news08.net/ads.txt

כמה טיפים להתמודדות עם אלרגיות עור בעונת המעבר

חילופי עונות הם קרקע פוריה להתעוררותן של אלרגיות מסוגים שונים. האלרגיה יכולה להתבטא כנזלת, עיטוש, עיניים דומעות וצורבות, פריחה וגרד. לדברי ד”ר להבית אקרמן,מומחית לרפואת עור: “אלרגיה של העורהיא התופעה השכיחה ביותר במשפחת האלרגיות, והיא מגיעה באופן קבוע אצל אותם האנשים ויכולה להוות מטרד של ממש לאיכות החיים.”.

אחת התופעות אשר יכולות להחריף גם בעונה הזו היא האטופיקדרמטיטיס (אסתמה של העור). בקרב תינוקות וילדים קטנים (אבל גם באנשים בוגרים עם נטיה לכך) הפריחה בעור מתבטאת בעיקר באדמומיות ויובש באזור הפנים, קיפולי מרפקים וברכיים, למרות שגם שאר חלקי הגוף סובלים מאדמומיות וקשקשת ניכרת, המלווה בגרד.

ד”ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור עם הטיפים להתנהלות נכונה לצד אלרגיה עורית:

  • להתייחס למספר הפעמים שאנחנו מתקלחים או שוטפים את הפנים. יש להמעיט באמבטיות הן מבחינת תכיפות והן מבחינת משך הרחצה. רצוי לעשות מקלחות קצרות עם סבון עדין כמו ג’ל רחצה מסדרת ליפיקר, מייד לאחר הרחצה יש למרוח קרם לחות מסדרת ליפיקר המכיל גליצרין למניעת היובש, ניאצינאמיד ומים תרמליים- אשר יסייעור להרגעת העור ולהפחתה בגרד. כמו כן לנסות להתקלח עם מים פושרים ולא רותחים. במקרים של גירוי של העור ניתן להשתמש במים התרמלים של לה רוש פוזה- המכילים ריכוז גבוה של סלניום ועקב כך מפחיםים את רמת החומציות של העור, ומתאימים להרגעה מיידית וקלה של גירוי וגרד. התכשיר נח לשימוש גם בקרב ילדים קטנטנים- שלא אוהבים להתמרח בקרם. אם יש גירוי בפנים או בקפלים ניתן גם להשתמש בתכשיר המכיל ריכוז גבוה של ניאצין אמיד כמו סיקפלסט-צ אשר יכול להרגיע עור מגורה, אדום ודלקתי.

    37868338 – spa portrait of young and beautiful woman over winter christmas background
  • במקרים חמורים יש לפנות לרופא על מנת לקבל תרופה במרשם כמו אנטיהיסטמיניקה או תכשיר במריחה המכיל חומרים פעילים

    19287179 – beauty woman on the bathroom background
  • רצוי ללבוש בגדים מאווררים שעשויים מכותנה בלבד ולא סינטטיים. בקרב ילדים קטנים רצוי  אף לגזור את הציפורניםהיטב על מנת שלא יפצעו את עצמם בשל הגירוד.
  • בנוסף, יש להימנע משימוש במגבונים לחים ככל שניתן בייחוד אם העור מגורה ואדום. יש לשטוף את האיזור עם מים וסבון עדין.גם אצל המבוגרים הסובלים מאטופיקדרמטיטיס התופעות בעור מתפרצות ומחמירות בעונת המעבר. אצל המבוגרים הפריחה מתפשטת בעיקר באזורים חיצוניים כמו פנים, ידיים, רגליים, אם כי גם שאר חלקי הגוף סובלים מיובש, אדמומיות וקשקשת בעור המלווה בגרד.

    51237322 – beauty, people, cosmetics, skincare and health concept – young woman applying cream to her face over purple holidays lights background
  • חלק מהתופעות היותר מציקות באנשים מבוגרים בעונה זו, ובעיקר בנשים, הם סדקים בשפתיים וסביב הפה. מומלץ להשתמש מספר פעמים ביום בשפתונים מכילים לחות ולהמעיט בשימוש באודמים. כדוגמא: קרם סיקאפלסט -של לה רוש פוזה לשיקום שפתיים יבשות וסדוקות.

    4863840 – giving an injection in the eyebrow on the female face – white background
  • לאלה הסובלים מרגישות יתר בעור ובעיניים בעונה הזו יש להשתמש בשגרת קוסמטיקה עדינה וייעודית  אשר תאפשר לנו מצד אחד לשמור על העור והטיפוח ולהתאפר, ןמצד שני- ללא גרד ופריחה. לשם כך ניתן להשתמש בסדרות טיפוח ייחודיות כמו טולריאן או היאלוB5, אשר מכילים חומרים מרכיעים בריכוז גבוה, חומצה היאלורונית אשר עוזרת לשמור על לחות עור וניתנים לשימוש גם על עור פגוע- אפשר למרוח שכבה לפהני האיפור על מנת שזה יהווה שכבה הגנה על העור. גפ הסרת איפור יש להתאים למצב- ואם העור עדין ואדמומי ממליצה על שימוש במסיר איפור עדין (שלא ייבש את העור) כמו תכשיר מיסלר- אשר ניתן לשימוש גם לעור העיניים והשפתיים הרגישים בייחוד אצל מי שסובל מאלרגיות.                                                                                                                                                                                                                                                    צילום: אלון שפרנסקי

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן