news08.net/ads.txt

יום הכיפורים בפתח – כך תעשו את מנהג הכפרות בבית

יום הכפורים חל היום (רביעי) הקרוב ורבים נוהגים לקיים את המנהג היהודי העתיק. על פי המסורת, מסובבים תרנגול מעל ראשו של כל יהודי ומבקשים שהתרנגול ילך למיתה, ותמורתו ילך האדם לחיים טובים ולשלום – לאחר מכן נמסר התרנגול לשחיטה, וניתן לרוב כצדקה לעניים, או נפדה בכסף הנמסר לעניים, ונקרא “פדיון כפרות” אם כי כיום יש המקיימים את המנהג בדג או בכסף במקום בתרנגול.

הרב שניאור קורנט מחב”ד גן יבנה, מציג: כך תעשו את מנהג הכפרות בבית

1. אמרו את הקטע הבא:

בְּנֵי אָדָם יֹשְׁבֵי, חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת; אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל. יוֹצִיאֵם, מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת; וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק. אֱוִלִים, מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם; וּמֵעֲו‍ֹנֹתֵיהֶם, יִתְעַנּוּ. כָּל-אֹכֶל, תְּתַעֵב נַפְשָׁם; וַיַּגִּיעוּ, עַד-שַׁעֲרֵי מָוֶת. וַיִּזְעֲקוּ אֶל-יְהוָה, בַּצַּר לָהֶם; מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם, יוֹשִׁיעֵם. יִשְׁלַח דְּבָרוֹ, וְיִרְפָּאֵם; וִימַלֵּט, מִשְּׁחִיתוֹתָם. יוֹדוּ לַיהוָה חַסְדּוֹ; וְנִפְלְאוֹתָיו, לִבְנֵי אָדָם. אִם-יֵשׁ עָלָיו, מַלְאָךְ מֵלִיץ, אֶחָד מִנִּי-אָלֶף: לְהַגִּיד לְאָדָם יָשְׁרוֹ. וַיְחֻנֶּנּוּ וַיֹּאמֶר, פְּדָעֵהוּ מֵרֶדֶת שָׁחַת; מָצָאתִי כֹפֶר.

2. קחו סכום כסף ביד, סובבו 3 סיבובים מעל הראש באמירת:

זה חליפתי (סיבוב)
זה תמורתי (סיבוב)
זה כפרתי (סיבוב)
זה הכסף ילך לצדקה, ואני אלך לחיים טובים ארוכים ולשלום”

3. כדאי לחזור 3 פעמים על שלבים 1-2 (או לפחות על שלב 2).

4. נהוג לעשות לכל אחד מבני הבית בנפרד (אם זה קשה, עשו לכולם יחד).

5. את הכסף מעבירים לעניים או לארגוני צדקה.

– לא הצלחתם להעביר את הכפרות לבת הכנסת? הנכם מוזמנים להעביר את הצדקה באמצעות אפליקציות ‘פייבוקס’ או ‘ביט’ למספר 0523603219 – עבור פדיון כפרות. הכסף הולך עבור משפחות מעוטי יכולת ופעילות קודש של בית חב”ד בגן יבנה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן