news08.net/ads.txt

כיצד עיריית רחובות מתכוונת להתמודד עם שינויי האקלים?

ראש העיר, רחמים מלול: “השינויים האקלימיים בעולם מחייבים אותנו להתכונן היטב גם פה, באופן המותאם לעיר רחובות, על מנת שלא להיפגע משינויים קיצוניים במזג האוויר”
צוות אגף גנים מפנה עץ שנפל בשל מזג האוויר (1) (1)

בימים אלה זכתה עיריית רחובות בתקציב מיוחד מהמשרד להגנת הסביבה אשר ישמש להכנת תוכנית מקיפה למוכנות העיר רחובות להתמודדות עם שינויי האקלים

קיים קונצנזוס מדעי בנוגע להתחממות כדור הארץ המובילה לשינויי אקלים. בעקבות שלושת העשורים האחרונים, שהיו החמים ביותר על פני כדור הארץ, נערכו מחקרים רבים שהוכיחו כי שינויי האקלים אינם עוד בגדר תיאוריה אלא עובדה איתה עתידה האנושות להתמודד בעשורים הקרובים. מחקרים רבים מצביעים על כך כי לשינויי האקלים השלכות ישירות בעלייה בשכיחות של אירועים קיצוניים הכוללים בין היתר גלי חום קיצוניים, בצורות, אירועי הצפה קשים ועוד. אירועים אלו גורמים לפגיעה קשה באוכלוסיות רבות בעולם ובישראל, ולמרבה הצער הפגיעה הקשה ביותר היא בדר”כ דווקא באוכלוסיות מוחלשות.

המשרד להגנת הסביבה פרסם לאחרונה קול קורא המציע לרשויות מקומיות מימון להכנת תוכנית היערכות לשינויי אקלים, מתוך הבנה שהרשויות המקומיות הינן מפתח משמעותי ביותר בהתמודדות עם שינויי האקלים והשלכותיו. עיריית רחובות התמודדה מול עשרות רשויות במסגרת הקול הקורא וזכתה במימון המקסימלי שהוצע ע”י המשרד להגנת הסביבה- כ-250,000 ₪. בהתאם התחייבה העירייה להוסיף כ-62,000 ₪ נוספים כך שהמימון הכולל של התוכנית יעמוד על כ-310,000 ₪. במסגרת זו, עיריית רחובות תפעל להכנת תוכנית מקיפה שבה ייכללו צעדים אופרטיביים שישפרו את מוכנות העירייה לאירועי קיצון עתידיים התלויים באקלים, והם ישולבו בתוכנית העבודה העתידיות של העירייה וכן בתוכניות העבודה הפרטניות של כל אגף רלוונטי בעירייה.

סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ’, מוביל את התחום ברמת המדיניות העירונית ולצורך קידום התכנית ויישום הקול הקורא הוקמה ועדת היגוי בראשות של מנכ”ל העירייה מאיר דהן אשר כוללת נציגים מאגפים שונים בעירייה ונציגי ציבור אשר תלווה את הכנת התוכנית ופרוטוקוליה יהיו נגישים לציבור. על הובלת התוכנית יהיה אחראי נדב שפירא, מנהל המחלקה לתכנון אסטרטגי. לצורך קידומה המהיר והמיטבי של התוכנית העירייה התקשרה עם מרכז הש”ל שמתמחה בתחום רשויות מקומיות, מלווה ערים ורשויות בכל הארץ ומעניק הכשרות מקצועיות, כלים מעשיים ומדריכים פורצי דרך לדרגי הניהול ברשות.

ראש העיר, רחמים מלול: “השינויים האקלימיים בעולם מחייבים אותנו להתכונן היטב גם פה, באופן המותאם לעיר רחובות, על מנת שלא להיפגע משינויים קיצוניים במזג האוויר. התקציב שבו זכינו יאפשר להכין העירייה זמן רב מראש על מנת שנוכל לשמור על העיר גם בתרחישים של מצבי קיצון”.

יניב מרקוביץ’, סגן ראש העיר: “נושא המשבר העולמי הוא לא בסימן שאלה אלא עובדה ומציאות שאנחנו כבר מתמודדים איתה ביום יום. אני שמח שרחובות הייתה בין הערים הראשונות שקיבלה החלטה להכין תוכנית עירונית מלאה שתכלול גם את כל התאגידים העירוניים ותעזור לה להתמודד ברמה העירונית עם ההשלכות של שינוי האקלים בעולם ובארץ. אני משוכנע שהחלטות הוועדה ישרתו את תושבי העיר בצורה הטובה ביותר”.

מאיר דהן, מנכ”ל העירייה: “אנו עוברים מייד לניצול התקציב, עם הקמת וועדת ההיגוי המקצועית. הוועדה תוביל תהליך מוסדר להכנה מדוקדקת של העירייה. כל זאת במקביל – וכחלק בלתי נפרד- מתנופת ההתפתחות שהעיר עובר ותעבור בשנים הקרובות”.

צילום: באדיבות דוברות עיריית רחובות | רמי זרנגר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן