יבנה מציינת את יום הניצחון על גרמניה הנאצית

מידי שנה בתשעה במאי מציינת עיריית יבנה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית

עשרות וטרנים ובני משפחות השתתפו בטקס המרגש לציון 79 שנים לגבורתם של הלוחמים בנאצים במלחמת העולם השנייה; זרי אבל הונחו על אנדרטת הניצחון במעמד ראש העיר, רועי גבאי ומשנה ראש העיר, שחר סימנה.

מידי שנה בתשעה במאי מציינת עיריית יבנה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. בטקס מכובד ומרגש שנערך בכיכר הניצחון סופר על גיבורי מלחמת העולם השנייה שלחמו בנאצים ובעוזריהם והצילו את האנושות.

בטקס נכחו ראש העיר, רועי גבאי, משנה ראש העיר, שחר סימנה, מנכ”ל העירייה, דוד שטרית, דובר העירייה, אריאל הלר, מנהל מוקד הקליטה, אנגדאו יעקב, מרכזת תחום אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים, רחלי רדטה, עובדת סוציאלית לאזרחים ותיקים, הלנה גורדנוב, מנהלת מרכז גיל הזהב, נאוה רוזן, צוות אזרחים ותיקים ומוקד הקליטה, תושבות ותושבים.

במהלך הטקס הונחו על האנדרטה זרי האבל לזכרם של הלוחמות והלוחמים. בתום הטקס נערך סיור מודרך בחדר ההנצחה הפועל במרכז הספורט ברחוב האלון והרצאתו של גנדי וולדברג שסיפר על מורשת המלחמה והנצחון.

הערב, יום חמישי, יתקיים בקונסרבטוריון העירוני קונצרט חגיגי לציון יום הניצחון בהנחיית יאן לוינזון בקונסרבטוריון העירוני עם מיטב האומנים והזמרים: פליקס ליבשיץ, אלה וסילביצקי, זמרת האופרה הישראלית, אלכסנדר דב – זמר ויוצר, הרכב קאמרי של קונסרבטוריון יבנה ומקהלת “פרחי אשדוד”.

ראש העיר, רועי גבאי אמר: 

״הלוחמות והלוחמים הפגינו עוז רוח, גבורה ותעוזה אל מול כוחות הרשע של גרמניה הנאצית ובגבורתם הצליחו לעצור את האסון הגדול ביותר שידעה האנושות. אנו כאן כדי לזכור את תרומתם לאנושות ולעם היהודי. לא נשכח את גבורתם של מאות אלפי לוחמים יהודים שלחמו נגד הנאציזם, בזכותם אנחנו כאן״. ראש העיר הודה לכל השותפים בקיום אירועי הזיכרון ולמוקד הקליטה העירוני על הובלת הפעילות.

משנה ראש העיר, שחר סימנה:

“יהודים רבים לחמו במלחמת העולם השנייה בצבאות בעלות הברית וביחידות הפרטיזנים, ובהם חצי מיליון יהודים שלחמו בצבא האדום של רוסיה הסובייטית. יותר מ-250,000 חיילים יהודים נהרגו במלחמת העולם השנייה ואנו כאן כדי לזכור ולהוקיר את מעשיהם”.

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן