news08.net/ads.txt

כנס פתיחה מרשים ברחובות לעמותת “צבא מקצועי מיקוד” בראשותו של איתמר וגנר

שלב משמעותי נוסף בפעילות להפיכת צה”ל לצבא מקצועי – טקס ההשקה של עמותת “צבא מקצועי מיקוד” בראשות איתמר וגנר, התקיים בהשתתפות מאות פעילים באולם “חוויות רחובות החדשה”.

בין השאר בלט בדבריו רפאל מינס, שנצא במקום השביעי במפלגת “זהות”. מינס, איש שב”כ בעברו, ד”ר לפיזיקה ומרצה באוניברסיטת אריאל, ששירת כלוחם ביחמ”ם 636, וקצין במודיעין, אמר: “צריך לשנות את השיטה. אני זוכר שבזמן שירותי הצבאי, בזמן אימון הצעתי למפקד הממונה עליי שיטות אחרות והתשובה שקיבלתי היא שזה מיותר. יום אחד, הוא אמר לי: ‘אתה צודק'”.

העמותה זוכה לקונצנזוס ומכל גווני הקשת הפוליטית, מחברי הליכוד, יהודה גליק ודוד ביטן, הסיעות החרדיות, יעקב אייכלר ומוסי רז, איש מרץ, שגם נאם באירוע ואמר כי יש לשנות שיטות פעולה, כי יש פער בין רמת המקצועיות לבין דרישות התפקיד בפועל בחברה הישראלית. הוא הוסיף כי צה”ל צריך לחייב רופאים לשרת שנה בצבא, וגם ללמד בבתי ספר.

דרור לביא מארגון “חזית”, שדיבר אף הוא בארוע אמר ואמר שחבל שצה”ל מכשיר אנשים מקסימום לשנתיים, אחרי ההכשרה והאימונים, ולא לעשרות שנים כמו בצבאות המקצועיים ברחבי העולם המערבי. לדבריו הדבר ימנע תקלות מבצעיות כפי שארעו אחרונה, כאשר יהיה שכר הולם וכל חייל יידע במדויק את הייעוד שלו. ד”ר אסף מלחי, מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, מומחה לחקר תחום התעסוקה וההכשרה במגזר החרדי, החוקר את היחסים בין הפריפריה לצה”ל, נכח אף הוא בארוע.

יקיר ישראל ידעי, סטודנט למחשבים, פעיל ומקים דף הפייסבוק “צבא מקצועי הצבא של העם” סיפר על מערכת הרפואה בצה”ל: “הרפואה הצבאית כלל לא נתנה לי מענה רפואי, מבחינתם המסר היה ברור ‘תסבול בצה”ל’ ולבסוף גם ‘לך לקב״ן. עברתי מסכת עינויים, לבסוף זה הגיע למקום של קבלת חוות דעת מרופאים פרטיים ופתיחה בנוהל התאבדות שהוביל לשחרור.  הייתי שקוף, לא לקחו אותי ברצינות, לא ראו את המצוקה האמיתית שלי. גיוס החובה מגייס מלא כוח אדם מיותר וצעירים שלא מתאימים למסגרת. הם באים לרופא ולקב״ן ועושים הכל כדי לקבל קצת גימלים או לצאת מצה”ל, מה שמוביל כמובן לתוצאה הברורה של חוסר אמון מהמערכת הרפואית לחיילים – גם לכאלו שבאמת צריכים את זה. כבר שמענו לא פעם ולא פעמיים על חיילים שמתו או התאבדו מרשלנות רפואית. כל עוד גיוס החובה ימשיך, אין שום סיבה שזה ישתנה”.

מייסד העמותה, איתמר וגנר, סיכם ואמר כי “צה”ל הוא כיום צבא חצי העם. יותר מחמישים אחוז מכל מחזור גיוס אינם מתגייסים. הפיכת צה”ל לצבא מתנדבים מקצועי, תחסוך למשק לפי המכון למחקרים אסטרטגיים ועבודות עומק שנערכו, כ-51 מיליארד שקל בשנה, שיוכלו להיות לעזר בנושאי רווחה וחינוך ויעלו את התל”ג הלאומי לרמה הגבוהה בעולם. צריך לפתח מודלים אלטרנטיביים של שירות שמתכתבים יותר עם השבעים שנים הקרובות, ולא רק עם השבעים שנה שחלפו. אני מאמין שבהידברות טובה ונכונה אפשר להגיע לכל מיני מודלים שיאפשרו לחברה הישראלית להיות מאוחדת והמסגרת מוסכמת על כולם, אף שיש כאמור גוונים שונים צבא מקצועי יחסוך בכסף, ומה שאפילו חשוב יותר. בחיי אדם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן