news08.net/ads.txt

כנס הוקרה ארצי למתנדבי “סיפור על הדרך” התקיים בהיכל התרבות בלוד  

מעבודת חקר שערכו בקרב משתתפי המיזם עולה כי בשבע שנות פעילות “סיפור על הדרך” , עלה מספר המתנדבים מ-47 ל-600, מספר המשתתפים עלה לכ-120,000 וכ-30% מהמארחים קיימו יותר ממפגש אחד * 89% מהמשתתפים ציינו כי החוויה עוררה בהם רצון להכיר לעומק את סיפור מורשת יהדות אתיופיה 

אתמול (ב’) התקיים בהיכל התרבות בלוד כנס הוקרה למתנדבי “סיפור על הדרך” לציון שבע שנים להקמת המיזם. הכנס התקיים בהשתתפות טל בסכס, מנכ”ל החברה למתנ”סים הארצית, מפעילת המיזם, יעקב חגואל, יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית, פנינה תמנו שטה, שרת העליה והקליטה, קייס אביהו עזריה, יו”ר מועצת כהני עדת יהודי אתיופיה ועוד רבים אחרים, ביניהם מאות מתנדבי סיפור על הדרך. מיזם סיפור על הדרך, אותו הקים עו”ד דוד דרסלי אבטה, משמר את סיפורי העלייה ההירואיים של יהודי אתיופיה ומעביר אותם לדורות הבאים, והוא משתלב בסיפורי העלייה של תושבי הארץ מכל קצות העולם, שזהו סיפורה של החברה הישראלית כולה.   

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: “מיזם “סיפור על הדרך” הוא סיפורה המופלא של יהדות אתיופיה, שקמה כאיש אחד ליציאת מצרים אמתית והחלה את המסע לישראל. בזכות המיזם, רבים ורבות החלו  לספר באומץ וגילוי לב את סיפורם האישי, על מסע לא פשוט, שההקרבה בו היתה גדולה מנשוא בעיקר בשל אלפים שמתו בדרך ולא הספיקו להגשים את חלום ירושלים.  אני מלאת הערכה ליוזם התוכנית עו”ד ומשנכ”ל משרד העלייה והקליטה דוד אבטה ולכלל המתנדבים, בעיקר בשל החובה שלנו לספר את הסיפור למען יידעו הדורות הבאים ולמען יידע עם ישראל”. 

יעקב חגואל, יו”ר ההסתדרות הציונית העולמית ציין : “ לִפְנֵי מִסְפַּר חֳדָשִׁים, הֵחֵל הָאַרְכִיּוֹן הַצִּיּוֹנִי הַמֶּרְכָּזִי בְּמֵיזָם גָּדוֹל שֶׁתַּכְלִיתוֹ הִיא אִסּוּף החומָרִים הַהִיסְטוֹרִיִּים שֶׁל הַפְּעִילוּת הַצִּיּוֹנִית בְּאֶתְיוֹפְּיָה. בְּמִסְגֶּרֶת הַמֵּיזָם יְאוּתְּרוּ אַרְכִיּוֹנִים אִישִׁיִּים, סִיפּוּרִים וּתְמוּנוֹת, ֶייִּסָּרְקוּ וְיִתְוַסְּפוּ אֶל סִיפּוּר הַנֶּצַח שֶׁל יַהֲדוּת אֶתְיוֹפְּיָה. 

הַסִּפּוּר שֶׁל ‘בֵּיתָא יִשְׂרָאֵל’ הוּא חֵלֶק אֲרִי מִסִּפּוּרָהּ שֶׁל הַהִיסְטוֹרְיָה הַיְּהוּדִית, של הַפְּעִילוּת הַצִּיּוֹנִית וְשל החֶבְרָה הַיִּשְׂרְאֵלִית. מִפְגָּשִׁים בֵּיתִיִּים שֶׁל שִׁיתּוּף סִפּוּרִים, עֵדוּיוֹת, תַּרְבּוּת וּמָסֹורֶת, יַעֲצִימוּ אֶת עוצמת הַגְּבוּרָה וְהַנְּחִישׁוּת שֶׁל הַקְּהִילָּה הָאֶתְיוֹפִּית בְּיִשְׂרָאֵל,  יַנְצִיחוּ אֶת עֲבָרָהּ וִיסַיְּעוּ בִּתְחוּשַׁת הַשַּׁייָּכוּת וְהַחִיבּוּר שֶׁל הקהילה עִם עַם יִשְׂרָאֵל וְהַחֶבְרָה בְּיִשְׂרָאֵל. יַחַד, בְּשִׁילּוּב כְּלַל סִיפּוּרֵי הַתַּרְבּוּת, הַהִיסְטוֹרְיָה וְהַמָּסֹורֶת שֶׁל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל, נַשְׁלִים אֶת חֶלְקֵי הַפָּזֶל בְּאַחְדוּת אֲמִיתִּית שֶׁל כל הָעָם הַיְּהוּדִי.”

טל בסכס, מנכ”ל החברה למתנ”סים ציין כי: “סיפור על הדרך הוא דוגמא לעשייה שלנו בחברה למתנ”סים למען קהילת יהודי אתיופיה ובעיקר למען החברה הישראלית ואני גאה לראות משנה לשנה כיצד סיפורי המסע והעליה מרתקים עוד ועוד קהילות ברחבי הארץ, והופכים להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור הישראלי. זהו מיזם חשוב ומשמעותי, שתורם הן למתנדבים הרבים שיוצאים למסע ברחבי הארץ ומשתפים בסיפור משפחתם את התושבים, והן לקהילות, מפני שכך, בזכות החיבור והשייכות, כל תושב מרגיש משמעותי ושייך למרכז הקהילתי ולחברה הישראלית”. 

במהלך הכנס, הוצג חזון התכנית וכן הוצגו נתונים מן המחקר שנעשה בקרב מתנדבי המיזם. מהמחקר עולה כי בשבע שנות פעילות “סיפור על הדרך” , החל משנת 2015, עלה מספר המתנדבים מ-47 ל-600, מספר המשתתפים עלה לכ-120,000 וכ-30% מהמארחים קיימו יותר ממפגש אחד – 16% קיימו שני מפגשים ו-14% קיימו יותר משלושה מפגשים.  30% מהמפגשים התקיימו בבתים פרטיים, 24% מהמפגשים התקיימו במרכזים הקהילתיים של החברה למתנ”סים והשאר בבתי ספר או בארגונים השונים. עוד עולה כי חווית המפגש עוררה, בקרב מרבית המרואיינים, רצון להכיר לעומק את הסיפור ומורשת יהדות אתיופיה (89%) ורצון לשתף מכרים בסיפורים ששמעו במפגש (כ 60% ).  “מתנדבי סיפור על הדרך הם חלוצים ציוניים, שבגפם חצו את מדבריות סודן, כדי להגשים את חלום שיבת ציון, יחד עם הדור השני של צברים, פועלים כדי שנהיה חברה ישראלית מכירה ומחוברת וכדי שסיפורה של יהדות אתיופיה יהיה  חלק אינטגרלי מהסיפור הציוני ישראלי של כל אחד מאיתנו”, אמר עו”ד דוד דרסלי אבטה, משנה למנכ”לית משרד העלייה והקליטה ומייסד “סיפור על הדרך”. “במחקר שנערך לאחרונה בקרב משתתפי המיזם, לאחר שבע שנות פעילות התנדבותית שכללו כ-3,000 מפגשים עם כ-600 מספרים שסיפרו את סיפור עלייתם ומשפחתם לכ- 120,000 משתתפים בקהילות השונות, אפשר להגיד בלב שלם שהעשייה המשמעותית נושאת פרי ויש לנו יותר ויותר אנשים מהחברה הישראלית המחוברים, מעריכים ולומדים מסיפורה של יהדות אתיופיה”. כמו כן הושקה בכנס אפליקציית המתנדבים – tribu, באמצעותה ינוהל מעתה מערך ההתנדבות של סיפורי העליה בכל רחבי הארץ. מדובר באפליקציה שתשמש כפלטפורמה לניהול מתנדבים ותאפשר יצירת רשת חברתית לחיבור בין המתנדבים. 

רבקה גרד, מנהלת תכנית “סיפור על הדרך” בחברה למתנ”סים הארצית ציינה: “כנס מתנדבים של סיפור על הדרך הינו בסימן 7 שנים לתוכנית. זהו ערב מרגש עבורי, מפני שבו אנחנו מעניקים חזרה הוקרה והערכה רבה למערך המתנדבים, שעושה כל כך הרבה בכדי שהחברה הישראלית תכיר ותלמד את סיפור מורשת יהדות אתיופיה ואת סיפורי המסע״.

את הכנס, אותו הנחו רוני מלכאי ואור בז’ה, חתם השחקן והתסריטאי יוסי ואסה, יוצר הסדרה “נבסו”, שהופיע עם סיפורו האישי. בסוף הכנס חולקו לשבעה מתנדבים פרסי הוקרה. 

צילום: ענת גלאי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן