כבוד גדול: חמישה חיילים תושבי רחובות, קיבלו תעודות הצטיינות בערב קבלת הפנים של ראש העיר

סמל י’, סמל טדסה פאנטה, סמ”ר א’ וסמ”ר אפיק באומגרטן – ארבעתם

 מצטייני נשיא וליאור לייבוביץ’ – מצטיין הרמטכ”ל קיבלו היום (חמישי) את תעודות ההצטיינות באירוע קבלת פנים של ראש העיר, רחמים מלול, אשר נערך בגן המייסדים. על החלק האומנותי הופקדה להקת אתניקס, הנחתה בחן רב: הדוברת של עיריית רחובות, אביטל רגב-קיסר.

במהלך הערב נשא ראש העיר דברים ואמר: ״העיר רחובות מיוחדת בכך שהיא שומרת על צביון משפחתי של משפחה ויחד עם זאת היא מתפתחת מאוד: רחובות מזמן אינה רק בירת השפלה אלא בירת התרבות והמדע של ישראל״.

***

העיר רחובות הצדיעה לחיילים המצטיינים בני רחובות. סמל י’, בן 21, משרת באגף המודיעין. הוא התגייס כמתנדב לצבא עקב היותו על הספקטרום האוטיסטי ובחר את המקצוע שאליו התגייס מתוך התעניינותו בעולם המחשבים. דרך התפקיד הוא נחשף לעולם הטכנולוגיות והוא מעיד על אהבתו הגדולה לתפקיד אותו הוא מבצע. בימים אלו סמל י’ שואף לצאת לקצונה ונמצא במיונים לכך. סמל י’ אינו היחיד מבני ביתו המשרת את צה”ל נאמנה: אחותו האחת משרתת בחטיבת החילוץ ואחותו הנוספת, אף היא בחיל המודיעין. סמל טדסה פאנטה עלה ארצה בשנת 2001, אחד ממשפחה מרובת ילדים (12 אחיות ואחים). סמל פאנטה מתגורר בדירה של האגודה למען החייל ברחובות ומשרת כלוחם בפלס”ר גולני. את שירותו הצבאי החל בחוות השומר ולאחר מכן המשיך לשירות קרבי בחטיבת גולני בפלוגת הסיור. אחת מהטרגדיות אותן חווה במהלך שירותו הוא דווקא מחוץ לשירות במדים כאשר איבד את חבריו בתאונת דרכים מחרידה בה חיילים מצאו את מותם על כביש 6.

סמ”ר א’ התגורר במשך שלוש שנים בארצות הברית בשל שליחותו של אביו – כיום, בגיל 20 הוא זוכה באות מצטיין נשיא. הוא בוגר התיכון מדעים לוד במגמות פיזיקה ומחשבים אשר משרת כלוחם ביחידת מגלן, אליה הגיע לאחר הכשרה שארכה כשנה וחצי וכללה טירונות יחידה ואימון מתקדם. בהכשרתו, כך סיפר, היו שבועות אשר בהם התמודד עם קשיים רבים. כעת הוא משמש בהצלחה כקלע חוד בצוות. סמ”ר אפיק באומגרטן משרת כלוחם בגדוד רשף בחיל התותנים. אפיק עבר מסלול הכשרת לוחם בחיל התותחנים ולאחר מכן יצא לקורס מתשאלים קרביים, שהוא קורס מתקדם אליו יוצאים חיילים קרביים ובו רוכשים כישורים בסיסיים בערבית. רס”ר ליאור לייבוביץ’ נבחר כמצטיין הרמטכ”ל. לייבוביץ’, קצין שליטה במספן ציוד בחיל הים, החל את דרכו הצבאית כמדריך בבה”ד חה”י ושירת בקבע במשך שבע שנים במרכז תקשוב, עד שעבר לתפקידו הנוכחי.

בכל שנה נבחרים 120 חיילים מצטיינים לקבל את אות הצטיינות נשיא המדינה במעמד הרמטכ”ל ואלופים מן המטה הכללי בעבר ובהווה. אות מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות לחיילי צה”ל, נגדיו וקציניו, מעיטורי נשיא מדינת ישראל, המוענק מדי שנה ביום העצמאות ל-120 חיילים, נגדים וקצינים מצטיינים שנבחרו מכל יחידות צה”ל. במעמד קבלת האות, החיילים המצטיינים מקבלים מלגת לימודים בסך 1,000$ תרומת קרן בלווטניק מבריטניה, באמצעות האגודה למען החייל. בנוסף, כל המצטיינים מופיעים בטקס יום העצמאות בהר הרצל במופע של בניית צורות חיות כחלק מן הדגלנות שנערכת ברחבה.

כדי להיות מועמד לקבלת אות מצטיין הנשיא, על החייל לעמוד בשישה קריטריונים: חוגר בשירות חובה או קצין בשירות חובה או בתקופת ההתחייבות המוקדמת לקבע, הפגין הצטיינות במילוי תפקידו והתנהגות למופת; מהווה דוגמה אישית ליתר החיילים ביחידה; מבצע את תפקידו מעל ומעבר למוטל עליו; בעל משך שירות של 11 חודשים, לפחות, בשירות סדיר רציף או מצטבר וכזה שלא נבחר למצטיין נשיא בעבר. השנה, ארבעה מהמצטיינים – סמל טדסה פאנטה, סמל י’, סמ”ר אפיק באומגרטן וסמ”ר א’ – הינם תושבי רחובות אשר יקבלו את אות ההצטיינות על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצבא ההגנה לישראל ולמדינת ישראל. המצטיינים נבחרו בקפידה והומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת אות ההצטיינות הטקס ייערך במעמד ראש העיר רחמים מלול בגן המייסדים בחגיגות מוצאי חג העצמאות.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן