news08.net/ads.txt

יואל גמליאל: “השיאים הגדולים עוד לפנינו”

יואל גמליאל|מרכז התרבות החדש הדמייה|גמליאל עם המשפחה

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לראשות מועצת גדרה. יואל גמליאל לראיון קצר לסיכום הקדנציה הנוכחית ולשמוע על תכניותיו לעתיד המושבה

איך היית מסכם את הקדנציה?

“תראי, כשאני מקבל סקר המעיד על 82% תושבים שמרוצים ממגוריהם בגדרה וההגירה למושבה היא חיובית, אני מבין שהמאמצים השתלמו ואני יכול לומר בלב שלם שזאת הייתה קדנציה מצוינת שהצעידה את גדרה ליישוב מוביל ברמה הארצית. הנתונים האלה הם לא מקריים, הם תוצאה של תהליכים מחושבים ומתוכננים בשילוב גיוס תקציבים שיאפשרו את קיומם. ההשקעה באה לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים כשבראש צועד החינוך, היעד המרכזי שהצבתי לעצמי מרגע כניסתי לתפקיד ראש המועצה. החינוך בגדרה עבר מהפך אך לא כבמטה קסם. חשוב להזכיר שכאשר נכנסתי לתפקיד ראש המועצה, גדרה היתה עם 54% זכאות לבגרות בלבד. התוצאה שאנחנו רואים היום, שבה גדרה היא מהיישובים המובילים בארץ בתחום החינוך עם 96.4% זכאות לבגרות ועם פרס חינוך ארצי, היא תוצאה של תכנית אב אסטרטגית שנעשתה בשיתוף תושבים, אנשי חינוך ומקצוע אשר יושמה לאורך השנים באחריות ובמקצועיות. הקצבתי 40% מתקציב המועצה לתחום החינוך, גייסתי 1.3 מליארד ש”ח שהושקעו בכך והיום כולנו רואים את התוצאות בחינוך ערכי ומוביל בארץ. גם בתחומים נוספים הובלתי תהליכים ששינו את פני היישוב מהקצה לקצה תוך שמירה על אופיה המיוחד. כך למשל, התבצעו עבודות פיתוח של רחובות ותיקים וחדשים כולל פרויקט מחיר למשתכן בו התעקשתי לשמור על בנייה עד שש קומות בלבד, בתחום הפיתוח שיפצנו ושידרגנו מעל 100 רחובות – מעל עשרה רחובות שופצו ופותחו בממוצע בכל שנה בעשור האחרון! תחום הבטחון ומוגנות התושבים עם הקמת מוקד עירוני ביישוב, הקמת מערך שיטור עירוני, סיירת הורים ועוד תהליכים שלא היו קיימים קודם. שמנו דגש על סביבה ירוקה ובזכות העשייה המשמעותית קיבלנו פרס כרשות ירוקה פורצת דרך. תחום שימור המורשת וההיסטוריה של המושבה מתבצע בהמשך לתכנית אסטרטגית והיום רואים את תוצאות העבודה של שנים – שימור אתרים היסטוריים, שיפוץ רחוב הבילויים שהוא סמל להיסטוריה המרתקת בגדרה ועוד היד נטויה. אי אפשר בלי לציין את אזור התעשייה שאושר לשיווק, צעד אדיר למושבה, צעד שעמלתי עליו רבות במהלך השנים והצלחתי להביאו לכדי מימוש, כמו גם פתיחת הוועדה לתכנון ובניה בתוך גדרה וניתוקה מזמורה, צעד משמעותי עבור כולנו. כל זאת, תוך שמירה על תקציב מאוזן וניהול תקין שקיבל את החותמת הסופית עם פרס ניהול תקין שהוענק לי ממשרד הפנים, פרס המבטא בצורה חד משמעית את ההתנהלות המקצועית והאחראית”.

עם כל כך הרבה הישגים, במה אתה מתכוון להתמקד בקדנציה הבאה?

“בשנים האחרונות השקענו משאבים ותקציבים רבים בתחום החינוך כולל בניית תשתיות ושילוב תכניות במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי מתוך ראיית טובת ילדינו והמטרה שלכל ילד וילדה תהיה מסגרת חינוכית במושבה החל מהגיל הרך ועד הבגרות. לגדרה הגירה חיובית גבוהה וכ-40% מתושבי גדרה הם ילדים עד גיל 18 ולפיכך, הקמנו תשתיות חינוכיות רבות ושם התמקדנו, לאפשר לילדים מסגרת חינוכית ערכית. רק בעשור האחרון נבנו 27 גני ילדים ומעונות יום, כמעט שלושה מוסדות חינוך לגיל הרך נבנו בכל שנה בעשור זה בממוצע! מבלי להזכיר שיפוצים משמעותיים שנעשו למבני חינוך, נבנו שלושה בתי ספר יסודיים ותיכון ובימים אלה נבנה בית ספר יסודי נוסף. מדובר בהיקפים אדירים של בניית תשתיות על מנת לתת מענה לכל ילד וילדה במושבה. כפי שאמרתי כבר בקדנציה הראשונה וגם בקדנציה השנייה – חינוך אצלי קדם לכל וכך ימשיך להיות. במקביל לכך, נמקד משאבים ותקציבים להמשך חיזוק תחום התרבות, הספורט והפנאי. גם בתחומים אלה ניתן את המענה המיטבי והמקצועי ביותר בהתאם לתכנית אסטרטגית ארוכת טווח שתתן מענה לכל קצוות האוכלוסיה. תכנית זו תמשיך את התנופה שכבר החלה בתחומים אלה עם הקמת מתקני ספורט רבים ברחבי המושבה כולל הספורטק שיפתח בימים הקרובים, אודיטוריום ותכני איכות, ובהמשך, פתיחת מרכז התרבות ההיסטורי, בית רחל, הקמת שבילי אופניים, קאנטרי קלאב ואצטדיון. זאת, במקביל להמשך התהליכים בתחום התחבורה להקמת תחנת רכבת, להרחבת רשת נתיבי התחבורה, לפתיחת מחלף מכביש 7 למזרח גדרה ועוד תהליכים להקל על הנגישות בתוך המושבה ועל דרכי היציאה ממנה. זאת, תוך גיוס תקציבים ומשאבים להמשך ההשקעה המאסיבית בפיתוח ובטיפוח איכות החיים המצויינת שיש לנו בגדרה”.

ברור הוא שיואל גמליאל מעולם לא ליקק דבש בדרך לכסא ראש המועצה. הוא גדל בבית בו הוא היה זה שצריך לדחוף את אחיו למשרות מכובדות, דאג לאחיו מגיל צעיר ועשה את הכל כדי שאמא ואבא יהיו גאים בהם ובו. כשהגיע לתפקיד המיוחל הוא הבין שכוח רצון ולב גדול הם תכונות שלא ניתן לרכוש – זה או שיש לך את זה, או שאין לך את זה. “בשנה האחרונה איבדתי את אמי, עליזה וזה השפיע עליי מאוד. אמי הייתה העוגן עבורי. אין יום שעובר שאני לא חושב עליה, מגדלת אותנו בשכונת שיכון עיוורים בגדרה, שישה אחים בצריף בגודל של 36 מטר שהטמיעה בנו ערכים של צניעות, של תרומה לקהילה וקבלת האחר. הילדות הזאת ביססה אצלי את החשיבות של הטיפול באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ואני רואה שליחות בכך שיש לי אפשרות לעשות זאת. גדרה נותנת מענה מיטבי לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, בעידוד מעורבותם בקהילה ועוד. אמי תמיד תמכה בנו והאמינה בנו, בזכות האמונה ובזכות הערכים שהיא הטמיע בנו, אחותי היום שרה בממשלת ישראל ואני קיבלתי את אמון הציבור להוביל את המושבה ולעמוד בראשה”.

ובכל זאת, אלו תכונות צריכות להיות לראש מועצה?

“תפקיד ראש המועצה הוא שליחות ציבורית ועל פי זאת צריך לפעול. הדבר הראשון שצריך לעמוד לנגד עיניו של ראש מועצה הוא איכות החיים של התושבים ודאגת טובת היישוב. מתוך התפיסה המרכזית הזאת, חשובה ההבנה שהחלק המרכזי בתפקיד הוא שירות התושבים. מעבר לכך, מנהיגות היא תכונה מרכזית לגשר על פערים ולהוות עוגן ליישוב מאוחד, מלוכד שגדולה בו הערבות ההדדית והכבוד ההדדי. ערכים שמאפשרים לכידות ותחושה של משפחה, כפי שגדרה היום. לכידות המאפשרת שיתוף פעולה שכן, טובת כולם מתמקדת בהצלחה של ילדינו, בהצלחה של המושבה. שילוב של מנהיגות, נסיון, יכולת גיוס תקציבים ומשאבים לקידום היישוב, נחישות, התמדה, יכולת לבחון את המצבים תוך הקשבה, יכולת קבלת החלטות ועבודה בשיתוף פעולה מלא ושיח בגובה העיניים מביאים לתוצאות. ובמבחן התוצאה אפשר לומר בפה מלא – הצלחתי להביא תקציבים אדירים לגדרה שאיפשרו לנו לפתח ולקדם את המושבה להישגים משמעותיים. גדרה נמצאת היום בפסגה, שמה הולך לפניה, לא בכדי באים ללמוד מאיתנו בתחומים שונים. חייבים להמשיך את התנופה”.

יש כאלה שאומרים שכבר תרמת לא מעט לגדרה. אולי זה הזמן של אחרים לנסות לקחת את המושכות לידיים ? למה אתה צריך עוד חמש שנים?

“חשוב מאוד להבין שקידום נושאים מוניציפליים מתבצע לאורך זמן. הביצוע שאנו רואים בשנה האחרונה הוא תוצאה של תהליכים שנרקמו לאורך השנים ובאים לידי ביטוי בתקופה האחרונה. בנייה לא מתבצעת מהיום למחר, החינוך לא מגיע לשיאים כאלה מהיום למחר, אזור התעשייה לא אושר מהיום למחר וגם פיתוח רחוב הבילויים זו לא החלטה שהתקבלה מהיום למחר. הכל תוצאה של תהליכים מורכבים, תכניות מסודרות שדורשות אישורים, מכרזים, תקציבים ועוד. לכן חשוב לי לומר שהשיאים עוד לפנינו והתנופה חייבת להמשיך. אנחנו כבר שם, אנחנו בתנופה וחשוב מאוד להמשיך אותה. הנסיון הוא קריטי להבנת תהליכים מוניציפליים, היכולת לגייס תקציבים ומשאבים היא בלתי מתפשרת, הידע הוא מרכזי להמשך ההצלחה, המסירות להמשיך ולדאוג לילדינו בחינוך, בבטחון, בדיור האחריות היא בלתי מתפשרת. להמשך הצלחתה של גדרה, צריך להמשיך את מה שהתחלנו”.

בשורה התחתונה, כשאתה מסתכל על העשייה שלך – מה הדבר שגורם לך לגאווה הרבה ביותר?

(מחייך) “האמת? לראות את הבוגרים הערכיים של גדרה צומחים ומצליחים. זה בא לידי ביטוי באחוזים הגבוהים של שירות משמעותי בצה”ל, באחוזי הקצונה הגבוהים, בהמשך דרכם במוסדות אקדמיים ובמסלול מבטיח להמשך חייהם. כשאני רואה את זה אני יודע שהדרך שעשינו בשיתוף עם ההורים, חברי ההנהלה, אנשי מקצוע ואנשי חינוך הביאה לבסיס איתן לחייהם הבוגרים של ילדינו. אני יכול להגיד לך משהו?”.

בוודאי!

“חשוב לי להודות באופן מיוחד לחברי ההנהלה – לדני דורון, ניר בזק, לילך לבבי, שלום אזרד, ציון ידעי, עו”ד יקותיאל תנעמי ופרופ’ נגה שור, שותפיי לדרך, שבזכות היכולת לשלב ידיים כשטובת המושבה מול עינינו הצלחנו להוביל מהלכים משמעותיים שהביאו את גדרה ליישוב מוביל בארץ. האחדות היא הנצחון של גדרה ויחד נמשיך להצעיד את גדרה להישגים נוספים גם בעתיד בקואליציה רחבה ומאוחדת”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן