news08.net/ads.txt

יו”ר הסתדרות עובדי המדינה: “התנאים במתקן ‘יהלום’ אינם אנושיים”

יו”ר הסתדרות עובדי המדינה עו”ד אופיר אלקלעי, קורא לפעול לתיקון מיידי של העוול כדי למנוע פגיעה בתדמית ישראל בעולם

“תנאי תברואה והיגיינה ירודים, ריחות של צחנה, תחושת מחנק וכתמי דם על הקירות”, כך תיאר במכתבו יו”ר הסתדרות עובדי המדינה, עו”ד אופיר אלקלעי, את תנאי השהות הקשים במתקן “יהלום” – מתקן משמורת המצוי בנמל התעופה בן גוריון) מדובר שמשמש כמקום זמני למי שהכניסה לארץ נשללה ממנו ומצוי בתהליך בירור או בהמתנה לטיסה חזרה לארצו.

בפנייה מיוחדת שהעביר לשרי הממשלה, בהם: שר הפנים מיכאל מלכיאלי, שרת התחבורה מירי רגב, שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן ושר התיירות חיים כץ, מגולל אלקלעי את התנאים המחפירים במתקן יהלום, ואת העומסים הכבדים בעמדות התשאול בכניסה לישראל, כדי להתריע על פגיעה קשה בתדמית המדינה ובעובדי מנהל ביקורת הגבולות ומנהל אכיפה וזרים.

אלקלעי שערך לאחרונה סיור במקום עם מנהל אכיפה וזרים, ומנהל ביקורת גבולות של רשות האוכלוסין, כתב במכתבו: “נוכחתי לראות נציגים רשמיים של מדינות זרות המבקרים את אזרחיהם השוהים במתקן. חשתי מבוכה, נראה כי נציגים רשמיים אלו הגיעו למתקן כליאה במדינת עולם שלישי, לא פחות. אנשים יוצאים ממדינתנו עם חוויה קשה וטראומטית שפוגעת בתדמיתנו ומנוגדת לאבני היסוד שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית”, כך כתב.

בנוסף לבקשת יו”ר הסתדרות עובדי המדינה לשינוי תנאי השהייה במתקן יהלום, התייחס אלקלעי לתורים המשתרכים בעמדות תשאול הזרים בביקורת הגבולות בנתב”ג, ולחוסר במתשאלים: “הדבר מוביל לתור כאורך הגלות ועמידה ממושכת ומייגעת למשפחות המבקשות להיכנס לישראל, מה שהופך את חווית הכניסה לשלילית וקשה”. עוד הדגיש כי הדבר פוגע באופן ישיר בעובדים וסביבת עבודתם: “תנאים אלו גורמים לסביבת עבודה לוקה בחסר והשחיקה נותנת אותותיה”.

בנסיבות אלה, סיכם אלקלעי, יש לטפל באופן מיידי בשינוי תנאי השהות במתקן והגדלת מספר עמדות התחקור בטרמינל 3. יו”ר הסתדרות עובדי המדינה הדגיש את “החשיבות הרבה של הנושא לשיפור ומניעת פגיעה בתדמית ישראל בעולם, ולשיפור סביבת העבודה ותנאי העסקה של עובדי המדינה”.

צילום: דוברות ההסתדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן