כך פותרים סכסוכים בבית הספר רמון ברחובות

עם סיום ההכשרה יחלו המגשרים לגשר בין ילדים שנקלעו לסכסוך ויסייעו להם לנהל שיח ולהגיע להסכמות המקובלות על הצדדים

המגשרים הצעירים של בית הספר רמון

בבית הספר היסודי רמון ברחובות הסתיימה לאחרונה ההכשרה בקורס לגישור לתלמידים, ובשבוע שעבר התקיים טקס בו הוענקו תעודות לבוגרי הקורס. קורס הגישור התקיים בהשתתפות 11 תלמידות ותלמידים הלומדים בכיתות ה’-ו.

עם סיום ההכשרה יחלו המגשרים לגשר בין ילדים שנקלעו לסכסוך ויסייעו להם לנהל שיח ולהגיע להסכמות המקובלות על הצדדים. בבית הספר מערכות היחסים בין התלמידים הן מתמשכות ולכן חשוב לא רק להגיע לפתרון מוסכם אלא גם להטיב את היחסים בין הצדדים. הניסיון מצביע על כך שפרויקט הגישור בבתי הספר מאפשר לתלמידים להתנסות בשיח מכבד ומשתף, לקחת אחריות על התהליך ולשפר את התקשורת. המגשרים מהווים קבוצת מנהיגות בית ספרית ומשמשים מודל לתלמידים.

אביבה חלבי מנהלת מרכז הגישור העירוני:  “חינוך ילדים לגישור, הקשבה ופתרון בעיות בדרך שיתופית היא כלי מעצים ומעצב לחיים של התלמידים בבי”ס, בבית, בקהילה ובחברה. אני בטוחה שמעגלי ההשפעה של הבוגרים והבוגרות יגיעו לזירות רבות ויקדמו את שפת הגישור ותפיסתה”.

גב’ פנינה ויינשטיין, מנהלת בית הספר: ״אני מברכת על התכנית החשובה ומצפה לראות את יישום הכלים בחיי היומיום של בית ספר. אין לי ספק שהדבר יתרום לאקלים הבית ספרי”.

גב’ חלי ורדי, סגנית מנהלת בית הספר, ומובילת התכנית בבית הספר “גאה הייתי להיות שותפה לתהליך ערכי ומקסים אותו עברו נציגי שכבות ה-ו. מצפה לראות את הטמעת התכנית בקרב תלמידי בית הספר”.

קורס הגישור הועבר ע”י מרכז הגישור העירוני בהדרכתה של אביגיל דורה. בתי ספר המעוניינים בהכשרות וסדנאות בגישור מוזמנים ליצור קשר: מרכז גישור ודיאלוג קהילתי עירוני, רחוב טלר 9ב’ רחובות, טל: 08-9352420, 08-6437106 או במייל [email protected]

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן