news08.net/ads.txt

כמה תושבים ביקרו בפארק ההדרים מהפתיחה?

65 דונם של חוה חקלאית מטופחת, כ- 1000 עצי פרי מגוונים, מרחבים ירוקים ועוד: כל אלה מחכים לכם בפארק ההדרים, שפתוח כל ימות השבוע בין השעות 8:00-20:00

מצביעים ברגליים: כ- 25,000 מבקרים בפארק ההדרים בתוך שבועיים

65 דונם של חוה חקלאית מטופחת, כ- 1000 עצי פרי מגוונים, מרחבים ירוקים ועוד: כל אלה מחכים לכם בפארק ההדרים, שפתוח כל ימות השבוע בין השעות 8:00-20:00  לאור השאלות שעלו לאחר הפתיחה, עיריית רחובות והלר מפרסמות את התשובות: עובדות ולא טענות לא מבוססות

  • אין שום בעיה משפטית לקחת חווה חקלאית פעילה עם מאות עצי פרי, ובית גידול למיני בעלי חיים- עופות, דגים ובעלי כנף – ולאפשר לציבור התושבים ליהנות ממנה. הנושא נבדק מול יועצים משפטיים של העירייה והל”ר.

וכל מי שטוען אחרת, כדאי לבדוק היטב מה האינטרסים שלו ולמה זה מפריע לו כל כך.

  • לפני פתיחת המקום לציבור, נקטנו אמצעים להנגשה ובטיחות המבקרים ולשימושם שאינם דורשים היתר בניה. האמצעים האלה לא מהווים שום השבחה של הקרקע עבור הבעלים, להיפך.  

המבנים ההיסטוריים במקום נאטמו  ולא ייעשה בהם שימוש עד להסדרתם באמצעות היתר שימוש חורג ו/או תב”ע- הכל בתאום מול מנהל ההנדסה והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. 

  • שום עסקה לא נעשתה פתאום. קדמו לה מו”מ ובדיקות היתכנות, בדיקות שמאי ובדיקות משפטיות במשך שנתיים! כולל מפגשים במקום עם נציגים מהוועדה המחוזית לתכנון ובניה, שרת הפנים לשעבר, איילת שקד ועוד .

סביב החתימה על ההסכם התקיימו עשרות ישיבות הכנה בהם נכחו לסירוגין יועצות ויועצים משפטיים, נשות ואנשי מנהל ההנדסה בעירייה, נציגי הל״ר, וכאמור נציגים מהוועדה המחוזית ומהותמ”ל אשר הגיעו לשטח לבחון מקרוב ובשקיפות את הפרויקט. כלל הגורמים המקצועיים והמשפטיים בהם נועצנו, טרם החתימה על ההסכם, אישרו את ההתקשרות ואת פתיחת השטח לכלל הציבור

  • שום עסקה לא נעשתה במחשכים. הל”ר פרסמה בעיתונות הארצית “קול קורא” בדבר כוונתה להתקשר עם החברה לאור הנתונים הייחודים של השטח והרצון להעמידו לטובת הציבור. ההחלטה לחתום על ההסכם התקבלה פה אחד כבר בדצמבר 2022 ע״י דירקטוריון הל״ר, כך שהטענות לתזמון כחלק מתעמולת בחירות משוללות כל יסוד. ההסכם נחתם לתקופה של 12 שנה השמועות על סגירת המקום לאחר הבחירות משוללות כל יסוד. 

 

  • העיריה והל”ר חותמות מידי שנה על מאות הסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים גדולים ופועלת לאישורם בהתאם לדרישות החוק, ואינה מחויבת בהודעה על כל אחד מהם. במידה והיינו מודיעים על קבלת השטח טרם סיום העבודות, היה עלינו להוציא היקף עצום של כספי ציבור על שמירה 24/7 למניעת כניסת פולשים והשתלטות על המקום שהיה ריק מאדם וגרימת נזקים, כי ידוע לנו שגורמים נוספים לטשו עיניים למקום. העשייה הציבורית מתחילה הרבה זמן טרם בחירות, לוקח לה זמן להבשיל, ונמשכת גם לפני בחירות ונחנכים פרויקטים: גנים ציבוריים, מוסדות חינוך, מוסדות תרבות ופנאי ועוד. 

מי שטוען שאפשר להרים פרויקט כזה באופן פתאומי בגלל בחירות לא מבין את היקף העשייה הנדרשת לצורך הוצאה לפועל של פרויקט כזה,  או שהוא זורה חול בעיני הציבור. 

דירקטוריון הל״ר כולל עובדי עירייה בכירים שהם בעלי מקצוע בתחומים הרלוונטיים , חברי מועצה (מסיעות שונות) ונציגי ונציגות הציבור, היו חשופים לכלל הפרטים שכללו חוות דעת של הגורם המקצועי בהל”ר, חוות דעת משפטית וחוות דעת שמאי וכאמור כולם אישרו את ההסכם פה אחד.

  • הפרויקט לווה ע”י יועצים משפטיים ואנשי ונשות מקצוע, כיוון שהלר ועיריית רחובות הם גופים אחראיים ומקצועיים שנוהגים לפי כללי מנהל תקין והחוק. כל צעד נעשה רק בהתאם לכללים וכל מי שטוען אחרת פשוט לא מכיר את העובדות או את החוק. 

 

  • העסקה מול בעלי המקום נעשתה בהתאם לבדיקה אובייקטיבית של שמאי ועל בסיס זה נקבע גובה דמי השכירות. השמאות התייחסה לשווי הקרקע בלבד , מבלי לקחת בחשבון את כל מה שעליה ( כלומר השקעה של עשרות מיליונים). אף אחד לא היה מעניק שטח פרטי של מטר לאף אחד בחינם, אז מדוע מצפים מבעלי הקרקע, שהשקיעו בה מיליוני שקלים במהלך השנים בניקיונה מפסולת בניה, בשיקום מבנים היסטוריים, בהשבחה חקלאית, בשתילה, נטיעה השקיה, ודישון מדי שנה של אלפי עצי פרי – שיעניקו 64 דונם בחינם? 
  • עיריית רחובות – כמו רשויות רבות נוספות וכמו משרדי ממשלה בכל הארץ- שוכרת לא מעט נכסים בעיר כדי לתת שירות טוב יותר לתושבים כיוון שאין בבעלותה את הנכסים המתאימים. דוגמאות בולטות: משרדי רשות החנייה והל”ר (1.2 מיליון ₪ בשנה), העירונוער ברחוב בנימין (כ-400 אלף ₪ בשנה), מופ”ת, עירונוער, חלק ממשרדי עירייה בקניון ועוד.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: רון אוליאל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן