יוצאים לדרך: כ-4,000 ילדים יתחילו עם סיום לימודיהם, היום, את הפעילות בצהרונים שמפעילות החברה העירונית ורשת חוויות

ילדה

החברה העירונית לתרבות ורשת חוויות יפתחו היום את צהרוני תשע”ח ויעניקו לכארבעת אלפים מילדי העיר ארוחה חמה ומזינה, סיוע בהכנת שיעורי בית ופעילות מעשירה בצהרונים שיתקיימו בגנים ובבתי הספר.

זאת השנה החמישית בה מפעילה החברה העירונית את מערך הצהרונים ברחבי העיר בהצלחה רבה. פעילות הצהרונים מתקיימת בבתי הספר בליווי צוות חינוכי, מנוסה ומיומן המורכב ממורים, רכזים ומדריכים, המלווים את הילדים לאורך כל שעות פעילות הצהרון.  במסגרת הצהרון נהנים הילדים מארוחת צהריים חמה, מזינה ומגוונת, עזרה בהכנת שיעורי בית, פעילות חווייתית ויצירתית וחוג העשרה. כיתה תכלול 34 תלמידים עם שני אנשי צוות
כיתות א’-ב’ נהנים מתכנית “ניצנים” המסובסדת. בימים א’-ה’: יפעל הצהרון עם סיום יום הלימודים ועד השעה 17:00. הצהרונים לתלמידי כיתות ג’  יפעלו בימים א’-ה’ עם סיום יום הלימודים ועד השעה 17:00.ב-14 ימי החופשה של משרד החינוך, יפעל הצהרון מהשעה 8:00 ועד השעה 16:00.
ברשת חוויות הוחלט רק לאחרונה להוזיל את הצהרונים ל-935 שקלים לחודש במקום 980 שקלים לחודש, למרות שגני הילדים אינם נכללים בתכנית הסבסוד של המדינה (ניצנים) ובנוסף לבטל את דמי הרישום בסך 150 שקלים. לדברי קברניטיה, בהם יו”ר חוויות, עו”ד יניב מרקוביץ’, ההוזלה נעשתה “על מנת להקל על הנטל הכלכלי ומתוך אמירה ברורה של תמיכה בחינוך בלתי פורמאלי נגיש. אנו רואים ברוח השינויים הזדמנות להכתיב אג‘נדה וסדר יום חדש וצודק יותר בעיר רחובות”.
את המימון שנדרש להוזלת המחירים ישקיעו העירייה ורשת חוויות במשותף. כמו כן, מי שכבר הקדים להירשם ושילם את דמי הרישום או את המחיר המלא יזוכה במהלך חודש ספטמבר על כל ההפרש ולכל המאוחר תוך חודש ימים.
על פי המודל החדש של רשת חוויות, ייהנו ילדי הצהרונים מחוג העשרה אחד במהלך השנה ואילו בחופשות החגים תוענק פעילות העשרה מורחבת. שעות הפעילות ולוח החופשות מבוסס על לוח החופשות של משרד הכלכלה כאשר הצהרונים יפעלו במהלך השנה בין השעות 14:00-17:00 ובימי חופשה וימים ארוכים, בין השעות7:30-16:00 כפי שהיה נהוג עד כה.
מי זכאי להנחה נוספת? ברשת חוויות ימשיכו לנהוג על פי הנחיות משרד התמ“ת כדי שמשפחות זכאיות ימשיכו ליהנות מהנחות, שהסתכמו בשנה החולפת בסך של כ-1.6 מיליון שקל שהוחזרו ל-700 משפחות. מתן הנחות אוטומטיות כפי שהיו בשנים קודמות בטלות. יחד עם זאת, כל אדם הרואה את עצמו זכאי להנחה ואינו זכאי להנחת התמ“ת, מוזמן להגיש בקשה במשרדי אגף הצהרונים והיא תיבחן באופן פרטני.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן