news08.net/ads.txt

יוזמה מרגשת: מלאכי נוער יערכו ימי הולדת לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

מיזם חדש ברשת חוויות בשיתוף מלאכי יום הולדת: מנהיגות הנוער תסייע בצמצום הפערים החברתיים וחבריה יעברו הכשרה מתאימה בכדי שילדים ממשפחות מעוטות יכולות יוכלו לחגוג את יום הולדת עם מפעילים מדליקים. רחמים מלול: “הסיפוק מהעשייה הוא תוצאה שאי אפשר לקנות בכסף”. עו”ד יניב מרקוביץ’: “שאהבה ואכפתיות לזולת ניתנים בחינם”.

בישראל המודרנית של שנות האלפיים, ילדים רבים לא זוכים כלל לחגוג את יום הולדתם, עקב המצוקה המשפחתית הקשה בה הם נתונים. יום ההולדת הוא האירוע המשמעותי ביותר בחייו של כל ילד. למסיבת יום הולדת יש ערך חינוכי והתפתחותי רב לכל ילד ועל אחת כמה וכמה לילדים משכבות מצוקה. מאז תחילת הפרויקט המופעל על ידי מתנדבי “מלאכי יום הולדת” חגגו כבר למעלה מ-20,000 ילדים משכבות מצוקה בארץ את יום הולדתם. “למעלה מ-30% מהילדים חיים מתחת לקו העוני ופועל יוצא מכך, אינם חוגגים ימי הולדת, דבר אשר פוגע הן בביטחון העצמי שלהם והן בדימוי העצמי שלהם”, מסבירים בעמותה. “כולנו יודעים שנהוג להשכיר מפעיל או מפעילה בעלות שמגיעה לאלפי שקלים, לא כולל כיבוד ושאר הוצאות אירוח. הפתרון שאנחנו נותנים מספק את המענה אבל בעיקר את הערכים והמסר, שאהבה ואכפתיות לזולת לא קונים בכסף”.

“מדובר בעשייה של בני הנוער למען צמצום פערים חברתיים ותמיכה קהילתית, אשר מסייעת לנו להקנות להם ערכים ולייצר מצב שבו בני הנוער המתנדבים – מקבלים יותר ממה שהם נותנים. הסיפוק מהעשייה הוא תוצאה שאי אפשר לקנות בכסף” אמר ראש העיר, רחמים מלול. המשנה לראש העיר ויו”ר דירקטוריון חוויות, עו”ד יניב מרקוביץ’ הוסיף כי “ימי ההולדת לילדים הפכו לאירועים מרכזיים בחיי החברה, מה שמשאיר לא אחת משפחות ללא אפשרות לעמוד בציפיות הילדים. כך קורה שבעוד חבריהם לכיתה חוגגים עם מפעילים בתשלום, עלולים חלק מהילדים להישאר מחוץ למעגל החברתי, מסיבות כלכליות. בני הנוער התגייסו לשנות את המצב הזה ולאפשר לכל ילד וילדה לחגוג יום הולדת עם הפעלות והרבה שמחה. מדובר בתרומה ייחודית ואני מודה לכל השותפים והפעילים לטובת הצלחת הפרויקט הנותנים פתרון מעשי אבל בעיקר את הערכים והמסר, שאהבה ואכפתיות לזולת ניתנים בחינם”.

מלאכי הנוער מפעילים ערכת ימי הולדת, הבנויה על עקרון של “עשה זאת בעצמך” והיא מכילה משחקים מהנים ומבדרים, קישוטים, מוסיקה פרסים ואת כל הנדרש להפעלת מסיבת יום הולדת חווייתית, שמציבה את כלת או חתן השמחה במרכז. כ-20 בני נוער מהמרכזים הקהילתיים גבירול והולנדית, בראשותו של רכז הנוער מולו זימרו, הפועלים במסגרת מחויבות אישית ברשת חוויות, יעברו הכשרה במהלך השנה במהלכה יטפחו את הראייה החברתית, יקבלו בטחון והעצמה ובמקביל יחגגו ימי הולדת לילדים למשפחות מעוטות יכולות כלכלית, בשכונה בפרט ובעיר בכלל. “רכז הנוער עובר הכשרה בעמותת ‘מלאכי יומולדת’, הפועלת במספר ערים בארץ, מגבש ומכשיר את הצוות ומתאם עבורם מסיבות יום הולדת בקהילה. בסוף השנה עורכים עבור ‘מלאכי הנוער’ הארציים מסיבה גדולה, שמסמיכה אותם ומוקירה אותם, כדי לחזק את ההערכה עצמית שלהם”, מסר מולו ואילו איתמר הרשקו, מנהל המתנ”ס בגבירול ובהולנדית הוסיף כי “פעילות מבורכת זו היא ההוכחה למעורבות של בני הנוער בקהילה. בני הנוער חשים את הצורך להעניק לקהילה ואנו ברשת חוויות נותנים להם את הכלים לכך”. בתוך כך יצוין כי הפרויקט הוקם בשותפות האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות ותכנית 360, התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. החל מחודש ינואר הקרוב עם סיום ההכשרה של בני הנוער הם יחלו לערוך את ימי ההולדת.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן