news08.net/ads.txt

יבנה מתייחדת עם זכרם של חללי מערכות ישראל

עצרת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ביבנה התקיימה בסימן שיר הקינה “היכל החייל שלי?” שכתבה אהובה עוזרי בשנות ה-70.

את הערב הנחתה הזמרת והשחקנית גלית גיאת במהלכו הופיע הזמר קובי אפללו, תזמורת הקונסרבטוריון העירוני בניצוחו של ראובן גוטמן וחברי קבוצת התאטרון הקהילתי. בעצרת ובערב שירי לוחמים השתתפו תושבים רבים, משפחות שכולות, חברי מועצת העיר ונכבדים נוספים.

האב השכול, אמין אמון, אביו של יהושע אמין ז”ל שנפל במלחמת יום הכיפורים הדליק את לפיד היזכור. ראש העיר, צבי גוב-ארי פתח את עצרת הזכרון ואמר כי “נתיבות חייו של עמנו שזורים ביגון ובעצב, גם כאשר מבטינו מופנים לאופקים של תקווה, מהול הדבר בתוגה הטבועה בתחושות ובזיכרונות עמוקים על העיניים שנעצמו לעד, על הפצעים שלא יגלידו לעולם ועל מיתרי החיים שפקעו וניגנתם לא תשמע עוד. שמחת חגינו שלובה בעצבות, רוויה ועמוסה בחוב של כבוד והערצה לנופלים ולבני משפחותיהם. אין אומה הנלחמת על עצם קיומה עשרות שנים, ועם אשר על רצף של עשרות שנים לא חדל לשלם מחיר דמים על הגנתו ועצם קיומו. מדינת ישראל חיה, ליבה פועם חופש, חירות, תקווה ויצירה בזכות בניה ובנותיה עימם אנו מתייחדים היום”. גוב-ארי פנה למשפחות השכולות ואמר כי “הנצחת יקירכם הפכה לאבן פינה בתהליך חינוכי המתבצע בבתי הספר הדבר נעשה בהיכל ההנצחה שהקמנו, להנחלת הערכים של מסירות ונכונות לעשות לביטחון מדינת ישראל גם ע”י הדורות הבאים. אני יודע שאין במעשה להסב מזור לתהום הכאב והצער אשר נפערה עם הליכתם ללא שוב של יקירכם והלוואי ויכולתי לעגון את אונייתכם השטה על ימות הצער, ומוכה בגלי זיכרון ללא הרף, לוואי ויכולתי להביאה אל נמל השלווה”.

במהלך הערב הוקרנו תמונותיהם ושמותיהם של 71 חללי העיר. הרב הראשי דוד אבוחצירא שליט”א נשא דברים מרגשים לעילוי נשמת הנופלים ותפילה לשלום חיי צה”ל וכוחות הבטחון שישובו בשלום לביתם. נציג צה”ל סא”ל ינון אבוקרט אמר כי צבא ההגנה לישראל מצדיע למשפחות השכולות ולכל אלה שלא שבו לביתם ואובדנם חורך את הלב. יו”ר סניף יד לבנים יבנה, שמעון סילוק, אחיו של סמל אברהם ברטו סילוק ז”ל שנפל במלחמת יום הכיפורים נשא דברים בשם המשפחות השכולות וסיפר על הגעגועים שאינם מרפים לעולם ועל הרגע המצרר ההוא של הדפיקה על הדלת המביאה את בשורת האיוב על מות היקירים. החזן חיים אריה כהנא נשא את תפילת אל מלא רחמים וקדיש מפי האב השכול, משה בן-סימון, אביו של מאור חיים בן שמעון ז”ל בן 24 בנופלו.

הטקס הופק ע”י הרשת למרכזים קהילתיים ע”י הבמאית אילנית סוויסה והועבר בשידור חי בעמוד בפייסבוק של עיריית יבנה. ביום הזכרון נערך טקס התייחדות בחלקה הצבאית בבית העלמין ביבנה בהשתתפות המשפחות השכולות, ראש העיר, צבי גוב-ארי, נציג הממשלה, השר יועז הנדל ותושבים רבים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן