יקיר שינדלר ושי זולדן מציגים: מהפכת בחינוך לגיל הרך בקרית גת

חבר המועצה יקיר שינדלר: “על פי תפיסת העולם שלנו הצהרון או הפעוטון אינם בייביסיטר, אלא מוסדות חינוך לכל דבר ועניין”

בימים האחרונים דובר רבות במעדלים פוליטיים בקרית גת על אפשרות של פירוק השותפות וההכרזה המשותפת בריצה לראשות העיר בין שי זולדן ויקיר שינדלר, אולם הבוקר, השניים מפריגים את השמועות ומציגים את התכנית למהפכה בחינוך הגיל הרך בקרית גת.

השניים מתחייבים להאריך את שעות הצהרונים, לשדרג את תכני הלימוד לפעוטות, את התנאים בגנים ואת ההכשרה המקצועית של הסייעות והגננות. לדבריהם, “בעוד חמישה חודשים כשנשב בע”ה בלשכת ראש העיר נשנה את סדרי העדיפויות נשקיע הרבה יותר כסף כדי לחולל מהפכה בחינוך לגיל הרך”.

“אנו נחושים להפוך את העיר שלנו למובילה ארצית ולמודל לחיקוי בתחום הגיל הרך. דור העתיד של קרית גת יקבל מהרגע הראשון את התנאים הטובים ביותר להצליח – זוהי התחייבות אישית שלנו עבורכם כהורים, ועבור כל ילד וילדה בעיר”, אמר שינדלר, “כדי ליישם את החזון הזה נקים מחלקה עירונית ייעודית שתהיה מופקדת על ליווי הפעוטות מלידה ועד קליטת הילד בכיתה א’. המחלקה תבצע עבודת מטה, תבנה תוכניות פדגוגיות, תפקח על יישומן ותפעיל אשכולות אזוריים אשר יעודדו יזמות ופיתוח”.

לדברי זולדן, “כל המחקרים מצביעים על ההשפעה האדירה של החינוך בגילאי 3-0 על המשך חייו ועתידו של הפעוט, ולילד שנולד בקריית גת מגיע לצאת למסע חייו מנקודת הזינוק הטובה ביותר. יקיר ואני השקענו שנים רבות בתחומי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ואת הידע הרב, התובנות והניסיון שצברנו לאורך השנים אנו נחושים ליישם ולהעניק לכל ילדה וילד בעיר”.

זולדן ושינדלר השיקו לאחרונה את הקמפיין שלהם להחלפת דהרי תחת הכותרת “הביצועיסטים”. מאין השם? “כדי שרעיונות טובים לא יישארו על הנייר, אלא יהפכו למציאות שתיטיב עם תושבות ותושבי קריית גת”, מבהיר זולדן, “בתור התחלה נדאג לשדרג את כוח האדם במערכת החינוך לגיל הרך באמצעות תגמול הולם לגננות ולסייעות, העברת סדנאות והשתלמויות שיינתנו על ידי טובי המומחים הפדגוגיים בישראל, ושיתוף פעולה הדוק עם העירייה לצד הגברת מעורבות ההורים.

“במקביל, נשדרג את מערך הצהרונים ונאריך את שעות הפעילות שלהם, באופן שייאפשר להורים לצאת ליום עבודה מלא בלב שקט ובידיעה כי ילדיהם בידיים טובות ומקצועיות. בנוסף, מאחר שהילדים שוהים בגנים חלק ניכר מחייהם הצעירים, נבצע שיפוץ מקיף של המבנים והתאמתם לסטנדרטים של העשור השלישי של המאה ה-21, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה עיצובית. גן מצויד כהלכה מעודד את הילד לפעילות עצמאית, מעורר סקרנות ומוטיבציה. גן מאורגן חייב להיות פונקציונלי, נוח, אסתטי, גמיש ומותאם לפעילות משתנה”.

“על פי תפיסת העולם שלנו הצהרון או הפעוטון אינם בייביסיטר, אלא מוסדות חינוך לכל דבר ועניין” הוסיף שינדלר, “לכן נבצע רפורמה בתוכנית הלימודים על מנת שזו תחזק את יחסי הגומלין של הפעוטות עם ילדים אחרים, תקנה להם את הצעדים הראשונים ביכולת לגבש השקפות עצמאיות וביקורתיות וזהות אישית מובחנת, ותשים דגש על טכניקות של איסוף מידע ופיתוח יכולות לימוד עצמאיות״.

בנוסף לצמד הזה ולראש העיר המכהן, מתמודדים גם כפיר סויסה ויגאל וינברגר – לראשות העיר.

◼️ לקבוצת החדשות בקרית גת והסביבה לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן