news08.net/ads.txt

בדרך לסגר? – וועדת העבודה והרווחה התבקשה היום (שני) לאשר לעובדים פלשתינאים ללון בשטח ישראל במקרה סגר. האישור בתוקף לשלושת החודשים הקרובים. יו”ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) ביקשה לבדוק את האפשרות לקבוע את הצו בהוראת קבע, וביקשה ממשרד הכלכלה לשוב לוועדה עם נתונים מלאים על היקף העובדים הפלשתינאים ומעמדם החוקי.

עו”ד גאולה צמח, עוזרת משפטית במשרד הכלכלה, סיפרה על הצורך להאריך את הוראת-השעה, שתאפשר במקרה של סגר לעובדים מהרשות הפלשתינאית ללון בשטח מדינת ישראל. לדבריה, לא נאספו עדיין די נתונים שיאפשרו הפיכת הצו להוראת-קבע. הצו כולל ביטוח בריאות לעובדים אלו. מורן חדד, ראש ענף כלכלה ביחידת מתאם פעולות הממשלה במשרד הביטחון, סיפרה על שיתוף פעולה והתאמת נתוני חולים, מאומתים ומבודדים עם הרשות הפלשתינאית, ועל הצורך להמשיך לספק עובדים למעסיקים. משה אבוטבול (ש”ס) הדגיש את הצורך להבהיר מי האחראי על בדיקות הקורונה לעובדים אלו, ומה מעמדם במקרה של בידוד.

היום ב-12:45 – ועדת החוקה תדון בעדכון תקנות התו הירוק שאישרה הממשלה אתמול. לפי התקנות:

• מתחמי המסחר יפעלו לפי מתווה תו סגול מהודק, במתכונת הבאה:

– בכניסה לקניונים ולמתחמי מסחר סגורים תתאפשר כניסה על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד לכל 15 מטרים רבועים).

– בחנויות ששטחן עומד על 100 מ”ר ומעלה, תתאפשר כניסת לקוחות על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד לכל 15 מטרים רבועים).

– בחנויות ששטחן קטן מ-100 מ”ר, תתאפשר כניסת לקוחות על פי יחס תפוסה של 1:7 (אדם אחד לכל 7 מטרים רבועים) או ארבעה לקוחות (הגבוה מביניהם).

– ישיבה במתחם המזון בקניון תתאפשר רק אם מפעיל הקניון גידר את המתחם והציב סדרן שיבדוק תו ירוק כתנאי כניסה. קניונים שלא יפעלו בדרך זו לא יורשו לאפשר ישיבה במתחם המזון ובדוכני המזון עצמם יידרשו הלקוחות להציג תו ירוק במעמד הרכישה.

– כל השוהים בקניון יחוייבו בעטיית מסיכה.

– מפעיל קניון יידרש להקצות סדרנים מטעמו אשר יביאו לידיעת השוהים במקום את ההנחיות ויסבו את תשומת ליבם לחובת שמירת הוראות אלה, לרבות עטיית מסיכה.

– מפעילי הקניונים ומתחמי המסחר יתגברו את מצבת סדרני הקורונה מטעמם.

התקנות ייכנסו לתוקף היום בחצות הלילה, בכפוף לאישור הוועדה.

• הוראת השעה לקבלת “תו ירוק” זמני לתקופה של כ-30 ימים ממועד קבלת החיסון הראשון – תוארך עד ליום ג’, 01 בפברואר 2022, ל׳ בשבט תשפ”ב.

• תקנות התו ירוק הקיימות יוארכו אף הן עד ליום ג’, 01 בפברואר 2022, ל׳ בשבט תשפ”ב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן