news08.net/ads.txt

יאיר רביבו ניצח: גיל חדד מונה לסגן ברוב של הצבעות | רפי יקותיאל: “ציפיתי שהצדק ייצא ולא הפוליטיקה, הסגנות הגיעה לי”

את היום הזה יאיר רביבו ראש עיריית לוד לא ישכח עוד זמן רב. מאז שמונה לפני שבע שנים וחצי לערך, לא נאלץ לעשות עבודת חמ”ל כה אינטנסיבית כדי לגרום לחברי הקואליציה להצביע בעד בקשה שלו. רביבו ושות’ עבדו שעות נוספות לאחר שנודע להם כי ישנם עשרה חברי מועצה, כולל חברים שנמנים בסיעה של רביבו עצמו, שבחרו להצביע נגד או להימנע באשר להצעה למנות את מקורבו גיל חדד לסגן בשכר – במקומה של אלוירה קוליחמן, במסגרת הסכם קואליציוני.

הבלגאן האמיתי התרחש שעות ספורות לפני שהתכנסה הישיבה. “עד 40 דקות לישיבה לא היה רוב לראש העיר, היינו עשרה אנשים שהיו אמורים להימנע או להצביע נגד”, סיפר גורם במועצה. “ידענו שאם יש לנו רוב – חדד לא ימונה וכך תיפול ההצעה של ראש העיר. איכשהו הצליח רביבו לשכנע את מרבית חברי המועצה להרים את האצבע וכך יצא ש-13 איש הצביעו בעד המינוי. היו מריבות רבות במהלך היום, עירבו שרים וחברי כנסת בנושא, ישבו עליהם, היה בלגאן, אבל מי ששבר את השורות הוא עבד אזברגה שבעת שהמועצה התכנסה הודיע שהוא תומך במינוי. ברגע הזה הבנו שאם אין רוב אין טעם להצביע נגד או להימנע וחלקנו הצביע בעד”.

 

מה זה אומר אם כן על אותם חברי מועצה שבמשך ימים ארוכים קבעו ביניהם כי יעשו יד אחת ולא יעבירו, לראשונה בכהונתו של יאיר רביבו, הצעה שהוא מבקש להעביר – ובסוף נכנעו לתכתיבים ותחינות של מקורבים? כנראה שמדובר בחבורה של פוליטיקאים צבועים, כאלה שאומרים אחד בפה ואחד בלב, שקובעים דבר אחד ומבצעים את ההפך. עליהם לדעת שיאיר רביבו לא פראייר, ההנחה היא שהוא יודע בדיוק מי האנשים שניסו לשים לבקשה שלו רגל. מאידך, האם מדובר בשותפויות חדשות שנרקמות בין חברי המועצה? עדיין לא ברור לאור התוצאות – אולם בשורה התחתונה: רביבו ניצח, גם אם בדם, יזע ודמעות – כפי שנאמר – הוא הצליח לגבור על כולם בסוגיה – וללא ספק הוסיף לעצמו עוד כוח.

בסך הכל 13 חברי מועצה הצביעו בסופו של דבר בעד מינויו של גיל חדד, רק אחד נגד, מאיר אסולין שגם רצה לקבל את המינוי לא הגיע לישיבה והיתר נמנעו בהם רפי יקותיאל, שגם ביקש את המינוי ולא קיבל את תמיכת ראש העיר. יקותיאל נשא דברים במהלך הישיבה.

“אתחיל מהסוף: אני רוצה לברך את גיל חדד שהיה נאמן לראש העיר”, אמר יקותיאל, “ראש העיר אוהב אנשים נאמנים והלך עם ההחלטה שלו עד הסוף ואני מאחל לו בהצלחה. מה ששלו – שלו, לא קשור אליי. לפני שלוש שנים וחצי קיבלתי החלטה שאני רוצה להתמודד למועצת העיריה. זה לא היה חלום שלי, אין לי אבא או אמא או מקורב שקשור לתושבים, התמודדתי נטו עבור התושבים. אחרי מחלה קשה – מחלת סרטן לקחתי על עצמי לעשות משהו שאנשים לא מבינים מה עשיתי ומה עברתי תוך כדי. הייתה לי שבועה לקדוש ברוך שאם הוא יעזור לי אני יעזור לילדים, לזקנים, לחרשים וכל מי שזקוק לעזרה – אני אהיה שם ואני יעזור. רק שתדעו שנתיים וחצי עבדתי למענכם 24/7. לא עבדתי במקום אחר כמו החברים שלי כאן שצריכים לפרנס את הבית. אני בשליחות אמיתית,  באופן נדיר מאוד בפאן הפוליטי המוניציפלי – לעזוב הכל 24/7 וכל יום להתמודד עם בנקים, הלוואות, כל זה בשביל הציבור. ציפיתי שהצדק ייצא ושלא הכל פוליטיקה, ציפיתי מראש העיר והחברים שלי כאן בספסל המועצה שיעשו את שלהם וידברו לליבו של ראש העיר בהסכמת חברי גיל חדד. מפאת הצדק, המנדט היה עובר אליי והייתי סגן בשכר – ומגיע לי אבל דברים קורים בדרך. רציתי להגיד לציבור: פעלתי למענכם המון, אני ממשיך לעבוד למענכם גם בחצי הקדנציה הבאה ואני פה קודם כל בשבילכם”.

גיל חדד עצמו ציין בחשבון הפייסבוק שלו הבוקר: “ביום שלישי נאמר פעמיים כי טוב – אחת על מלאכת השמיים והארץ והשנייה על עולם הצומח. בעקבות כך נאמר עליו הביטוי פעמיים כי טוב, והוא נחשב, במסורת היהודית, כיום שיש בו מזל טוב במיוחד”.

מערכת חדשות 08 מצטרפת לאיחולי חברי המועצה (אם כי ברור הוא שחלקם דיברו באופן צבוע מאוד) – ומברכת את גיל חדד, ללא כל צביעות, בהצלחה ובמתן מענה אמיתי למען הציבור.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן