יאיר מעיין, ראש העיר ערד במכתב תקיף לשר בן גביר: לא נשתף פעולה עם ליווי משאיות הסיוע כל עוד החטופים שלנו נמקים בשבי 

השר לביטחון פנים בתגובה: “אברר את הנושא. לא מכיר אותו”

ראש עיריית ערד באיום על השר בן גביר: “נסגור את יחידת השיטור העירוני אם תמשיכו לדרוש ממנה למנוע את חסימת הסיוע”

במכתב ששלח ראש העיר יאיר מעיין לשר בן גביר הוא תקף אותו בחריפות על כך שמשטרת ישראל הפעילה את כוחות השיטור העירוני במקום לצורך פינוי חוסמי משאיות הסיוע. בן גביר: “אברר את הנושא”

לאחר שאמש חסמו בני משפחות חטופים ומאות פעילי צו 9 את משאיות הסיוע סמוך לערד, וכוחות משטרה ושיטור עירוני השתתפו בפינוי החוסמים, פנה היום ראש עיריית ערד יאיר מעיין לשר בן גביר בדרישה שלא ישתמשו בכוחות השיטור העירוני לפינוי המוחים.

את מכתבו פתח ראש העיר: “אמש עברה שיירת סיוע למחבלי החמאס דרך העיר ערד. משטרת ישראל שליוותה את השיירה הפעילה את כוחות השיטור העירוני של עיריית ערד כנגד מפגינים שפעלו למנוע את מעבר הסיוע”.

בהמשך המכתב הוא תקף: “מדובר באירוע חמור מאוד ועבירה על החוק לכאורה, ובוודאי מנוגד להסכם ההפעלה של השיטור העירוני של עיריית ערד והמשרד לביטחון לאומי”.

ראש העיר סיכם: “אני רואה את הדבר בחומרה ודורש לאסור לאלתר שימוש בעובדי ורכבי העירייה כסיוע לליווי שיירות סיוע למחבלי החמאס. עיריית ערד ועובדיה לא יהיו שותפים לפעילות זו בעוד החטופות והחטופים נמקים בשבי בתנאים הקשים ביותר ובסכנת חיים ברורה ומיידית”.

לסיום דרש מעיין: “תנחה את משטרת ישראל לעצור מיד כל שימוש בשיטור העירוני למשימות חריגות כאלה בניגוד להסכם”. הוא גם איים: “ככל שיהיה ניסיון נוסף להפעיל את השיטור העירוני בסיוע כלשהו כסיוע למעבר שיירה נוספת נסגור את היחידה לאלתר”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השיב לראש העיר: “אברר את הנושא. לא מכיר אותו, אבל בכל מקרה לגבי עצם העניין של סיוע הומניטרי לעזה יש להצטער שאני היחיד שהצבעתי נגד הדבר הזה בקבינט”.

בן גביר הוסיף: “מבחינתי בין אם מי שמאבטח את השיירה הם אנשי השיטור העירוני, סיור משטרתי, צבא או שב”כ או כל גוף אחר מדובר בטעות קשה וישראל צריכה לדרוש הומניטרי תחת הומניטרי”.

הנה המכתב במלואו: 

 

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון, ערד ומגילות ים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן