news08.net/ads.txt

כנס מחזור הקיץ של סדנת הכנה לאזרחות,ל110 חיילים וחיילות תושבי אילת.

 

מכינים את החיילים המשתחררים

110 חיילות וחיילים תושבי אילת הנמצאים לקראת סיום שירותם הצבאי, השתתפו במחזור הקיץ של סדנת הכנה לאזרחות, שמקיים מידי שנה מרכז צעירים בעירייה. הסדנה התקיימה בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון וכללה מידע על הזכויות וחשיפה לשירותים ולמענים העירוניים בתחומי תעסוקה, קריירה ואקדמיה. מאז הוקם מרכז הצעירים קיבלו אלפי חיילות וחיילים בני ובנות אילת, ארגז כלים לנחיתה רכה באזרחות.

הסדנאות פרי שיתוף פעולה של מרכז צעירים בעיריית אילת המלווה את הסדנאות, “האגף והקרן להכוונת חיילים משוחררים” במשרד הביטחון כנותן החסות לסדנה, קרן גרוס לקידום חיילים משוחררים, יוזמת הסדנאות ותומכת בהן כספית, יחידת יה”ל וצה”ל המאפשרים לכל החיילים והחיילות שבוע צ’ופר מחוץ לפעילות הסדירה וליחידות הצבאיות שבהן החיילים משרתים, חברת תורן הנחייה, שמנחים מטעמה מנחים את הסדנא. כבכל סדנא גם הפעם, ארח הקמפוס האילתי את החיילים האילתים בשמחה ובחום.בעלי עסקים אילתים, ביניהם מיקי את עודד בע”מ חברה קבלנית, משב מרקט ופאב הדובים,נענו בשמחה ותרמו ברוחב לב צ’ופרים לרווחת החיילים, במהלך חמישה ימים מרתקים וגדושים בפעילות, קיבלו החיילות והחיילים העתידים להשתחרר מחודש הבא ובמהלך החודשים הקרובים, מנה מרוכזת של מידע לקראת החיים באזרחות. בסדנה ניתן דגש למספר נושאים עיקריים המעסיקים את הצעירים בכלל ואת החיילים המשוחררים בפרט. החיילים קיבלו סקירה מקיפה של זכויות חיילים משוחררים מאת נציג משרד הביטחון, ועברו תהליך פיתוח אישי בקבלת החלטות, הצבת מטרות ויעדים אישיים, כולל התנהלות כלכלית ובניית תקציב.

בתחום התעסוקה והקריירה  – דנו החיילים בשיקולים בבחירת מקצוע, התנסו בכתיבת קורות חיים, הכנה לראיון לעבודה ולמרכז הערכה, וקיבלו טיפים חשובים בנושא זכויות עובדים מעו”ד משה קריספין. החיילים נחשפו למגוון אפשרויות תעסוקה בפאנל מעסיקים ביניהם, רשת ישרוטל, שמירה וביטחון, מנפאואר, משטרה ועוד. בפאנל נוסף הציגו מוסדות ההכשרה המקצועית באילת את תחומי הלימוד ומגוון המקצועות כולל אפשרויות המימון והתעסוקה, ביניהם: עמל הישגים, מכללת יסודות, המכללה למינהל, לימודי החוץ של הקמפוס ועוד..

בתחום ההשכלה הגבוהה  – והאקדמיה, נחשפו החיילים לעולם האקדמי ושמעו על מכינות קדם אקדמיות ונתיב לאקדמיה של אונ’ בן גוריון באילת,  הבחינה הפסיכומטרית, השלמת בגרויות, מלגות, מסלולי לימוד אקדמיים מגוונים באילת מנציגי מוסדות הלימוד באילת, ביניהם קמפוס בן גוריון, מכללת לוינסקי, האקדמית אונו, האוניברסיטה הפתוחה ואפילו זכו לשמוע הרצאה אקדמית לדוגמא מדיקן אוניברסיטת בן גוריון קמפוס אילת – פרופסור יניב פוריה. עוד בנושא האקדמי, הוזמנו מספר סטודנטים בהווה ובעבר לשיח סטודנטים מיוחד שבו הציגו בפני החיילים את התהליך שהם עברו ועל השיקולים שלהם בבחירת מסלול לימודים, איך משלבים לימודים ועבודה, מה היתרונות בלהיות סטודנט באילת, מה האתגרים של לימודים מחוץ לאילת ועוד…

את כל שבוע הסדנא הובילה מגי שיש – רכזת תחום חיילים משוחררים, בסיוע של כל צוות המרכז. הרכזים ליוו את החיילים, דאגו שתהיה להם סדנא טובה נעימה ומועילה, הציגו להם את מגוון השירותים והפעילות של מרכז צעירים, והזמינו אותם להגיע למרכז צעירים להמשך ליווי אישי באזרחות.

קרדיט: דוברת עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן