news08.net/ads.txt

יבנה | לומדים עם אוכלוסיות שונות: ילדי גן “מלחים” לומדים יחד עם תלמידי כיתה ג’ בבית הספר האקולוגי וילדי גן “פטל” מארחים את חברי המועדון החברתי לניצולי שואה “קפה אירופה”

ילדי יבנה תורמים לקהילה: בגן “מלחים” לומדים יחד עם תלמידי כיתה ג’ בבית הספר האקולוגי,

 ובגן “פטל” מארחים את חברי המועדון החברתי לניצולי שואה “קפה אירופה”.

ילדי גן “מלחים” ותלמידי בית הספר האקולוגי הסמוך בשיתוף פעולה ביוזמת הצוות והילדים, שקוצר פירות רבים:

ילדי “גן מלחים”, בניהולה של הגננת ורד נעים, החלו בשיתוף הפעולה עם תלמידי כיתה ג’ מבית-הספר הסמוך, ביה”ס היסודי לאקולוגיה ע”ש יצחק שמיר בניהולה של שוש גופשטיין, עוד בשנת הלימודים שעברה. הרעיון החל כפרויקט חונכות ילדים בנושא אורח חיים בריא, במסגרתו נפגשו ילדי הגן ותלמידי בית הספר לפעילויות משותפות  ומגוונות בנושא. הפרויקט נחל הצלחה רבה, כאשר בסיום השנה הן התלמידים והן ילדי הגן ביקשו להמשיך להיפגש גם בשנה הבאה.

בתחילת שנה”ל הנוכחית הגננת ורד נפגשה יחד עם איילת זכריה, מחנכת הכיתה, ועם רעות גל, רכזת המדעים של בית הספר, לחשיבה משותפת על פרויקט חדש לטובת הילדים. הפרויקט שנבחר כלל הקמת גינה זהה ככל הניתן לגינה אשר קיימת בבית הספר האקולוגי – במטרה לערוך השוואה ולחקור את ההשפעה שיש למקור מים קבוע על הגעת ציפורים לגינה.

כחלק מהפרויקט, ילדי בית הספר וילדי הגן נפגשים אחת לחודש ובכל מפגש עורכים פעילות בהתאם להתקדמות המחקר. הם התחילו  בהקמת גינה בחצר הגן, המשיכו בהתקנת בית קינון ומתקן האכלה לציפורים והחלו בתצפיות קבועות וממוקדות על הגעתן של הציפורים לגינה. ילדי הגן שיתפו את הנתונים והממצאים שאספו עם ילדי בית הספר, שניתחו אותם. המסקנה אליה הגיעו הילדים: ציפורים מעדיפות להגיע לגינה אשר בה מקור מים.

הפרויקט סוכם בעבודת חקר שזכתה להישג ונבחרה מתוך כ-500 עבודות להציג בכנס מדעי מחוזי של משרד החינוך שנערך במכון וולקני. ילדי הגן היו שותפים מלאים לכל התהליך –  הקימו, חקרו ובדקו, ועל הדרך למדו הרבה גם על שיתוף פעולה ועבודה בצוות והפנימו ערכים חשובים נוספים כמו סבלנות וסובלנות, התייחסות בכבוד הן האחד לשני והן לנמצא בטבע, וחשיבות השמירה על הסביבה וטיפוחה. הגננת ורד מסכמת: “אנחנו מרגישים ברי מזל שזכינו לשיתוף פעולה מדהים ומקסים שכזה ומאמינים שנמשיך את המסורת גם בשנה הבאה”.

ואילו ילדי גן “פטל” ממשיכים במסורת אירוח חברי מועדון הקשישים “קפה אירופה” וחוגגים בסעודת חג משותפת:

ילדי גן “פטל” בעיר, בניהולה של הגננת עינב ביטון,  מארחים את המועדון החברתי העירוני לניצולי שואה “קפה אירופה” זו כבר השנה החמישית. לקראת הפסח, 23 מחברי המועדון התארחו בגן לחגוג את החג יחד בשירי אביב ופסח, ריקודי עם והמחזת סיפור יציאת מצריים בהצגה בה הופיעו הילדים. הביקור נחתם בשירת “התקווה” ובארוחת חג חגיגית בחצר הגן.

הורי הגן וצוות הגן היו שותפים מלאים לאירוע ולהתרגשות המשתתפים, וסיכמו אותו כחוויה מעצימה ומהנה, מלאה בתחושות אחדות ונתינה. הילדים יצאו נשכרים מהיום החגיגי וחשו את חשיבותם של הערכים “אהבת הזולת”,  “והדרת פני זקן”, ולגבי חברי המועדון……עוד באותו היום הגיע אחד מהם, מר יהודה לוי, לביתו וכתב שיר ששיקף את החוויה האישית והקבוצתית שחווה. יהודה שב לביקור נוסף בגן, בו הקריא את שירו לילדי הגן, ששמחו והתרגשו מאוד.

הקשר בין ילדי הגן לחברי המועדון לא מסתכם רק באירועים מיוחדים, והמפגשים המשותפים מתקיימים במהלך כל השנה, בפעילויות בנושאי בריאות וקיימות בנוסף לארוחות משותפות בחגים. לדברי הגננת עינב, “ההערכה וההוקרה שווים את כל העשייה הברוכה והמעורבות החברתית עם הקהילה ומרחיבה אצל כל השותפים במלאכה את עיגולי השמחה שבלב”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן