news08.net/ads.txt

כביש חדש נפתח בישראל – כביש 2411

חדשות 08 אופקים

כביש חדש, 2411 (אופקים-שדה תימן), נפתח היום (רביעי, 30.11.2022) בשעה טובה לתנועה. הכביש, שאורכו כ-7.2 ק”מ,מחבר בין צומת חדש שהוקם על כביש 25 (בין צומת שדה תימן לצומת דודאים) לבין השכונות החדשות של אופקים. עד היום נאלצו תושבי השכונות להגיע לביתם דרך כביש 241 – וכעת יוכלו לקצר משמעותית את זמן הנסיעהעם הסדרת הכניסה החדשה. בנוסף, תתקצר הנסיעה של תושבי אופקים לבאר שבע בכ-20 דקות, ויפחתו משמעותית העומסים בשעות השיא בצמתים הסמוכים – אשל הנשיא, צומת גילת ועוד. בפרויקט הושקעו כ-230 מיליון ₪ והוא כולל גם את הרחבתו והפיכתו של צומת דודאים (שנחשב למסוכן בשל המשאיות הרבות שנכנסות ויוצאות מהאתר לכביש 25) למרומזר.

כל מי שנוסע על כביש 25 מבאר שבע לאופקים, נתיבות וישובי העוטף חווה את העומסים בשעות השיא, במיוחד אלו המבקשים להגיע לביתם באופקים ונאלצים לעצור ברמזורים באשל הנשיא ובגילת. ההגעה לביתם כיום היא דרך כביש 241, ומי שמתגורר בשכונה החדשה חוצה את כל העיר. כעת, יאפשר הכביש החדש גישה מהירה מכביש 25 ישירות לשכונות החדשות של אופקים. הכביש החדש הוא דו מסלולי ודו נתיבי ונחלק לשניים: כביש באורך 4.7 ק”מ המתחיל בחיבור עם כביש 25, מוגדר כבינעירוני וכולל מפרדה קשיחה, וכן שני גשרים שמתחתיהם עובר נחל פטיש, וכן כולל מעבר לבעלי החיים;וחלק נוסף, באורך של כ-2.5 ק”מ נוספים, מוגדר כמקטע עירוני עם מפרדה מגוננת,4 כיכרות המובילות לעיר ואף גשר מעל נחל אופקים. מקטע זה יקרא “דרך משה כחלון”, על שמו של שר האוצר לשעבר. בנוסף, הקימה בחלק זה חברת נתיבי ישראל מדרכה להולכי רגל ושביל אופניים. לאורך כל הכביש החדש הותקנה כמובן גם מערכת תאורה חדשנית.  “חנוכת כביש 2411 ודרך משה כחלון, מהווה ציון דרך משמעותי בהיסטוריה של אופקים”, אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. “העיר נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים, ופתיחת הכביש מהווה קפיצת מדרגה בהיערכות שלנו לקראת הגדלת אוכלוסיית העיר בעשרות אלפי תושבים נוספים”.מדובר בכביש מודרני, מואר, עם 2 נתיבי תנועה לכל כיוון, פיתוח נופי, שבילי אופניים ועוד”, הוסיף דנינו. “הכניסה הנוספת לאופקים תשפר לאין ערוך את הנגישות התחבורתית מהעיר – ואליה. זוהי הזדמנות נהדרת להודות לשר האוצר לשעבר, משה כחלון, בשמי ובשם כל תושבי אופקים והאזור, על החשיבות הרבה שהקדיש לנושא”.“לאופקים צפוי עתיד מבטיח”, סיכם דנינו. “צומחת לנו עיר שהיא פנינת חן, גיאוגרפית ואנושית. אני רוצה לאחל לתושבי העיר, ולנכנסים בשעריה – שהכביש יסיע אתכם למחוז חפצכם בשלום – וישיבכם בשלום, ולהודות לחברת נתיבי ישראל – למנכ”ל נסים פרץ, למנהל אגף פרויקטים דרום בחברה, אבי שגב וסגניתו תהילהלוי טלפוס, למנהל הפרויקט אורן גלנץ, ולקבלן מהדי אבו מוך על ההירתמות ועל הביצוע”.

המהנדסת הבכירה, תהילה לוי טלפוס, סגנית מנהל אגף פרויקטים דרום בנתיבי ישראל: “מדובר בפרויקט חשוב עבורי באופן אישי, כמי שגדלה והתחנכה בדרום ומכירה היטב את כבישי האזור. כבר בשלב התכנון המפורט של הכביש,שהחל ב-2018,הבנתי שיש כאן בשורה ענקית לתושבי אופקים והסביבה, וכל שלב ושלב שהתקדם בפרויקט ריגש אותי מחדש. ברור לי כי עם פתיחת הכביש החדש, תושבי אופקים והנוסעים בכביש 25 ירגישו באופן מידי את ההבדל בתנועה ויגיעו מהר יותר לבאר שבע ולכבישים המובילים למרכז הארץ. זה המקום להודות לחברת ניהול הפרויקט, “אתגר הנדסה”, בניצוחם של אורן גלנץ ושי שפירא, אשר קידמו את הפרויקט תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציבים וכמובן באיכות, ולקבלן אמצ שמש בניהולו של טל יוסף. מדובר על פרויקט בביצוע לא פחות ממושלם”.

צילום: חברת נתיבי ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן