרון ועדותה של הגב’ סוזי סרנביץ במרכז חוויות קרית משה וכן ערב “זיכרון בסלון” במרכז רחובות ההולנדית עם הגב’ לאה פאר

ביום שלישי, כ”ט ניסן, 7.5.2024 במרכז חוויות אושיות, יתקיים ערב מיוחד משואה לתקומה: מסע מוזיקלי מימים אפלים שבשואה, דרך מלחמות ישראל ועד לתקומת המדינה והשאיפה לשלום וביום רביעי, ל’ ניסן, 8.5.2024 במרכז חוויות אבן גבירול בשיתוף בי”ס בגין יתקיים סיור במוזאון השואה של ביה”ס וזיכרון בסלון מפי איש העדות מר ראובן פורר.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: רשת חוויות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן