ידידים ביבנה: שילוב תיכונים במסגרת מעורבות חברתית

יום חשיפה של עמותות התנדבות בעיר המציעות לתלמידי התיכונים ׳גינסבורג׳ ו׳נבון׳ להצטרף ולהתנדב אליהן כחלק מפרויקט ׳מעורבות חברתית׳

לאחר פיילוט של שנתיים בעיר, הצטרף לראשונה ארגון ידידים לשורת העמותות אשר מציעות לתלמידי התיכונים ׳גינסבורג׳ ו׳נבון׳ מסגרת התנדבותית.

במסגרת ההתנדבות, מצטרפים התלמידים למוקד ארגון ידידים ועונים לשיחות מכל רחבי הארץ, ובהתאמה – מזניקים את המתנדבים לקריאות חירום או פותחים את האירועים שבשגרה באפליקציה ייעודית של הארגון. מוקד הארגון עונה למעל 15,000 שיחות מדי שבוע ותרומת התלמידים במענה לקריאות, משמעותית מאוד, מעצימה ומרגשת.

כבר ביום ראשון השבוע התקיים ערב הדרכה לתלמידי התיכונים בסניף יבנה, כשבמהלך הערב הוכשרו התלמידים שהצטרפו לפרויקט ולמדו על ארגון ידידים, על אופי האירועים השונים, אופן הטיפול בהם, כשדגש מיוחד הושם על הלב הפועם המניע את הארגון – המוקד.

חלק מרכזי בערב היה תרגול מעשי בו כל תלמיד התנסה בקבלת קריאות אמיתיות, בחיבור למוקד המבצעי תוך חניכה צמודה של מוקדנים ותיקים שהגיעו במיוחד לצורך כך. התלמידים נחשפו לתסריט השיחה, לדינמיקה של התפתחותה, ואף פתחו את האירועים באפליקציה עבור המתנדבים הפעילים בכל הארץ.

במהלך הערב סקר עופר פרנסא – מנהל סניף יבנה, בפני המשתתפים את פעילות הסניף הכוללת, ובפרט את המאמץ והתרומה הרבה של הארגון והסניף במסגרת המלחמה הנוכחית. הוא מנה את פעילות המתנדבים בסיוע בהקמת חמ”ל חירום, בשינוע חיילי מילואים שהוקפצו בצו 8, בשינוע ציוד לוגיסטי, תרומות ומזון, בהחזרת רכבי חיילים משטחי כינוס למשפחתם, בסיוע למשקים חקלאיים, וכמובן בסיוע בסגירה ופתיחה של ממ”דים ומקלטים.

כמו כן, הוא ציין את שיתוף הפעולה המצוין עם גורמי העירייה בשגרה ובחירום וביקש מהתלמידים לגייס ולצרף חברים ומשפחה לארגון.

הנהלת סניף יבנה מזמינה את תושבי העיר והסביבה להיעזר בארגון במידת הצורך, בהחלפת גלגל, סיוע כבלים, רכב נעול, סיוע דלק, ובמקרי חירום כגון חילוץ ממעלית או מרכב נעול כאשר ילד נמצא בתוכו.

לבקשת סיוע או להצטרפות לידידים יש להתקשר למוקד ידידים 24/6 בטלפון 1230 ללא כוכבית.

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: ידידים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן