news08.net/ads.txt

כה מרגש: תלמידי אילת ציירו ‘בטיחות בדרכים’ לזכרה של גיא שביט

שביט הלכה לעולמה בתאונת דרכים טרגית, מרחק הליכה מביתה

מיזם עירוני מרגש, במסגרתו ציירו תלמידי אילת ציורים המעבירים מסר הקורא לזהירות בדרכים, הוקדש לזכרה של גיא שביט ז”ל, שנהרגה לפני כשנה בתאונת דרכים טרגית, במרחק הליכה מביתה. הפעילות הינה חלק ממיזם ארצי שמוביל ארגון רוטרי ישראל בשיתוף הרלב”ד, להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים דרך האומנות. אמש (מוצ”ש) הוצגו כל הציורים בתערוכה מרשימה שהוקדשה גם היא לזכרה והתקיימה במתנ”ס בית רובין, בהשתתפות תושבים רבים ביניהם משפחת שביט, ראש העירייה וסגניו, גורמי חינוך וקהילה, חברי ארגון רוטרי אילת ונציגות רוטרי ישראל, תלמידים, מורים והורים.

עיריית אילת הפועלת כל העת לעודד את הבטיחות בדרכים הן בשיפור הסדרי התנועה והן בפעילות הסברה במוסדות החינוך ובקהילה, הצטרפה למיזם הארצי של רוטרי ישראל להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים דרך האומנות הכולל תחרות ארצית בהשתתפות עשרות רשויות. במסגרת זו התקיימה באילת תחרות ציורים עירונית בהובלה של רוטרי אילת והמטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה, בה הוצגו 36 ציורים שצוירו על ידי תלמידי כיתות ה’-ו’ בבתי ספר היסודיים. במקום הראשון זכתה ענבר בן יוסף מבית ספר “אלמוג”, שתייצג את אילת בתחרות הארצית, שתתקיים בחודש הבא (27.3). במקום השני זכו אושרי בסימנטוב וליאור ברונר מבית ספר “מצפה ים” ובמקום השלישי זכתה מרים דולגופולוב מבית ספר “צאלים”. במעמד התערוכה שהתקיימה במתנ”ס בית רובין בעיצובה האומנותי של רחל דוק – מורה לאומנות מבית ספר היובל, הוכרזו הזוכים וחולקו פרסים למקומות הראשונים ושי צנוע כולל לכל המשתתפים, מתנת משפחת שביט. 

ראש העירייה אלי לנקרי פתח את התערוכה בדברי הספד לגיא ז”ל ותיאר בעצב רב את הטלטלה שהביא מותה הטרגי על המשפחה ועל העיר כולה. “גיא היתה דמות מופת – פעילה, מוכשרת ומעורבת בקהילה. מותה היכה בתדהמה את הקהילה כולה, שהתגייסה להנציח את זכרה בדרכים ייחודיות ומרגשות” אמר ראש העירייה והודה לארגון רוטרי ולכל הגורמים השותפים על המיזם החשוב והמרגש שמעביר דרך עיניהם הרכות של הילדים את חשיבות הזהירות בדרכים. עוד בדבריו שיבח את עבודת המטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה ביחד עם רכזות הבטיחות בדרכים בבתי הספר, המבצעים הסברה במהלך כל השנה לצד עבודות העירייה בכבישים ובשיפור הסדרי התנועה והבטיחות בדרכים. 

משה סעדון נשיא רוטרי אילת פתח את דבריו בפסוק “ונשמרתם לנפשותיכם” ואמר: “זהו ציווי המדריך כל אדם להתנהג בזהירות בכביש, בעבודה, בים, ובכל מקום כדי שלא ייפגע ולא יפגע באחר”. סעדון ציין, כי ארגון רוטרי ישראל אימץ את הזהירות והבטיחות בדרכים כאחד הפרויקטים המרכזיים לחינוך במטרה להגביר את המודעות ולצמצם את תאונות הדרכים. 

 

באילת, חבר כאמור מועדון רוטרי המקומי עם אגף החינוך והמטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה בניהולה של מירב אזרזר, וביחד עם בתי ספר היסודיים – מנהלות, רכזות זה”ב והמורות לאומנות, הניעו את המיזם שהוקדש לזכרה של גיא שביט ז”ל, בשיתוף ובתמיכה של המשפחה. במסגרת המיזם התקיימו שיעורי הסברה, למידה ושיח להעלאת המודעות לנושא הבטיחות בדרכים ויישום הידע בעזרת אומנות הציור במטרה להדגיש את החשיבות בהתנהגות נבונה בדרכים. 36 ציורים הוגשו לתחרות העירונית והמקום הראשון ייצג כאמור את אילת בתחרות הארצית. התערוכה במתנ”ס בית רובין תוצג במהלך כל החודש.  

מירי קופיטו מנהלת אגף החינוך בעירייה ציינה, כי המטה העירוני לבטיחות בדרכים שמפעיל אגף החינוך, פועל לאורך כל השנה בשיתוף בתי הספר, להעלאת המודעות בקרב כל הגילאים תוך עידוד האכפתיות והאחריות האישית בדגש על חינוך לערכים ושמירה על חיי אדם. “המיזם המבורך מקדם באופן יצירתי את הוראת הנושא, מעורר ומגביר את תשומת הלב והמודעות לחשיבות הזהירות בדרכים בקרב התלמידים והקהילה כולה”. 

גיא שביט ז”ל נולדה באילת, ב-26.5.1999, בת בכורה למיכל ויואב ואחות גדולה לגל, אייל, איתי ומאיה. למדה בבית ספר היסודי “אלמוג” והיתה תמיד פעילה ומעורבת בהווי הבית ספרי, במועצת תלמידים בחונכות, בניצני מדע ועוד. גם בבית ספר התיכון ע”ש “גולדווטר”, שם למדה במגמה העיונית, הקפידה להיות מעורבת בעשיה הבית ספרית, להתנדב ולעשות למען האחר והחברה כולה. עם סיום הלימודים, הספיקה גיא לעבוד ברשת מלונות “ישרוטל” כמדריכת ילדים במועדון ה”ילדודוס”. באוקטובר 2017 התגייסה גיא לצה”ל ושירתה כראש לשכה של מפקד בא”ח צנחנים.

עם שחרורה, שבה לעבוד ברשת מלונות “ישרוטל” בהתחלה במועדוני הילדים ובהמשך במחלקת ההזמנות של WOW, שם כבשה את לבבות האורחים מהארץ ומחו”ל. לצד אלה, היה עולם הריקוד כל עולמה של גיא. גיא רקדה מגיל 4 במרכז הריקוד של שרית קפון והוא הפך לבית שני עבורה.

אמה – מיכל שביט סיפרה עליה שהיתה אדם של אנשים, אהבה לעשות טוב לכולם ודאגה שלאף אחד לא ייחסר דבר. “לבה הענק של גיא נגע בכולם והאיר המון אנשים מהקהילה האילתית שלא נשארה אדישה כלפיה גם בלכתה וממשיכה להנציח אותה ולקיים פרויקטים מרגשים לזכרה” אמרה מיכל והודתה לכל השותפים במיזם החשוב והמרגש. “מותה הטרגי של גיא, ממש ליד הבית, כאשר אוטובוס פגע בה בעת שעברה במעבר חציה, הותיר עיר שלמה המומה, משפחה אחת שבורה ומסר אחד ענק: “כשאתם בכביש או לידו, בבקשה תהיו מרוכזים בנעשה, ללא מסיחים, ללא ניידים, גם כנהגים וגם כהולכי רגל. תסתכלו אחד על השני, הולך רגל לנהג או נהג לרוכב אופניים. תדברו עם העיניים ותזכרו – זה יכול להציל חיים!” אמרה מיכל והוסיפה: “אנו משפחתה של גיא, מבקשים להודות לכל אחד ואחת שלקח חלק בתערוכה. אנו מתרגשים מכל ציור ומבחינתנו כל אחד הוא עולם ומלואו שזוכר את גיא ודואג להציל חיים”. 

תמונות נוספות מהאירוע המקסים >>

זהו המיזם השני המתקיים במשותף על ידי ארגון רוטרי ואגף החינוך בעירייה. הראשון הוא מיזם הנואם הצעיר המתקיים כבר מספר שנים. גם במיזם זה, מתקיימת תחרות עירונית של נואמים צעירים מקרב תלמידי כיתות ה’-ו’. הזוכה בתחרות העירונית מייצג את אילת בתחרות הארצית וכמעט מידי שנה יש לעיר אילת זוכה גם בתחרות הארצית.  

צילום: דוברות עיריית רחובות | נתי טויטו-ידידים | פייסבוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן