news08.net/ads.txt

כינון משטר נשיאותי יביא משילות והמשילות תביא את השלום

חדשות 08 מזכרת בתיה

הרב אפרים זלמנוביץ: כינון משטר נשיאותי יביא משילות והמשילות תביא את השלום בינינו ואף עם חורשי רעתנו


כינון משטר נשיאותי בישראל יפרום את הפלונטר הפוליטי וייצב את הממשל.
בחירות 2022 הוכיחו שהעם בישראל מבקש לבחור בעצמו את המנהיג. ולראיה; קצת יותר (אלפים בודדים) ממחצית הבוחרים בחר בנתניהו וקצת פחות ממחציתם בחרו ב”רק לא ביבי”. במשטר נשיאותי יש רק מנהיג אחד. הוא ראש מדינה לכל אורך הקדנציה. הוא נבחר ישירות על ידי הבוחרים. לכל אזרח יהודי או בן דת אחרת הזכות לבחור אישית את המנהיג. הבוחר אם יהודי או אם הוא בן דת אחרת כאחד, ללא הבדל גזע דת ומין, יבחרו את הנשיא בבחירה ישירה. מדינת ישראל היא מדינת היהודים לכן אין מנוס מבחירת מנהיג יהודי למדינה היהודית דמוקרטית היחידה בעולם. כאמור בתורה (דברים י”ז ט”ו) “שׂ֣וֹם תָּשִׂ֤ים עָלֶ֙יךָ֙ מֶ֔לֶךְ אֲשֶׁ֥ר יִבְחַ֛ר ה’ אֱלֹהֶ֖יךָ בּ֑וֹ מִקֶּ֣רֶב אַחֶ֗יךָ תָּשִׂ֤ים עָלֶ֙יךָ֙ מֶ֔לֶךְ לֹ֣א תוּכַ֗ל לָתֵ֤ת עָלֶ֙יךָ֙ אִ֣ישׁ נָכְרִ֔י אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־אָחִ֖יךָ הֽוּא”. הנבחר מקים ממשלה בת ראש אחד המנהל את המדינה כהבנתו וכחפצו. הוא בוחר את שריו. הוא מקצה להם את הכלים לסייע בידו לנהל את המדינה כהבנתו בכפוף לחוקי המדינה היהודית והדמוקרטית. בעל ספר החינוך (מצווה תצ”ז) מחייב יציבות שלטונית: שנצטווינו למנות עלינו מלך מישראל כדי שיקבצנו כולנו וינהיגנו כחפצו ועל זה נאמר (פרשת שופטים) “שום תשים עליך מלך” ואמרו בספרי “זו מצוות עשה”.
הנשיא הנבחר יהיה האחראי הבלעדי על הביטחון, מדיניות החוץ ומקרו כלכלה. אין נשיא חליפי יען אין שני מלכים משמשים בכתר אחד. אין שרים המאיימים על שלטונו או סוחטים אותו למימוש מאווייהם והבטחותיהם לבוחריהם. תחת הנשיא יפעלו שני בתים יהודי וערבי (כנסת ופרלמנט). כל בית ידאג לרווחת בני דתו באמצעות ראשי הרשויות בכל הקשור; לביטחון האישי, לפרנסה ולרפואה לחינוך, לתרבות, לבריאות ולרווחה וכל סעד רוחני וחומרי אחר. מדינת ישראל תפעל לשכנע את אומות העולם בצדקת דרכנו. להשפיע עליהם להכיר בריבונות הישראלית על ארץ ישראל. בעיקר באמצעות הענקת זכויות אזרח מליאות לכל גוי במתגורר בארץ ישראל מדין “גר תושב”. הן כך צווינו “מפרנסים עניי נוכרים עם עניי ישראל” (גיטין ס”א). הרמב”ן מונה את יישוב הארץ כמצוות עשה. הוא מתיר לנו לספח שטחים רק “ברישיון האומות”. אכן, זכה דורנו להכרת האומות ליישוב היהודי בארץ ישראל. יש להמשיך ולשכנע את האומות שמדינת היהודים פועלת לרווחת כל האזרחים ערבים כיהודים בשווה. אפשרות נוספת לקיים את דבר ה’ מצוות יישוב הארץ הוא על ידי התיישבות בפועל כחזון הנביא ירמיהו (ל”א ט”ז) “ְיֵשׁ־תִּקְוָ֥ה לְאַחֲרִיתֵ֖ךְ נְאֻם ה’ וְשָׁ֥בוּ בָנִ֖ים לִגְבוּלָֽם”. משה רבינו כתב (דברים י”א כ”ד) “כָּל־הַמָּק֗וֹם אֲשֶׁ֨ר תִּדְרֹ֧ךְ כַּֽף־רַגְלְכֶ֛ם בּ֖וֹ לָכֶ֣ם יִהְיֶ֑ה”. וה’ אמר ליהושוע (א’ א’-ג’) “מֹשֶׁ֥ה עַבְדִּ֖י מֵ֑ת וְעַתָּה֩ ק֨וּם עֲבֹ֜ר אֶת־הַיַּרְדֵּ֣ן הַזֶּ֗ה אַתָּה֙ וְכָל־הָעָ֣ם הַזֶּ֔ה אֶל־הָאָ֕רֶץ אֲשֶׁ֧ר אָנֹכִ֛י נֹתֵ֥ן לָהֶ֖ם לִבְנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל. כָּל־מָק֗וֹם אֲשֶׁ֨ר תִּדְרֹ֧ךְ כַּֽף־רַגְלְכֶ֛ם בּ֖וֹ לָכֶ֣ם נְתַתִּ֑יו כַּאֲשֶׁ֥ר דִּבַּ֖רְתִּי אֶל־מֹשֶֽׁה”. ההתיישבות היא מימוש ההבטחה ההיסטורית לאבותינו הכתובה  בתורת ישראל “בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא כָּרַ֧ת ה’ אֶת־אַבְרָ֖ם בְּרִ֣ית לֵאמֹ֑ר לְזַרְעֲךָ֗ נָתַ֙תִּי֙ אֶת־הָאָ֣רֶץ הַזֹּ֔את מִנְּהַ֣ר מִצְרַ֔יִם עַד־הַנָּהָ֥ר הַגָּדֹ֖ל נְהַר־ פְּרָֽת (בראשית ט”ו י”ח). ברור לכל בר דעת שאין להקים התנחלות אלא באישור הממשלה הנבחרת. לממשלה יש את הכלים לבדוק איזו התנחלות מחזקת אחיזתנו ואיזו מחלישה אותה. באין אחדות אין משילות. באין ערבות הדדית איש הישר בעיניו יעשה. התורה מחייבת את העם לקבל את הכרעת הרוב. התורה מצווה לנו לכבד את ראש הממשלה שנבחר על ידי העם בבחירות חופשיות דמוקרטיות בבחינת “אחרי רבים להטות” (שמות כ”ג) מתוך אמונה שהנבחר נבחר בהסכמת שמים. כמאמר רבי חנינא: אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אא”כ מכריזין עליו מלמעלה (חולין ז’ ב’). אמרה התורה “ונשיא בעמך לא תאור” (פ’ משפטים) מסביר בעל ספר החינוך (מצווה ע”א) “הנשיא הזה הוא המלך… להזהירנו שלא לקלל כל מי שהוא ראש שררה על ישראל. משורשי המצווה לפי שאי אפשר לישוב בני אדם מבלי שיעשו אחד מביניהם ראש על האחרים לעשות מצוותו ולקיים גזירותיו, מפי שדעות בני אדם חלוקים זה מזה ולא יסכימו כולם לעולם לדעה אחת לעשות דבר מן הדברים ומתוך כך יצא הביטול והריפיון ועל כן צריכים לקבל דעת אחד מהם אם טוב אם רע כדי שיצליחו בעסקיהם וכל זה טוב מן המחלוקת שגורם ביטול גמור”. “תועלת רבה נמצא לעם בהיות עליהם איש אחד לראש וקצין כי לא יתקיים ישוב העם בשלום בלתי זה”. ומאידך קללה באה על מקום שאנשים רבים מנהיגים אותה (ספר שופטים ט’ ב’). חברה ללא מנהיג מתנהלת כשיכור כמאמר הנביא ישעיה (כ”ד כ’) “נ֣וֹעַ תָּנ֤וּעַ אֶ֙רֶץ֙ כַּשִּׁכּ֔וֹר וְהִֽתְנוֹדְדָ֖ה כַּמְּלוּנָ֑ה”. כספינה שאבד קברניטה. איש הישר בעניו יעשה. סבב בחירות רודף את משנהו ואנה אנו באים. אי היציבות השלטונית גורמת להחלשת כוח ההרתעה ואויבנו מעיזים לפגוע בנו. לו עמי שומע לי הייתי גם מעלה את אחוז החסימה באופן שיחייב את המפלגות להתאחד לשתי מפלגות או אפילו ארבעה ולא יותר. האם אין די במפלגה דתית אחת. אם כל בית כנסת יקים מפלגה אנה אנו באים?!

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן