news08.net/ads.txt

ישיבת מועצה משעממת בנושא התקציב; “חשבנו שפיינשטיין יעשה שמח, גם זה לא קרה”, בהמשך: חילופי דברים בין מלול לדיל

חברי מועצת העיר רחובות קיימו מהשעה 17:00 את ישיבת התקציב לשנת 2020. אם ציפינו לעשרות אוהדים שיבואו ויתקפו את העירייה, או ישמעו מה צופה התקציב או יקשיבו למה שיש לאופוזיציה לומר הרי שאכלנו את הכובע: אפשר לספור על יד אחת את כמות התושבים שהגיעו, בהם עמי פיינשטיין ואפריים קפרא. התקציב אגב, אושר ע”ס 1,087,900.

הישיבה, המשעממת יש לציין, החלה במהומה קלה שניסה ליצר אחד התושבים, דן כוכבי. “מועצה מושחתת”, הוא קרא לעברם של ראש העיר רחמים מלול ופמלייתו. מלול היה רגוע ונתן לאנשי הביטחון לעשות את העבודה. “הכל טוב”, סינן לחלל האוויר, “מקבל את זה באהבה”.

לאחר מכן אמר מלול: “לפני שאנתח את התקציב אנצל את ההזדמנות כדי לדבר על העשייה בעיר, אם כי הזמן קצר מכדי לכלול את העשייה בעשור האחרון. לכן אתייחס לשנים האחרונות, עשייה ברוכה ששותפים לה כמובן כל חברי מועצת העיר, כולל חברי האופוזיציה משום שנעשתה לא רק בשנים 2019 אלא גם בשנים קודמות. העובדה שהעיר עמדה ללא תקלות, הצפות, חסימת כבישים – כפי שקרה בערים אחרות כולל תל אביב הגדולה – השקעות במיליונים רבים ולא אגזים אם אומר שמדובר במאות מיליונים שנעשו על ידי העירייה באמצעות הזרועות התפעוליות ה.ל.ר ותאגיד המים, הוכיחו את עצמן בפועל. ברוך ה’ אנו מודים לאלוקים לא הוצפו בתים ולא נחסמו כבישים. קיבלנו מחמאות רבות מתושבים שהציפו אותנו באסמסים ומכתבים על כך שכל הכבוד לעיר שתפקדה בצורה טובה ונפלאה – ולא נפתח פה. אני מקווה שכך זה יימשך”.

בהמשך אמר מלול: “בעצמי נדהמתי מהיקף העשייה בעיר במשך 4-5 שנים – עבדנו ב-250 אתרים שונים בעיר, רחובות, שכונות וכו’ ומה כללו העבודות הללו? מים, ביוב, ניקוז, מעגלי תנועה, מדרכות, צמתים, פיתוח חזיתות וכו'”.

לאחר מכן התייחס לתחום החינוך. “החינוך בראש – ואני לא אומר זאת מבחינה פוליטית – אלא כסדר העדיפות, כי החינוך בראש”. לאחר מכן מנה במספרים את ההשקעה בתחום.

בתום דבריו של מלול החל המיקרופון להסתובב בין מחזיקי התיקים במועצה, שסיפרו על עשייתם במהלך השנה. בין היתר שיבח מחזק תיק התרבות עודד עמרם את פועלו של מנכ”ל החברה העירונית, איציק עובדיה וגרף תשואות כאשר אמר “לי יש מודל מסוים שמנהל אותי. אם השיקול הוא לעשות אירוע בארבע מאות אלף או להעביר את התקציב לשעות תגבור באגף החינוך – אני אעביר לאגף החינוך, לעשות עוד מופע בחצי מיליון במסגרת חגיגות ה-130 שנה לעיר? אעדיף להעביר את הכסף הזה לעוד משאית כדי שהעיר תהיה נקייה – וזה השיקול היחידי. בגיל 17 הייתי אוהב להיות על הבמה, אבל כאן יש סדר עדיפות ואנחנו צריכים לתת לראש העירייה להמשיך לתפעל את העיר”.

כשהסבב הגיע אל מחזיק תיק התחבורה, אבי קינד הוא בחר לשבח את ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה שילוט ופיקוח בעיריית רחובות. קינד אמר: “ליאור מנהל צוות גדול של אנשים ביד רמה ובאווירה משפחתית מופלאה תוך הקפדה על מקצועיות בכל התחומים בכל מה שהוא רואה בעיר”.

ואז הגיעה האופוזיציה – בראשות היו”ר מתן דיל שעבר על כל סעיף וסעיף והכין שאלות מרובות לראש העיר ושות’. “סיימנו גרעון של 3 מיליון שקלים ברבעון הראשון, ברבעון 2 ו-3 לא הוצגו דוחות כספיים אז איך אתה מצפה מאיתנו להתייחס לתקציב 2020 מבלי שאנו יודעים מה העבר שלה ולאיזה בור אנחנו נכנסים?”, שאל דיל את מלול. לאחר מכן ציין מחיקת גרעונות של שבעה מיליון, “בהינף יד”, לדבריו, “איפה השבעה מיליון? התקציב מלאכותי, בוא תסביר איפה השבעה מיליון האלה? התקציב הזה ברור שיסתיים בגירעון והרבה יותר גדול מהתקציב שאנו צופים לו”, אמר דיל. יו”ר האופוזיציה התבקש לשאול את כל השאלות – ולאחר מכן יקבל תשובה מסודרת. זהר בלום התבקש להחליף את ראש העיר בנושא זה.

במהלך דבריו, יצא ראש העיר מן הישיבה. דיל תהה: “אני יצאתי כשדיברת? כשפיארת את העירייה וסיפרת סיפורים ומרחת את התושבים?” ומלול השיב: “מה זה אסור לי לצאת? אתה חצוף”. אחריו יצאו סגנו עו”ד יניב מרקוביץ’ וחברי המועצה עודד עמרם, גיא צור, אמיתי כהן, עו”ד שמוליק דאנזאן וכן ליאור שוקרי ורמי מדהלה.

אבל לא רק הם. גם עמי “אני רץ לכנסת” פיינשטיין יצא החוצה. אם נדמה היה שיישמעו חילופי דברים הרי שכלל וכלל לא. כתבנו אסף הדר, מוסר כי התנהלה שיחה חיובית בחוץ ועיקרה נושא החניות הפיראטיות בפארק הורביץ. לדברי פיינשטיין החניות הללו עושות לו נזק כלכלי וניכר היה כי הוא מתכוון לכך.

לאחר שישיבת התקציב אושרה, פיינשטיין קיבל את זכות הדיבור ופתח בראש ובראשונה בהתנצלות כלפי ראש העיר רחמים מלול. על המילים אף זכה לתשואות מחברי המועצה. אחד מן הנבחרים אף ציין: “חשבנו שפיינשטיין יעשה שמח, גם זה לא קרה”.

במסגרת הגידול בתקציב עיריית רחובות לשנת 2020, הובאה לאישור  תוספת משמעותית לתקציב החינוך בהיקף של 47 מיליון ש”ח וכן תוספת לתקציב בתחום איכות הסביבה וחזות העיר בהיקף של כ-12 מיליון שקלים מתוכם 6 מיליון בשוטף ו-6 מיליון להצטיידות מתקציבי הפיתוח. כמו כן, ישנה עליה בשכר העובדים בשל כיבוד הסכמי שכר ארציים.

לדברי דורון מילברג, מנכ”ל העיריה, “אני שמח שמדיניות ראש העיריה והנהלת העירייה בדבר תיעדוף החינוך וחזות העיר באה לידי ביטוי בתקציב לשנת 2020. נמשיך לתת את רמת השירות הגבוהה  לתושבי העיר בכל התחומים”.

סייע בהכנת הכתבה: אסף הדר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן