ירושלים: טקס קריאת שביל על שם אברהם פרנקו ז”ל

אברהם פרנקו בן למשפחה שורשית בת 14 דורות בארץ ישראל. חי כמעט 100 שנים, חיים מלאי עשייה ותרומה. הוא נפטר בשנת 1993

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, חנך שביל על שם אברהם פרנקו. הטקס התקיים במעמד בני משפחתו של אברהם ומשתתפים נוספים, בשכונת טלביה, רחוב שלום עליכם.

אברהם פרנקו נולד בשנת 1897. הוא היה בן למשפחת רבנים מחברון, איש מוכשר ורב פעלים – מחנך, רוקח ועורך דין, שידע מספר שפות על בוריין. בשנת 1921 החל לעבוד בעיריית ירושלים כמתורגמן, עוד מתקופת השלטון העות’מאני בירושלים ובימי המנדט הבריטי. היה שותף למאבק העיקש למען ירושלים עברית ויהודית וממקימי הגרעין הראשוני שממנו התפתחה עיריית ירושלים, המוכרת לנו כיום.

כיהן כמזכיר העירייה העברית הראשונה בארץ ישראל. הוא האיש שבזכותו נכנסה השפה העברית לעירייה. בהמשך שימש כיועץ המשפטי לעירייה, בה עבד 35 שנים, במהלכם כיהנו 15 ראשי ערים.

בנוסף, היה מבוני העיר החדשה ומהשכונות קריית משה ומקור ברוך הוותיקות. הוא חיבר בין יהודים לערבים עוד לפני קום המדינה והותיר אחריו מורשת עשירה וענפה. בשנת 1979 זכה לתואר יקיר ירושלים.

לצד העשייה הברוכה והמפוארת, היה איש משפחה מסור ואוהב, נשוי לשמחה אשתו שאיתה הקים משפחה, ויחדיו הביאו 4 ילדים, שלהם נכדים ונינים.

אברהם פרנקו בן למשפחה שורשית בת 14 דורות בארץ ישראל. חי כמעט 100 שנים, חיים מלאי עשייה ותרומה. הוא נפטר בשנת 1993.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“אברהם פרנקו היה איש אשכולות מיוחד, שאהב את ירושלים בכל ליבו ונימי נפשו והתמסר לה במהלך שנות פעילותו. אברהם עסק בעשייה תמידית לטובת העיר, שתרמה רבות לירושלים ולדורות הבאים החיים כאן. עיריית ירושלים נרגשת וגאה לקרוא את השביל על שמו, כאות הוקרה והערכה לתרומתו הרבה לבירת ישראל”.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: ארנון בוסאני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן