news08.net/ads.txt

“כל מי שבחר להטריד אותי – הטריד אישה אחת יותר מידי”

יוספה בצנרת|37303485_1930638550309172_3104130472939094016_n|יוס רא|יוספה בצנרת2|יוס|יוספה|יוספה צנרת

יוספה ברק, יועצת התקשורת האהובה, פצצת האנרגיה הורודה שעושה עבודת קודש למען לקוחותיה, יצאה למלחמה נגד ההטרדות בכנסת. הרשת געשה: 120 אלף צפיות ואלפי תגובות, בעד ונגד על דברים שחשפה ב’הצנרת’, תכניתו הפופולרית של גיא לרר, שם הציגה מסרונים שנשלחו אליה, הכוללים תכנים מיניים ומטרידים, מבכירים בכנסת ישראל. לברק, תושבת מזכרת בתיה חשוב להעביר מסר: “שכולם ידעו! נשים בכנסת מוטרדות ושותקות. בנות, תפתחו את הפה, אתן יכולות, כמוני”

יוספה ברק (48) יודעת את העבודה, לא מהיום. היא יוצרת קשר אותנטי-וירטואלי עם הקוראים שלה, הגולשים בשקיקה אל דף הפייסבוק שהיא מנהלת ביד רמה ומתחזקת 24/7 – וקשה להתעלם ממנה: היא יפה, היא ורודה, היא מעניינת, היא אמיצה, היא פותחת את הפה – וכולם רוצים ממנה עוד ועוד: לקרוא, לשמוע – אך לצערה, לא רק זאת. אנשים גסי רוח, פונים אליה ללא מחשבה וללא בושה עם מסרים מיניים, גסויות ותיאורים שאינם מותירים מקום לדימיון. אחרי תקרית ההטרדה של ח”כ איתן ברושי – ברק החליטה לחשוף את ההודעות המטרידות שהיא קיבלה בעקבות עבודתה בכנסת – מהעוזר, איש משמר הכנסת ואפילו מחבר כנסת. ולא, זה שיש לה מראה צבעוני והיא אוהבת להצטלם בפייסבוק – זה לא אומר בשום צורה שמותר להטריד אותה. והנה, בסוף השבוע שעבר, היא עשתה את מה שאחרות לא מעזות לעשות וחשפה את ההטרדות במוסד שאמור להתנהל על פי חוק במדינת ישראל – גם הוא נכנס לרשימת המטרידים – ולא, היא לא פוחדת מאף אחד, ידועה כאנושית וחותכת ישר ולעניין.

מצוידת בהודעות טקסט שנשמרו מזה מספר חודשים ולאחר שכבר הגישה תלונה – היא העזה לחשוף הכל, להראות למען יראו ולהביא את הנושא לשיח הציבורי. יותר ממאה שיתופים, למעלה מ-120 אלף צפיות – כצפוי, בסטנדרטים של מיס פינק הפנטסטית, המלכה הבלתי מעורערת. והאהובה, יש לציין, שרק הפוסטים שלה יכולים לספק לתקשורת אינספור כותרות בומבסטיות. “קמתי בבוקר לגל עצום של אהבה, כולי צמרמורות”, כתבה בשלישי, השבוע. “אני רוצה להרים לגיא לרר, מזלנו שאנו אוחזים באדם זה. הוא משענת וחותר לצדק. הוא שומר עליי ודואג לי. יודע שאני מעמידה את עצמי בלב סערה ציבורית, קורא את הטוקבקים הקשים ומכיר את כל שיקוליי ומיהם האנשים עמם אני מתייעצת. כל התכנים שהעברתי נבדקו על ידי היועצת המשפטית של ‘הצנרת’, כך שאני לא מלרלרת, אלא מביאה תימוכין וראיות. לו הייתי יכולה לשדר את השיחות שלנו, הפעילות האינטנסיבית מאחורי הקלעים, הייתם מבינים שמדובר באביר. אביר הנשים בישראל, מטאור צדק”. יוספה ברק מפרגנת לאיש שיחד עימו חשפה את מסכת ההטרדות שעברה בחודשים האחרונים, בתכניתו הפופולארית ‘הצנרת’. “אף אחת לא רוצה להתפרסם בגלל הטרדות מיניות או אונס”, הוסיפה, “יכולתי להשיג פרסום גדול באמצעות האח הגדול או הישרדות. סך הכל אני אישה מבוקשת בכל תכניות טלוויזיה, לא אנונימית. בשתי תכניות הריאליטי, הגעתי לשלבים מתקדמים מאד, בהישרדות כפסע לפני השלב הסופי. הסבורים כי אני מחפשת הכרה, צודקים. הכרה בחטא שבוצע נגדי, בחטאים שמתבצעים כל יום במסדרונות הכנסת. לא לחינם קיבלתי את השליחות, לא לחינם נלקחתי למקום ההוא. כל מי שבחר להטריד אותי, הטריד אישה אחת יותר מדי. הייתה לי לקוחה, שנכלאה בביתו של גורם בכיר בכנסת, ביקש לבצע בה את זממו. היא נמלטה. מסרבת לדבר על כך, קידומה הפוליטי נבלם. אני מתראיינת גם עבורה, עבור כל הנשים שח”כ שלי יחימוביץ העידה כמוטרדות בכנסת. כל יום אני שומעת על נגיעה אסורה, תקיפה, הטרדה, במקום הממלכתי הזה. הדובר של חזן, קונן בפני חברתי הטובה. “מדוע הבאת את האישה הזאת לכנסת?”. אני מפריעה לו בתקיפותיו המגוונות”.

יום קודם כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: “הלו”ז שלי מלא בפגישות מעולות וזה אומר רק דבר אחד, שאני עושה את הדבר הנכון! למרות האנשים הקטנים שמנסים להכשיל, הם רעשי רקע כולם. לא תהיה עוד יוספה שמתלוננת על הטרדות בכנסת, חותמת לכם. כולן מאוימות. אני שומעת כל יום סיפורים על תקיפות נוספות בכנסת – זירת פשע. כל יום אני משוחחת עם פוליטיקאים, מחזקים את ידיי. כותבים לי זאת. הם לא אוהבים מה שהם רואים. אתם יודעים מדוע אני חייבת להצליח? כדי שסניגוריות אנסים עלובות לא תשתמשנה בטקטיקה של “תראו מה היא לבשה”, כתירוץ לתקיפה. אם אני אצליח לשנות את הנורמה, הן תפסדנה כלי מעוות ביותר. אחליש אותן. אני אתלבש כרצוני ואתם תסתמו, זה הדיל”.

אחת התהיות הבולטות שהיו לה, מאז נחשפה הפרשה בחמישי שעבר, היא הלחץ לחשוף את זהות אנשי הכנסת שהטרידו אותה. “מופעל עליי לחץ אדיר לחשוף את הח”כ” היא אומרת. “כידוע, אני עמידה בפני לחצים, אך אינני שקטה. אולי פגע באחרות? אולי צריך לתת לו את הבמה להסביר את מעשיו? אולי מקומו אינו בכנסת? אינני נבחרת ציבור, כי אם אישה פרטית. ברם, אם אני רוצה לשמש דוגמא, עליי לעשות סדר כהלכתו. אני בטוחה שכולם יזדעזעו במידה ואחליט לחשוף את זהותו. הייתי מעדיפה שהוא יתפטר וילך בשקט. לתת לו את ההזדמנות לקחת אחריות, אחרת לא עשיתי בכך דבר וגם אצלי זה יסתיים בהתנצלות, כמו אצל נחמיאס ורבין”. את הפוסט הזה, שכתבה בשבת, היא סיימה ב”ימיי סוערים. המצפון שלי זועק. הצילו!”.

בפוסט אחר ציינה: “לא פתחתי ג’ורה, עוד לא התנעתי מבערים, רק התחלתי, חכו ותראו. דרשו ממני תשובות, מי משלם לי בכנסת, בכדי שאוריד אנשים. מי משלם לי עבור המאבק הציבורי שלי. להלן תשובותיי: המאבק שלי הוא אישי, אבל חברתי. אני מורידה חינם אנשים שפוגעים בי מינית, אין צורך לשלם לי. התחילו רכילויות מיהו אותו ח”כ שהטריד אותי, הצהוב הזה שכולם רוצים לשמוע. זה משני. זהותו משנית. מה שחשוב הוא שזו תופעה שפושה בכנסת, זה קורה שם המון”.

יוספה ברק מבהירה כי העובדה שנשים מסוימות, ביניהן גם היא, אוהבות ללבוש חשוף, לא אומרת כי הן מזמינות הטרדה. העניין הזה אישי והיא מבהירה: “אנחנו לא אשמות, הבגדים שלנו לא אשמים. איש אינו אשם מלבדם – העבריינים, הטורפים המיניים. רק הם אשמים. בנות, שאף אחת לא תעז לחוש אשמה, הבנתן? תנו לי לנהל זאת. אני אציל את כל הילדות, יש לי אחת כזאת בבית. היא תקבל עתיד נטול הטרדות ופגיעות ומי שיעז להתקרב אליה, יקבל עמלץ לבן”. המשך יבוא.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן