ישיבת המועצה פוצצה והתפזרה רגע לפני תחילת הדיונים: “פוליטיקה קטנה וזולה” | כל הפרטים

דרמה בגן יבנה: ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון כינס השבוע ישיבה על מנת לדון בהתנגדות של המועצה לבקשת המדינה לבניית בנייה רוויה במזרח היישוב. בפרוטוקול נרשם כי דקות לפני פתיחת הישיבה, חבר המועצה, מוטי יוסף נכנס לחדר הישיבות הכין קפה והחליט לצאת מהחדר – מה שמנע את כינוס הישיבה. הסאגה הסתיימה היום (רביעי) כאשר ראש המועצה הוציא לבסוף את החלטת מליאת מועצת גן יבנה ואת מכתב ההתנגדות.

 

בפרוטוקול מפיצוץ הישיבה נכתב: “מכיוון שאין קוורום, הישיבה בטלה ותקיים ביום שלישי הקרוב בשעה 18:00 בחדר הישיבות. במעמד כינוס הישיבה נכחו 7 חברי מועצה וניתן היה לפתוח את הישיבה כדין. חבר המועצה מוטי יוסף נכנס לחדר הישיבות הכין קפה ויצא מהחדר ובכך מנע את פתיחת הישיבה מחוסר קוורום. מנכ”ל המועצה פנה אליו בבקשה לחזור לחדר הישיבות כדי שהישיבה תתקיים והוא סרב ועזב את המקום”.

חבר המועצה, מוטי יוסף מסר לחדשות 08: “הניסיון הפתטי ומעורר הרחמים של ראש המועצה, להפיל את אי כינוס הישיבה לא יצלח. חבל מאוד שראש המועצה מתעלם במכוון מהיעדרות מחצית מחברי הקואליציה לישיבה כה חשובה ואפילו לא מזכיר במילה עניין זה. פוליטיקה קטנה וזולה לא תעשה על גבי, בכל פעם שראש המועצה יהיה סבור שאני וחברתי לסייעה נשמש לו רשת ביטחון להיעדרות של חברי הקואליציה – זה לא יקרה. כולי תקווה שבעוד שנתיים הוא כבר לא יהיה על הכיסא, ואני אדאג להחליף אותו”.

כאמור, הסאגה הסתיימה הבוקר (רביעי) לאחר שראש המועצה, דרור אהרון הודיע כי הוציא יחד עם חברי ההנהלה את החלטת מליאת מועצת גן יבנה ואת מכתב ההתנגדות מטעמם להכרזת המדינה על מסלול ותמ”ל להרחבת גן יבנה המזרחית. מדובר בחטיבת קרקע שייעודה היה מגורים צמודי קרקע וכעת מבקשים לשנותה מחטיבת קרקע שכוללת כ-250 יח”ד צמודי קרקע לבנייה רוויה בת כ-1,500 יח”ד וזאת בצמידות למרקם חיים של בנייה צמודת קרקע מזה שנים רבות.

מדבריו על ראש המועצה עולה כי “התכנית הינה בעלת השלכות רוחב על היישוב במספר מובנים שיש לקחת אותם בחשבון”.
“כבר כיום ובשים לב המועצה מקדמת בתחומה את תכנית תמ”ל 1003 במסגרתה ייקלטו אלפי תושבים חדשים בכ-1,600 יחידות דיור”, מסר אהרון. אסור להגדיל את היישוב באופן כל כך נרחב בטווח זמן כל כך קצר עוד בטרם ניתנו מספיק מענים לתושבי היישוב בכלל תחומי החיים”.
לאחר מכן הוסיף: “מדובר בשינוי משמעותי בייעודה של חטיבת הקרקע, שינוי בעל השלכות רוחב של ממש על התוכנית המתארית של היישוב. לא נלקחה בחשבון הסוגייה התחבורתית (פרטית וציבורית). העומסים על התשתיות התחבורתיות מן היישוב ואליו הינם גדולים ולא ניתן לסמוך על הדרכים הקיימות שיכילו את נפח התנועה הגדול שעובר דרכה. נדרשת מחשבה על תכנית אב מפורטת לשיפור מערך ההיסעים הציבוריים ביישוב כולל מסוף תחבורה ציבורית, תחנת רכבת ותוספת קווים.
מדובר בתוכנית לבנייה רוויה ועתירת נפח בלב היישוב שאינה הולמת את מבנה היישוב.  אנו עומדים על דרישתנו לקבלת אזורי תעסוקה כפי שהמדינה התחייבה ואף תקצבה את תכנונם. מכלל הנושאים שהועלו לעיל נראה כי ההכרזה נעשתה מבלי שהובאו בחשבון כלל השיקולים הנדרשים באשר ליכולתה של המועצה להקים שכונה נוספת בתחום שיפוטה מעבר לשכונה החדשה שכבר נבנית במסגרת תמ”ל 1003″.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן