news08.net/ads.txt

כבוד! הכרה רשמית של משרד החינוך בתכניות “עם הטבע”

 

משרד החינוך הכיר רשמית בתכניות לימוד שפותחו על ידי “עם הטבע – מרחב חברתי ירוק” בגן יבנה ועמותת תנועת תרבות. התכניות המיועדות לתלמידים מכיתה א’ ועד י”ב, ייכללו במאגר גפ”ן שמציע משרד החינוך לבחירת מנהלי בתי הספר לשנת הלימודים הקרובה תשפ”ג.

התכניות עוסקות בנושא שינוי האקלים. הן יקנו ידע עדכני אודות אשפה והתכלות חומרים, הכחדת בעלי חיים, זיהום אוויר, מקורות אנרגיה ותהליכי יצור, בהתאמה לשכבת הגיל הלומדת. במסגרת זו, תלמידים יעומתו עם ההשלכות של תרבות הצריכה המודרנית ומשבר האקלים בקנה מידה עולמי תוך שהם יידרשו להטיל ספק באורחות חיים המושתתים על מנגנונים ממוסדים של יצור זול ואשפה. לתכניות הלימודיות קיים כמובן פן מעשי. הן יציעו לתלמידים לאמץ כלים ישימים לאקטיביזם וללקיחת אחריות אישית, יצמצמו את טביעת הרגל האקולוגית ויעסקו בדימוי עתידי של עולם מיטבי אפשרי.

“אנחנו לא מדברים על משבר האקלים, ערכים ומורשת דרך ספרים ומצגות פאוור פוינט. אנחנו יושבים עם התלמידים על האדמה, מתחת לעץ החרוב והתאנה, חוקרים שאלות של זהות ומתמודדים עם אתגרי הקיום על כדור הארץ”, מסבירה אורלי קנת, מנהלת עם הטבע.

בבסיס תכניות הלימוד עומדים העקרונות הפדגוגיים המנחים הבאים: למידה משמעותית, קרי עיסוק בבעיות ושאלות רלוונטיות לחיי היום-יום, למידת חקר- התלמידים יצטרכו לעבד ולנתח נתונים שמוצגים בפניהם במגוון דרכים שונות ויצירתיות. העבודה תיעשה בקבוצות עבודה קטנות כדי להבטיח למידה שקטה ורגוע תוך פיתוח דיאלוג בו יש מקום לריבוי קולות. עיקרון מנחה אחרון – חוויה באמצעות כלל החושים – תוך מגע עם האדמה, עבודה פיזית ביער המאכל, התבוננות בצמחים, ליקוט, טעימה של צמחי תבלין והרחה של צמחי מרפא.

ב”עם הטבע” לא תהיה שום פעילות תחרותית. אנחנו מייצרים סביבה שבה אין ברירה אלא לשתף פעולה ולעבוד ביחד” “כמו שבטבע קיימים סינרגיה ושיתופי פעולה, גם בתכניות הלימודיות שלנו אנחנו מעודדים 100% שיתוף פעולה למול 0% תחרות”, מסכמת אורלי קנת.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן