news08.net/ads.txt

יבנה: מגוון אירועים ופעילויות להזדהות עם המאבק באלימות נגד נשים

אלימות אשה

נשים לזה סוף! במהלך חודש נובמבר עיריית יבנה מקיימת מגוון אירועים עירוניים ופעילויות כנגד האלימות כלפי נשים.

אלימות אשה

בשנים האחרונות אנו עדים לסיפורים ודיווחים חדשותיים בנושא האלימות כלפי נשים. כדי להילחם בתופעה- מכריזה עיריית יבנה על חודש נובמבר כחודש המאבק באלימות כלפי נשים.

ראש העיר צבי גוב-ארי הנחה את גורמי העירייה בישיבת ההנהלה השבועית להפעיל תכניות רב-שכבתיות לציון יום המאבק באלימות נגד נשים. בדבריו הדגיש את אי-צמצום התופעה או חיסולה לחלוטין וכן את העובדה שהתרחשותה קיימת בכל שכבות האוכלוסייה בארץ ובכל המגזרים. גוב-ארי אמר כי התופעה מסוכנת לא רק ברמת הפרט כי אם לחברה בכללותה, וזאת בגין רמיסת זכויות הנשים, התייחסות לא אנושית, פגיעה ברגשות וברגש הצד האחר. אלה מהווים הסרת חסמים ופריצת גבולות חוקיים ומוסריים. ראש העיר רואה בפעילות רב-שכבתיות הכוללת הגברת המודעות לתופעה חמורה זו כמעשה נכון וראוי ביום זה בתחום חינוך הדור הצעיר, במרחב הציבורי ולכלל הגילאים.

במהלך החודש הקרוב יתקיימו אירועים עירוניים ופעילויות העוסקות בנושא אותן יזמו הרשות לביטחון קהילתי, הרשת למרכזים קהילתיים, אגף החינוך ומחלקת הנוער. קמפיין המודעות העירוני פונה לכל השכבות באוכלוסייה- נשים וגברים, נוער וצעירים, מבוגרים, בני הגיל השלישי וגם עולים חדשים. בחודש המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים תאיר העירייה באדום את מגדל המים במטרה להפנות זרקור לנושא ולהעלות את המודעות הציבורית.

ברחבי העיר ועל גבי התחבורה הציבורית יוצגו כרזות המתייחסות למאבק בתופעה החמורה וקריאה לציבור ברוח “יבנה אומרת לא לאלימות כלפי נשים”.  לאור חשיבות הנושא וההבנה כי חינוך לסובלנות הוא המפתח לצמצום אלימות בחברה כולה- יתקיימו  פעילויות בבתי הספר, בתנועות הנוער ובקבוצות מנהיגות הנוער.

תלמידי כיתות י”א-י”ב ישתתפו בשיעורים ובמעגלי שיח בנושא מניעת אלימות על סוגיה ועידוד ערכים כגון כבוד, קשר משפחתי בריא, סובלנות ואיפוק. במפגשים מושם דגש בין היתר על העובדה שהאלימות אינה מתבטאת רק באלימות פיזית כי אם גם באלימות מילולית, כלכלית ועוד. התלמידים השתתפו בהכנת כרזות למניעת אלימות כאשר הכרזה המנצחת תזכה לפרסום נרחב באמצעי המדיה השונים.

בהיכל התרבות העירוני תתקיים ביום ראשון (21.11) ההצגה “להכאיב וללטף” אשר תוצג בשני סבבים בפני תלמידים מכיתות י”א-י”ב, עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע בתחום הרווחה והטיפול בפרט. ההצגה עוסקת בגבר בשנות השלושים, איש הייטק וקצין ביחידה מובחרת, נמצא בטיפול קבוצתי באחד המרכזים למניעת אלימות במשפחה. דרך סיפור יחסיו עם אהובתו- חברתו-אשתו נחשף התהליך האיטי והאכזר של מערכת יחסים אלימה וכואבת. הוא פותח חלון אל מעמקי נפשו, אל היצרים הפחדים והמצוקות ההופכים אותו לאט לאט מ”בחור טוב” כפי שמגדירה אותו החברה, לפצצה מתקתקת של הרס ואלימות כלפי אשתו ובתו. דרך סיפורו עולה גם דמותה של אשתו אשר סולחת, מבינה, מקווה ומסרבת להכיר במציאות הכואבת, עד לנקודה שכבר כמעט מאוחר”.

באגף לשירותים חברתיים פועלת יחידה למניעת אלימות במשפחה בניהולה של העובדת הסוציאלית, דבי איטח. היחידה נותנת מענה טיפולי ומקצועי בנשים וגברים המתמודדים עם אלימות לסוגיה (פיזית, כלכלית, נפשית) במשפחה. ביחידה קוראים לכל מי שחווה אלימות לפנות ולקבל מענה בטלפון 08-9439811.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן