כחול לבן מתפצלת: יעלון ולפיד עוזבים את גנץ

על רקע הודעתו של גנץ כי הוא יתמודד על תפקיד יו״ר הכנסת, הודיעו יאיר לפיד ומשה יעלון על פרישה מ״כחול לבן״. רה״מ והימין יתמכו בגנץ שצפוי להתמנות לתפקיד כבר היום. בתמונה שהופצה, אנשי יש עתיד עזבו את קבוצת הווטסאפ המפלגתי ויחרימו את ההצבעה.

מליאת הכנסת שהתכנסה היום (חמישי) כדי לבחור יו״ר חדש, לאחר שיולי אדלשטיין התפטר, היה עימות פנימי בכחול לבן, כאשר בני גנץ הגיש את מועמדותו לתפקיד היו״ר, למרות שבסיכום הקודם ח״כ מאיר קודם היה צריך למלא את המשבצת. גנץ נותר מועמד יחיד לתפקיד, אחרי שיו”ר סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן הגיש את מועמדותו למזכירות הכנסת. ח”כ כהן לא הגיש את מועמדותו, מכיוון שהתברר כי אין לו רוב. גנץ צפוי להיבחר בתמיכת הח”כים מגוש הימין. יאיר לפיד הורה לאנשי מפלגתו “יש עתיד” שלא להתייצב להצבעה.

בעקבות ההתרחשויות עזבו חברי הכנסת של יש עתיד את קבוצת הווטסאפ בהם לפיד עצמו. קודם לכן כתב ח”כ בועז טופורובסקי בקבוצה: “אם הייתם יודעים איך סמוטריץ’ רוקד כאן לידי במתחם המבודדים”. ח”כ מיקי לוי הוסיף: “סמוטריץ’ מתאים להם, כפפה ליד”.

בתוך כך, התקיימו מגעים בין לפיד למשה (בוגי) יעלון – והוחלט כי מפלגות יש עתיד ותל”ם יישארו יחד כסיעת “כחול לבן”. אנשי גנץ יישארו סיעת “חוסן לישראל”. בקשת הפיצול הוגשה לוועדה המסדרת.

מי שניסה לדחוף בכל הכוח ונתן לגנץ גיבוי הוא גבי אשכנזי, גם במחיר של פירוק השותפות עם לפיד ויעלון. לפיד כתב לאנשי יש עתיד לאחר מכן: “בני החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של ביבי. אין דרך להבין את זה”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן