news08.net/ads.txt

את הרשומה של איטל בציר אלשיך כבר קראתם?

חברת המועצה איטל בציר אלשיך העלתה פוסט לרגל יום הזכרון שחל היום ליוצאי אתיופיה שנהרגו בדרכם מסודן וביקשה לחשוף את המנהיג האתיופי: יונה בוגלה, שהגיע הזמן שכולם יכירו

בפוסט שהעלתה אלשיך היא כתבה: ״לאחרונה, יוצא לי לשמוע יותר ויותר את השם יונה בוגלה, השאלה מי הוא היה, סיקרנה מאד והובילה אותי להיחשף לאישיותו המיוחדת וכנראה רבים מאתנו לא הכירו את פועלו משום שנדחק מספרי ההיסטוריה, האיש שהיה לאגדה מהלכת עוד בחייו בקלות היה יכול להוות השראה לתסריט לסרט הוליוודי עם הפי אנד״.

אלשיך הוסיפה: “בוגלה היה ה״הרצל״ של הקהילה האתיופית בתחילת המאה ה-20 . מחנך, איש ציבור והעולם הגדול. רכש השכלה ולימודי אקדמיה בישראל, בפריז, גרמניה ווינה ושלט בשפות ב-12 לרבות: עברית, גרמנית, יידיש, איטלקית, אנגלית, אמהרית ועוד. היה חלוץ באתיופיה בהקמת רשת בתי חינוך, בתי כנסת וסייע בפיתוח איזורי חקלאות. בוגלה היה האיש שעמד מאחורי מבצע העלייה הגדול: ״מבצע משה״. “כולנו יודעים שהיום, יום ירושלים, אך זהו גם יום הזיכרון לקהילה האתיופית, שחלקה נספתה בדרכה מסודן לישראל ועברה דרך ייסורים עד הגיעה לכאן”.

אלשיך חתמה את הפוסט בכך ששיבחה את ראש העיר על קיום טקס לזכרם: ״לשמחתי, ראש העיר מר רחמים מלול ועיריית רחובות, בחרה לציין בשבוע שעבר בטקס מכובד את יום הזיכרון להנצחת הקהילה האתיופית. “הגיעה העת שעוד ועוד ערים, ישקלו לקיים מדי שנה את אירוע הזיכרון ולהנציח רחוב או מבנה על שמו של יונה בוגלה“.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן