news08.net/ads.txt

יו”ר ועדת הכספים, עודד פורר, בתגובה על התכנית הכלכלית: “יריקה בפרצופים של העסקים הקטנים והבינוניים”

משה כחלון, שר האוצר, מסר בהצהרה משותפת שהעניק עם רה”מ פרטים על חבילת סיוע כלכלית שתקציבה יעמוד על 80 מיליארד ש”ח, ותכלול מענקי סיוע לעסקים ודחיית תשלומים.

מטרת התכנית: לתת מענה למשבר הקורונה בארבעה רבדים: המענה הבריאות והאזרחי, שנועד לספק למערכת הרפואית כלים להתמודדות ישירה עם הנגיף. הצעד השני נוגע בהרחבת רשת הביטחון הסוציאלית במטרה לתת מענה לשכירים, לעצמאים ולפרילנסרים בחודשיים הקרובים. הצעד השלישי נוגע בתמיכה בעסקים במטרה לאפשר להם לצלוח את המשבר והצעד הרביעי והאחרון נוגע לתכנית האצה והשקעה במנועי הצמיחה שנועדה לספק את התמיכה להתאוששות מהירה מהמשבר ביום שאחרי.

כמו כן, תכנית זו מהווה הרחבה משמעותית לתכנית קודמת שתקציבה עמד על 10 מיליארד ש”ח, שכללה 2 מיליארד שקל למערכת הבריאות וצרכים אזרחיים, כמו גם הרחבת הקרן להעמדת הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים בסך 8 מיליארד שקל. התכנית נחלקת ל-47.5 מיליארד שקל תקציב, מענקים וקצבאות ו-32.5 מיליארד שקל באשראי ובמענה תזרימי. בין הצעדים הנוספים שנחשפו הם יצירת תקציבים לצורך מענקים שיוקדשו לאוכלוסיית הגיל השלישי ולבני 67 ומעלה שעבודתם הופסקה בעקבות המשבר. המענק של עד 4000 שקל לכל זכאי בנוסף לקצבת הזקנה בחודשים מרץ אפריל. כמו כן, יוענק מענק לעצמאים, כאשר מדובר על שני מענקים חודשיים של עד 6,000 שקל בחודש הזה, ועד 8,000 שקל בחודש הבא, לעצמאים מגיל 28 ומעלה שיעמדו בקריטריונים הרלוונטיים לפי ההכנסה החייבת מהעסק ושל משק הבית.

יו”ר ועדת הכספים הזמנית ח”כ עודד פורר על התייחס לדברים. “התכנית הכלכלית שהציג ראש הממשלה היא יריקה בפרצופם של העסקים הקטנים והבינוניים שיקרסו כתוצאה ממדיניות הממשלה ובסיום המשבר ימצאו את עצמם שבורים, ללא יכולת ביצוע, ובפועל מדובר על מגזר שלם שיקרוס ולא יוכל לחזור לפעילות”, אמר פורר. “קריסת העצמאיות והעצמאים, העסקים הקטנים והבינוניים תפגע אנושות במשק הישראלי ותחזיר את כלכלת ישראל עשרות שנים לאחור. לאחר דיונים מרתוניים בוועדת הכספים עם כל גורמי הממשלה, וכשרואים את התכנית שהוצגה היום, ברור לנו שזו לא תכנית כלכלית אלא תכנית ההתנתקות של הממשלה מהאזרח הקטן, משלם המיסים, העובד והמייצר כאן. אם עסקים קטנים לא יקבלו זריקה של אשראי ומענקים במהלך המשבר, לא יהיה את מי לפצות בסופו, הם פשוט ייחנקו למוות בלי מכונת הנשמה. ראש הממשלה ושר האוצר הוציאו היום בפועל צו סגירה לענפים שלמים במשק. ענף המסעדות, האירועים וענפי התיירות השונים ימותו לאיטם וכלכלת ישראל עוד תבכה שנים רבות כשתנסה להקים אותם מחדש.

“ניכר שהתכנית מנותקת מהשטח, מאופי העבודה של המגזר העסקי ומהצרכים האמיתיים. מדובר בתכנית כותרות ותו לא. אנו קוראים לממשלה, לראש הממשלה ושר האוצר להפנים את גודל האירוע, להפעיל את חוק מס רכוש וקרן הפיצויים כך שתיתן פיצוי מיידי לעסקים ולהרחיב את חבילת הפיצוי כך שתיתן פיצוי מיידי ושוטף לעסקים הקטנים והבינוניים במנותק מהליכים בירוקרטיים מתישים שפשוט יחנקו את העסק. הגיע הזמן להפסיק לייצר מסיבות עיתונאים ולפרסם תכנית מסודרת , רחבה וברורה, שלא תשאיר את המגזר העיסקי עם הרבה שאלות ומעט תשובות”.

בפתח דיוני הוועדה שהתקיימו הבוקר אמר: “אתמול סוף סוף פורסמה איזה שהיא תוכנית, לצערי היא מאוד דומה לכל מה שראינו – אוסף של כותרת לא ברורות, שלא מייצרת כלום לבעלי העסקים. אף אחד לא יודע מה מותר לו ומה מגיע לו מחר. שוב בולטת אפליה בין שכיר לעצמאי, גם בסכום וגם בגיל. אם ניקח למשל חייל משוחרר בן 27, שפדה את כספי החיסכון שלו והקים אחרי השחרור עסק עצמאי, הוא עבד 5 שנים והקים עסק מצליח שפתאום נתקל במשבר הקורונה, הוא מבחינת מדינת ישראל לא קיים, הוא לא זכאי לפיצוי.

נביא את כל התוכניות שיגיעו לכאן לדיון באופן מידי, אך אני לא ערב לכך שיעלו להצבעה ושיאושרו, אם לא יהיו בהם התיקונים הנדרשים, כולל התיקונים האלה. כולל פיצוי לענפים שבקריסה, כמו נושא התיירות שנדון בו עכשיו. להקים חברת תעופה מאפס יעלה הרבה יותר מאשר לשמור את החברות הקיימות כעסק חי, מאשר לתת להם את מסגרת האשראי הנחוצה. לכן אני קורא לממשלה להביא את התכוניות והחקיקה הנדרשת כמה שיותר מהר עם ההתאמות הנדרשות, לא נאשר תוכניות כחותמת גומי. תצטרכו לעשות התאמות בתוכניות שתביאו. לצערי אני לא רואה איך העסקים יוכלו לראות שקל ראשון לפני הפסח, במקרה הטוב שבוע אחר הפסח, לצערי להרבה עסקים זה יהיה מאוחר מידי, זה יביא לצערי לכך שלא מעט עסקים ימותו. אין תוכנית, יש מסיבת עיתונאים”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן