news08.net/ads.txt

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, על החלטת בג”ץ: “החלטה אומללה ונטולת מוסר שיכולה להצביע על משחק מכור”

בית הדין הגבוה לצדק קבע היום (שני) ברוב של שני שופטים כי צה”ל לא יהרוס את בית המחבל שרצח את לוחם גולני, סמ”ל עמית בן יגאל ז”ל, וכחלופה יאטום אותו בחלקו. כזכור, בחודש מאי האחרון במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד, נהרג בן יגאל מיידוי אבנים. לאחר כחודש של מאמצים לאיתור המחבל, נעצר החשוד נזמי אבו בכר, תושב הכפר.

השופטת וילנר, בדעת מיעוט, ביקשה לדחות את העתירה כשאמרה כי יש קושי ניכר בפגיעתו של מימוש צו הריסה ביחס לבני משפחה אשר לא פשעו והדגישה, “זה מכבר נקבע כי תכליתה ההרתעתית עומדת בעינה ומצדיקה את הפעלתה של תקנה זו, אף במקרים בהם יתר הדיירים המתגוררים במבנה הנועד להריסה לא היו מעורבים בפיגוע הנדון”.

השופט מני מזוז, כתב בהחלטתו כי “לא ניתן להתעלם מהפגיעה הקשה הכרוכה בכך בבני משפחתו החפים מפשע – להם לא מיוחסת כל מעורבות בפיגוע. בנסיבות אלה אני סבור כי בענייננו עקרון המידתיות מחייב מיתון הפגיעה, על ידי המרת ההריסה באטימה חלקית של הבית”. השופט ג’ורג’ ‘קרא הוסיף: “מידת הדין תמוצה עם המפגע וזה יבוא על עונשו. אך אין להשליך את תוצאות מעשיו על מי שלא חטאו”.

 

יאיר רביבו, ראש העיר לוד ובן דוד שני של הלוחם עמית בן יגאל הי”ד: החלטת בג”ץ לבטל את צו ההריסה לבית המחבל, דוקרת את הלב, מבזה את זכרו של עמית שהיה בן יחיד להוריו, מרסקת את ההרתעה במלחמה בטרור ומעודדת מחבלים לבצע פיגועים.  הציבור שמבקש צדק, מלא זעם ותסכול לנוכח ההחלטה האומללה ונטולת המוסר שיכולה להצביע על משחק מכור ומערכת משפט בלתי מתוקנת, שמאבדת את האמון בקרב אזרחי ישראל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן